Mijn vraag is hoe ik nu 2 uitgangen van de SwitchPilot, m.b.v. de LPG, het zelfde CV adres kan geven.Dus zeg maar uitgang 1+2: CV1=1, uitgang 3+4: CV1=2.
SwitchPilot Servo.Vanuit de fabriek reageren de 4 servo-uitgangen 1 - 4 op de wisselsnummers 1 - 4 en benodigen 3,75 seconden voor een volle beweging, met beide eindposities à ongeveer 50% van de potentiële afstand. Adres '1' is aan de SwitchPilot Servo toegewezen.
Ik wil de SwitchPilot gaan aansturen m.b.v. een Intellibox, hoe stel ik dan de adressen in op het Keyboard?
7. De keyboard modeIn een digitaalsysteem kunnen ook wissels en seinen door overeenkomstige decoders aangestuurd worden. Deze worden evenals de locomotieven voorzien van individuele adressen en kunnen zo door het systeem herkend worden. De Intellibox kan wissel- en schakeldecoders met behulp van de verschillende formats aansturen. Het Motorola dataformat en het DCC dataformat kunnen naast en door elkaar gebruikt worden. Wisseldecoders van de firmas Märklin, Viessmann en Modeltreno voor het Motorola fotmat sturen elk vier wissels. Belangrijk Het adres, dat door de DIP schakelaar van deze decoders wordt ingesteld, is niet identiek met de wisseladressen die aan de decoder zijn aangesloten. Alle instellingmenus van de Intellibox gebruiken deze wisseladressen en niet het wisseldecoderadres. Een tabel, die de samenhang tussen de stand van de DIP schakelaars en de wisseladressen, alsmede de samenhang met het Märklin keyboard aangeeft vindt U in de bijlage. Net als bij de locdecoders kan men ook bij de wissel- en schakeldecoders door middel van een basisinstelling aangeven, met welkevan de twee dataformaten de decoders zonder speciale verandering kunnen worden aangestuurd.7.1 Keyboard mode instellenDe Intellibox heeft verschillende bedrijfsmodi. Op dit moment zijn beschikbaar Keyboard, s88 Monitor en Programmer.Bij iedere druk op de [mode] toets wordt de bedrijfsmodus verandert en kort in het display getoond. Er wordt altijd de laatst gebruikte mode getoond. Drukt U net zo vaak op de [mode] toets totdat in het display de tekst Keyboard mode wordt aangegeven.Overeenkomstig met de ingestelde modus wordt de weergave in het midden van het display veranderd.7.2 Keyboard bedienenIn de bedrifjsmodus Keyboard kunnen via de middelste toetsen van de Intellibox de separate schakelfunctiesvan een keyboard worden uitgevoerd. Zonder verdere invoer zijn 8 wissels, seinen of schakelfuncties aan te sturen.De schakelfuncties worden door de rode (1e en 3e toetsenrij) of de groene toetsen (2e en 4e toetsenrij) uitgevoerd.Figuur 7.2 Het middelste toetsenveld met de nummering van de toetsparenIn het display verschijnt kort een G wanneer de groene toets gedrukt wordt, of een R wanneer de rode toets gedrukt wordt.Bovendien wordt het adres van de wissel getoond die via dit toetsenpaar bediend wordt. Het middelste deel van het display toont de actuele status van het keyboard. Bij het toetsenpaar waarbij het laatst de bovenste (rode) toets is ingedrukt (in het figuur 1,7., verschijnt het rechthoekige symbool iets verder naar boven dan bij de toetsparen waarvan de onderste (groene) toets voor het laatst werd ingedrukt.
Dan zijn ze toch niet afzonderlijk bedienbaar!
Er zijn diverse oplossingen mogelijk:Koppelen via Y-kabel:Het zou kunnen werken. Maar vanwege door marc genoemde probleem met instellen van de verschillende servo's zou het niet mijn voorkeur hebben. Bij wissels moet je nog oppassen voor het polariseren van het puntstuk mocht dat nodig zijn
Dus helaas gaat het niet wat jij wilt. Je zal een andere decoder moeten vinden die dat wel kan. Dat zullen er niet veel zijn.
Ken er tenminste 1 die dat wel kan
Afstellen van een servo doe je met een 2mm draadeind.
Kosten zijn niet te vergelijken!