Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Resin kits best met of zonder grondlaag door Svenn
Vandaag om 04:25:57
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
  

Auteur Topic: Update: baan in de tropen  (gelezen 884269 keer)

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1229
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4680 Gepost op: 14 October 2023, 12:45:24 »
Mooi die bruggen. (y)

guus43

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4681 Gepost op: 14 October 2023, 17:16:24 »
Beste Hans,
Maar even ergens informeren (Burger en Zn) of de ferry nog in de vaart is kun je gelijk boeken voor de overtocht.
I,V,M de oorlog ,varen sommige ferry's niet meer , anders word het toch via Turkije.
Je rekent toch wel bijkomende kosten $$$, ;D ;D ;D

groetjes Guus

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4682 Gepost op: 14 October 2023, 18:20:33 »
Grensbrug Oresundbrug.

De Sontbrug vormt de verbinding tussen Kopenhagen en Malmö. De grootste overspanning van deze tuibrug is 490 meter. De hoogste pyloon is 204 meter. Naar schatting weegt de brug in totaal 82 miljoen kilogram. De maximale hoogte van het wegdek is 57 meter.

De verbinding, bestaande uit een spoorlijn met twee sporen en daarboven een weg met 2×2 rijstroken, werd op 1 juli 2000 door de Zweedse koning Karel XVI Gustaaf en de Deense koningin Margrethe II geopend. Een halve maand voor de officiële opening konden de Denen en Zweden door middel van een donatie aan het Deense Rode Kruis een kaart kopen om de brug skatend, fietsend of lopend over te gaan.

De gehele verbinding over de Sont bestaat uit een dubbeldeksbrug (autosnelweg boven, spoorweg beneden) van bijna 8 kilometer lang aan Zweedse kant; het kunstmatige eilandje Peberholm ("Pepereiland", zo genoemd als toespeling op het naburige natuurlijk gevormde Saltholm, "Zouteiland") met een lengte van 4 kilometer waar snelweg en spoorweg naast elkaar komen te liggen; en een 4 kilometer lange tunnel, de Drogdentunnel aan Deense kant. De bouw begon op 16 september 1993 en de kosten beliepen zo'n 3 miljard euro.


Net voor deze brug. Links van de rijbaan een dubbelspoor met een containertrein.



De brug op, over de Sont, verderop de tunnel in, dan zijn we in Denemarken.








Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4683 Gepost op: 14 October 2023, 18:42:59 »
Denemarken Mons Klint.
Over een lengte van acht kilometer eindigen de bossen van Møn abrupt met krijtrotsen in de Oostzee. Deze krijtrotsen vormen Møns Klint. De rotsen bereiken op hun hoogste punt een hoogte van 143 meter. Het kiezelstrand is bereikbaar via een aantal steile trappen, ieder met enkele honderden treden.




By Jens Galsgaard
Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4684 Gepost op: 14 October 2023, 19:48:36 »
Ferry Gedser DK-Rostock D

We gaan Denemarken verlaten. Met de ferry van Gedser naar Rostock.

Krappe afslag:



De boot op:





Duitsland.

Route:



Rostock.
De stad:





Rostock station anno 1964:




En vanaf de snelweg:



Onderweg.

sh*t happens:




Zondagochtend begint met mist:



Speciaal voor dit verslag ben ik een stuk omgereden, naar de voormalige grensovergang in de A2, de corridor naar de voormalige DDR.

De Grensovergang Helmstedt-Marienborn was tijdens de deling van Duitsland vanwege zijn geografische ligging de grootste en belangrijkste grensovergang in de Duits-Duitse grens. De korte route (170 km) over land van de Bondsrepubliek Duitsland (West-Duitsland) naar de enclave West-Berlijn liep via deze grenspost. Ook ander verkeer van de Bondsrepubliek naar de Duitse Democratische Republiek (Oost-Duitsland/DDR), Polen en Tsjechoslowakije kwam hierlangs. Het meeste transitverkeer werd via deze grensovergang afgehandeld.

De grensovergang bestond tussen 1945 en 1990 en bevond zich tussen de Oost-Duitse plaats Marienborn en de rand van het Lappwald. De overgang onderbrak de snelweg A2 tussen de aansluitingen Helmstedt-Ost en Ostingersleben.









Er is een monument dat herinnert aan de voormalige grensovergang:






Ook het treinverkeer werd in station Marienborn gecontroleerd.


Door Günter Mach, Helmstedt
« Laatst bewerkt op: 15 October 2023, 00:02:12 door Hans Grasmaijer »
Tschuss Genossen

guus43

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4685 Gepost op: 14 October 2023, 21:51:57 »
Beste Hans ,
hier nog een foto vanhet duitse staatsbedrijf Deutrans


groetjes Guus

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4686 Gepost op: 15 October 2023, 05:48:39 »
Mooie truck Guus.
Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4687 Gepost op: 15 October 2023, 09:27:48 »
"Zondag's werk is niet sterk" riep mijn oma uit Bunschoten als ze zag dat er op de dag des Heren gewerkt werd. En ja, ook voor het rijden gold dat. Dus vandaag rustig aan.
Ik vond nog wat foto's voor mijn vertrek uit Molde van het inkorten van het Ravennadal.

Silakan:

Detail rechterzijde dat ingekort moet worden. Aan deze kant ca. 80mm.



Resultaat:





Aan de linkerzijde moet er ca. 400-80=320mm vanaf.

Eerst de opbouw losmaken, dan kan ik dat inkorten buiten doen. Binnen geeft het veel stof.





Tschuss Genossen

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1229
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4688 Gepost op: 15 October 2023, 11:51:58 »
De sloopkogel (zaag en slijptol) gaat snel.

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 26598
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4689 Gepost op: 15 October 2023, 11:56:11 »
Altijd een beetje een droevig gezicht zo'n gedemonteerde baan.
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4690 Gepost op: 15 October 2023, 14:09:12 »
Wim, het gaat nog erger worden.  :-[
Vandaar maar wat afleidingsmanouvres met reizen door Europa en Azië.
Tschuss Genossen

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4691 Gepost op: 17 October 2023, 12:09:33 »
Zo de Fals is afgeleverd. Het reisverslag is t/m Duitsland gedaan. De rest heb ik wel, maar er gaat veel tijd inzitten om het af te maken.
Geen reacties gezien, dus ik laat het maar zo.
Tschuss Genossen

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1229
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4692 Gepost op: 17 October 2023, 17:28:09 »
Hans, t'  ís hier herfstvakantie, dan zijn velen off-line. Eric ::)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4693 Gepost op: 17 October 2023, 17:29:42 »
Hans,

Mag ik aan je vragen waar je de Cinch stekkers voor gebruikt?

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
Re: Update: baan in de tropen
« Reactie #4694 Gepost op: 18 October 2023, 13:30:49 »
@Arthur: voeding wissels naast Ravennaviaduct. Als de tafels straks onderling permanent gekoppeld zijn, dan heb ik dit soort elektrische aansluitingen niet meer nodig.  :)
Tschuss Genossen