Ga me nou niet vertellen dat je nog niet weet dat Belgie opgedeeld gaat worden in een Belgie en Wallonie?
Had bijv de Betuweroute geschikt gemaakt voor hoge snelheid.
Vanuit Brussel heb je aansluiting op het HSL-net in België, Frankrijk en Groot-Brittannië. En Parijs is dichterbij dan Berlijn.Bovendien is het Franse net sneller en consistenter dan het Duitse, waar je maar op een paar stukken 300 kunt. Uiteraard heeft dat er ook mee te maken dat Frankrijk veel centralistischer is dan Duitsland en dat vrijwel alle LGV's min of meer rechtstreeks naar Parijs gaan, maar dan nog.- Peter
De IC Amsterdam-Berlijn wordt geupgrade qua materieel + deels het baanvak, met goede overstap naar Hamburg en Bremen.
Los van investeringen in materieel, kan ik zo twee heel zinvolle toevoegingen noemen: intercity Den Haag-Venlo weer door laten rijden naar Keulen, en de intercity Amsterdam-Maastricht doortrekken naar Luik.
In het noorden wil men graag een intercity van Groningen naar Bremen en Hamburg. Ook geen gek idee.
Ik heb begrepen dat de vervanging van het materieel alweer van de baan is. Dat wil zeggen: het nieuwe materieel komt er wel, maar wordt niet geschikt gemaakt voor 1,5 kV.
Tussen Apeldoorn en Hengelo stel ik een snelle spoorlijn (geschikt voor 20km/h) voor waarover ook een ICD kan rijden die een keer per uur niet naar Enschede maar naar Berlijn rijdt.
............. Ik heb begrepen dat er op de A7 daar niemand de grens oversteekt. Ik vraag me af of die lijn potentie heeft. Ik denk dat je dan iig de beroemde Zuiderzeelijn moet aanleggen. .......
op somige stuken in Nederland heeft het behoorlijk nut om die te verbeteren zodat je langer 140/160 kan.Apeldoorn Amersfoort.Arnhem Nijmegen.Arnhem Ede/Wageningen