Ik begrijp alleen niet hoe ze met droge ogen kunnen en blijven beweren dat accu/batterij voeden duurzamer en groener is dan diesel of gewoon bovenleiding.
En het rendement,40-50% bij loodaccus en 70% Lion is ook niet om de vlag bij uit te steken.
Als je het vergelijkt met het rendement van een dieselmotor, dan valt het nogal mee.
Heb zelf ook een tijd in een Prius gereden en daarmee haalde ik met twee vingers in de neus een gebruik van 1:17,5. In de bergen van Oostenrijk zelfs 1:20,5. En dat met zo'n zware benzine auto die ook nog 'ns zwaar bepakt was.... En ik ben geen zuinige rijder....
Vervuilende centrale plus vervuilende auto's of vervuilende centrale maar auto's die geen uitlaatgassen hebben.
Het opladen van accu's kan alleen als er in een centrale energie is opgewekt.
Over het algemeen zijn energiecentrales CO2 uitwerpers van de allergrootste orde.
Maar goed ook hier heeft de milieu lobby weer een punt gescoord.Dat hadden ze al met de absoluut onpractische electrische auto's, dus deze potentiele misser kan er ook nog wel bij.We worden besodemieterd waar we bij staan.