Hallo Bert,Ik heb je hele recept stipt opgevolgd en de DR4024 precies zo ingesteld.Daarna heb ik de decoder samen met 2 servo's onder een gestript Viessmann sein aangebracht.Het sein kon af fabriek namelijk alleen de seinbeelden Hp0 en Hp2 geven, oftewel een sein met 2 gekoppelde vleugels. Door het bewegingsmechaniek te slopen kon ik alle vleugels en lampglazen apart laten bewegen.Met de DR4024 is het nu mogeljik om behalve de seinbeelden Hp2 en Hp0 ook Hp1 weer te geven.Zo'n sein heb ik nodig als inrijsein voor mijn station Goch waar sommige aankomstsporen alleen over afgebogen wissels bereikt kunnen worden.Hierbij de plaatjes van de verschillende standen. Eerst de meest gebruikte: Hp0Vervolgens het seinbeeld dat ie eerst ook al kende: Hp2En dan het toegevoegde seinbeeld dankzij een extra servo en aandrijving: Hp1Het mooie is dus dat alle 3 de standen met ieder hun eigen commando bereikt kunnen worden.Hierdoor voorkom je volgorde problemen met storende tussenbeelden.Kortom operatie geslaagd!Nu het inrijsein aan de andere kant van het station nog.....Hendrik
Natuurlijk, een Zs3 sein...
Hallo Hendrik (en alle meelezers),Citaat van: HJ op 27 October 2016, 15:16:29Nabootsen met een werkende installatie op schaal vind ik eigenlijk een eerbetoon aan de ingenieurs van destijds.Dat is dus vanaf nu de uitdaging! Citaat van: Bert_Apd op 19 October 2016, 23:20:08De benodigde onderdelen voor het bouwen van het beweegbare Zs3 bord zijn inmiddels besteld...En inmiddels binnen:Nu het combineren van de diverse onderdelen voor de definitieve bouw nog... De instellingen voor de DR4024 zijn inmiddels wel gerealiseerd en werkend.Groeten,Bert
Nabootsen met een werkende installatie op schaal vind ik eigenlijk een eerbetoon aan de ingenieurs van destijds.
De benodigde onderdelen voor het bouwen van het beweegbare Zs3 bord zijn inmiddels besteld...
Ja Hendrikjan,Je hebt toch zeker wel zin om voor Bernhard dat sein in elkaar te zetten???
Hoi Bert,Ik heb nog een bouwkit liggen ...
En ik ik wil graag dat je voor mij die goederenloods in 1 maakt, en station Weidenberg, en een segmentdraaischijf, van pakweg 50 cm. Ook in 1. dus...