Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Steenwijk poging 2 door Forever Rocofan
Vandaag om 20:20:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 19:38:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 19:38:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
  

Auteur Topic: Update: baan in de tropen  (gelezen 884709 keer)

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Online Online
  • Berichten: 1229
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4680 Gepost op: 14 October 2023, 12:45:24 »
Mooi die bruggen. (y)

guus43

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4681 Gepost op: 14 October 2023, 17:16:24 »
Beste Hans,
Maar even ergens informeren (Burger en Zn) of de ferry nog in de vaart is kun je gelijk boeken voor de overtocht.
I,V,M de oorlog ,varen sommige ferry's niet meer , anders word het toch via Turkije.
Je rekent toch wel bijkomende kosten $$$, ;D ;D ;D

groetjes Guus

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4682 Gepost op: 14 October 2023, 18:20:33 »
Grensbrug Oresundbrug.

De Sontbrug vormt de verbinding tussen Kopenhagen en Malmö. De grootste overspanning van deze tuibrug is 490 meter. De hoogste pyloon is 204 meter. Naar schatting weegt de brug in totaal 82 miljoen kilogram. De maximale hoogte van het wegdek is 57 meter.

De verbinding, bestaande uit een spoorlijn met twee sporen en daarboven een weg met 2×2 rijstroken, werd op 1 juli 2000 door de Zweedse koning Karel XVI Gustaaf en de Deense koningin Margrethe II geopend. Een halve maand voor de officiële opening konden de Denen en Zweden door middel van een donatie aan het Deense Rode Kruis een kaart kopen om de brug skatend, fietsend of lopend over te gaan.

De gehele verbinding over de Sont bestaat uit een dubbeldeksbrug (autosnelweg boven, spoorweg beneden) van bijna 8 kilometer lang aan Zweedse kant; het kunstmatige eilandje Peberholm ("Pepereiland", zo genoemd als toespeling op het naburige natuurlijk gevormde Saltholm, "Zouteiland") met een lengte van 4 kilometer waar snelweg en spoorweg naast elkaar komen te liggen; en een 4 kilometer lange tunnel, de Drogdentunnel aan Deense kant. De bouw begon op 16 september 1993 en de kosten beliepen zo'n 3 miljard euro.


Net voor deze brug. Links van de rijbaan een dubbelspoor met een containertrein.



De brug op, over de Sont, verderop de tunnel in, dan zijn we in Denemarken.








Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4683 Gepost op: 14 October 2023, 18:42:59 »
Denemarken Mons Klint.
Over een lengte van acht kilometer eindigen de bossen van Møn abrupt met krijtrotsen in de Oostzee. Deze krijtrotsen vormen Møns Klint. De rotsen bereiken op hun hoogste punt een hoogte van 143 meter. Het kiezelstrand is bereikbaar via een aantal steile trappen, ieder met enkele honderden treden.




By Jens Galsgaard
Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4684 Gepost op: 14 October 2023, 19:48:36 »
Ferry Gedser DK-Rostock D

We gaan Denemarken verlaten. Met de ferry van Gedser naar Rostock.

Krappe afslag:



De boot op:





Duitsland.

Route:



Rostock.
De stad:





Rostock station anno 1964:




En vanaf de snelweg:



Onderweg.

sh*t happens:




Zondagochtend begint met mist:



Speciaal voor dit verslag ben ik een stuk omgereden, naar de voormalige grensovergang in de A2, de corridor naar de voormalige DDR.

De Grensovergang Helmstedt-Marienborn was tijdens de deling van Duitsland vanwege zijn geografische ligging de grootste en belangrijkste grensovergang in de Duits-Duitse grens. De korte route (170 km) over land van de Bondsrepubliek Duitsland (West-Duitsland) naar de enclave West-Berlijn liep via deze grenspost. Ook ander verkeer van de Bondsrepubliek naar de Duitse Democratische Republiek (Oost-Duitsland/DDR), Polen en Tsjechoslowakije kwam hierlangs. Het meeste transitverkeer werd via deze grensovergang afgehandeld.

De grensovergang bestond tussen 1945 en 1990 en bevond zich tussen de Oost-Duitse plaats Marienborn en de rand van het Lappwald. De overgang onderbrak de snelweg A2 tussen de aansluitingen Helmstedt-Ost en Ostingersleben.









Er is een monument dat herinnert aan de voormalige grensovergang:






Ook het treinverkeer werd in station Marienborn gecontroleerd.


Door Günter Mach, Helmstedt
« Laatst bewerkt op: 15 October 2023, 00:02:12 door Hans Grasmaijer »
Tschuss Genossen

guus43

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4685 Gepost op: 14 October 2023, 21:51:57 »
Beste Hans ,
hier nog een foto vanhet duitse staatsbedrijf Deutrans


groetjes Guus

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4686 Gepost op: 15 October 2023, 05:48:39 »
Mooie truck Guus.
Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4687 Gepost op: 15 October 2023, 09:27:48 »
"Zondag's werk is niet sterk" riep mijn oma uit Bunschoten als ze zag dat er op de dag des Heren gewerkt werd. En ja, ook voor het rijden gold dat. Dus vandaag rustig aan.
Ik vond nog wat foto's voor mijn vertrek uit Molde van het inkorten van het Ravennadal.

Silakan:

Detail rechterzijde dat ingekort moet worden. Aan deze kant ca. 80mm.



Resultaat:





Aan de linkerzijde moet er ca. 400-80=320mm vanaf.

Eerst de opbouw losmaken, dan kan ik dat inkorten buiten doen. Binnen geeft het veel stof.





Tschuss Genossen

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Online Online
  • Berichten: 1229
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4688 Gepost op: 15 October 2023, 11:51:58 »
De sloopkogel (zaag en slijptol) gaat snel.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26598
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4689 Gepost op: 15 October 2023, 11:56:11 »
Altijd een beetje een droevig gezicht zo'n gedemonteerde baan.
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4690 Gepost op: 15 October 2023, 14:09:12 »
Wim, het gaat nog erger worden.  :-[
Vandaar maar wat afleidingsmanouvres met reizen door Europa en Azië.
Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4691 Gepost op: 17 October 2023, 12:09:33 »
Zo de Fals is afgeleverd. Het reisverslag is t/m Duitsland gedaan. De rest heb ik wel, maar er gaat veel tijd inzitten om het af te maken.
Geen reacties gezien, dus ik laat het maar zo.
Tschuss Genossen

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Online Online
  • Berichten: 1229
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4692 Gepost op: 17 October 2023, 17:28:09 »
Hans, t'  ís hier herfstvakantie, dan zijn velen off-line. Eric ::)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4693 Gepost op: 17 October 2023, 17:29:42 »
Hans,

Mag ik aan je vragen waar je de Cinch stekkers voor gebruikt?

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4694 Gepost op: 18 October 2023, 13:30:49 »
@Arthur: voeding wissels naast Ravennaviaduct. Als de tafels straks onderling permanent gekoppeld zijn, dan heb ik dit soort elektrische aansluitingen niet meer nodig.  :)
Tschuss Genossen