@ Ted,Het onderwerp waar het hier over gaat is identiek aan waar jij mee begonnen bent, maar kan/wil je wel instemmen met het uitpluizen van deze zaken in jou draadje?
..... Hoe dan ook, ik heb me uit kwaadheid uitgeleefd in een poging een 3D tekening/bestand te maken van de kop van de Hondekop op basis van tekeningen uit het Utrechts Archief. Aldoende kwam ik er achter dat daarop niet alle gegevens te vinden zijn om een correcte weergave van de kop te maken. Een foto uit een Werkspoor werkplaats (van internet geplukt, ik weet niet of ik iemands copyright schendt door het hier te tonen) met daarop 3 koppen in aanbouw heeft mij veel geholpen.Ik weet zeker dat mijn huidige interpretatie niet exact is, zie bijvoorbeeld de overstekken van de dakrand boven de ramen.
Ted, alleen de eerste 16 treinstellen, 711-726, hadden deze treden in de neus en hebben deze ook tot buitendienststelling behouden.
Al maak ik niet gebruik van 1 maat.
(...)Edit: Deze foto heeft mij trouwens erg geholpen bij het vormen va de kop voor mijn treinsimulator model:http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/164443
Zaterdag komen er nog wat meer maten bij...Meetstok, lint , pen en papier en fototoestel liggen al klaar.-ramen-deuren-traptreden/houders-handgrepen-lampomtrek, boven en benedenWat nog meer?
Is die foto uit het Utrechts Archief waar Edwin naar verwees wel voorzien van het juiste onderschrift? Er staat 'casco', maar volgens mij is het een lasmal. Heel informatief voor de constructie, maar niet om verhoudingen uit af te leiden.Mvg, Paul