De eerste 3 punten zijn technische problemen.Dat is op te lossen.Het laatste punt is een groter probleem.Dat punt is het simpelweg willen investeren in het spoor.Daar heb je dus een kultuuromslag voor nodig, dat is een geheel ander vakgebied.Er lezen vast ook machinisten mee met dit forum.Een vraag aan hen, is het mogelijk om later te remmen en sneller op te trekken met de treinen?Het komt mij over dat er lang voor een stop al afgeremd word, en na een stop dat het lang duurd voordat er weer snelheid gemaakt word. (bij de grote stations)
De eerste 3 punten zijn technische problemen.Dat is op te lossen.
In Nederland mogen treinen harder dan140 rijden en geen overweg passeren en niet langs perrons rijden. Alleen voor Thalys is hier een uitzondering voor tussen Den Haag en Leiden. Daarbij denk ik ook dat we ons moeten afvragen of het wenselijk is langzaam en snel treinverkeer op 1 spoor te laten rijden. Als het überhaupt al kan.
Er lezen vast ook machinisten mee met dit forum.Een vraag aan hen, is het mogelijk om later te remmen en sneller op te trekken met de treinen?Het komt mij over dat er lang voor een stop al afgeremd word, en na een stop dat het lang duurd voordat er weer snelheid gemaakt word. (bij de grote stations)