Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 23:39:58
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Duikeend
Vandaag
om 23:36:29
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Duikeend
Vandaag
om 23:16:49
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann)
door
hervé
Vandaag
om 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316
door
maartenvdb
Vandaag
om 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc
door
hmmglaser
Vandaag
om 22:41:43
Opstelbaan
door
HenkN
Vandaag
om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Vroeger
Vandaag
om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Frank 123
Vandaag
om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
AP3737
Vandaag
om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns
door
prutser
Vandaag
om 20:56:01
Trix DXI van DC naar AC
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:49:05
Database software
door
AlbertG
Vandaag
om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paulus1201
Vandaag
om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:30:23
Witmoosdorf
door
Bert55
Vandaag
om 19:29:10
Rheinburg, TP V/VI
door
Joz
Vandaag
om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen
door
Wesley J
Vandaag
om 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
Falkenberg
Vandaag
om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Jeronimos
Vandaag
om 15:29:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorlijn Weert naar België heropend?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Spoorlijn Weert naar België heropend? (gelezen 10522 keer)
H0eGenaamd
Offline
Berichten: 81
Re: Spoorlijn Weert naar België heropend?
«
Reactie #45 Gepost op:
10 November 2020, 12:13:32 »
Een trein is zeker aantrekkelijker dan een bus!
Maar voor Brabant is er bitter weinig te winnen. Via Breda is het al gauw sneller namelijk. Sterker nog: Eindhoven-Antwerpen kost in de huidige situatie al exact evenveel tijd als Hamont-Antwerpen, nl. anderhalf uur. Eindhoven (of elders in Brabant) - Antwerpen VIA Weert en Hamont is dus onzinnig.
Voor Midden en Zuid-Limburg zou het wat gunstiger kunnen uitpakken, maar...ook dat valt tegen als je wat gaat rekenen.
Huidige situatie:
Heerlen-Antwerpen via Aken (!) 2:44.
Sittard-Antwerpen via Eindhoven-Breda: 2:29.
Maastricht-Antwerpen via Luik: 2.17.
Roermond-Antwerpen via Eindhoven-Breda: 2:14
Dan denkbeeldig: Weert-Hamont in 10 minuten en dan nog anderhalf uur naar Antwerpen. Maakt in totaal ong. 1:40, al is dat wellicht zelfs wat optimistisch.
Gerekend vanaf Roermond 1:55, Sittard 2:10 en vanaf Heerlen of Maastricht dan pakweg 2:25 (vanaf Maastricht dus al langzamer dan nu via Luik!) ,
Best case scenario is dus een krappe twintig minuten tijdwinst (op 2+ uur) vanaf een handjevol stations voornamelijk langs de oost(!)grens van het land. En nog altijd ruimschoots langzamer dan via de weg, wat de
echte
concurrent is.
Wat mij betreft is het bovenregionale belang dus pure luchtfietserij en kaartstaar. Laat lekker een dieseltje pendelen over die grensovergang!
Roald
Gelogd
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis
.
Kronefan
Offline
Berichten: 265
Re: Spoorlijn Weert naar België heropend?
«
Reactie #46 Gepost op:
19 May 2021, 22:27:14 »
Het Belgisch parlement wil dat de spoorlijn tussen Hamont en Weert weer in gebruik genomen wordt voor passagiers.
Een motie waarin federaal minister Georges Gilkinet van mobiliteit wordt opgeroepen daar werk van te maken, is dinsdag unaniem aangenomen door de mobiliteitscommissie in het federale parlement. De spoorlijn kan volgens voorstanders een belangrijke verbinding vormen tussen Antwerpen en de economische bedrijvigheid in de regio Eindhoven.
Lees het hele artikel :
https://www.1limburg.nl/belgisch-parlement-wil-trein-hamont-weert?context=latestarticles
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Spoorlijn Weert naar België heropend?