Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
  

Auteur Topic: Westlandbaan  (gelezen 522874 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Westlandbaan
« Reactie #270 Gepost op: 28 augustus 2015, 17:37:36 »
Erg mooi ongelijk nivo ook  :D
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Westlandbaan
« Reactie #271 Gepost op: 28 augustus 2015, 22:14:25 »
Dat ziet er erg mooi uit!  (y) Zeker nu al een goed sfeertje  (y)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 600
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Westlandbaan
« Reactie #272 Gepost op: 28 augustus 2015, 22:20:04 »
Met verbazing, ongeloof, respect, bewondering, verontwaardiging en jaloezie lees ik iedere voortgang van dit monstelijk mooie interessante sfeervolle herkenbare project. COMPLIMENTEN!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Westlandbaan
« Reactie #273 Gepost op: 01 september 2015, 22:30:49 »
Jan, ik geloof dat je nog een tijdje moet wachten op de oplossing.
Ronald bedankt voor het kompliment
Olaf, ik ga er bijna van blozen bedankt voor het kompliment.

Dit weekend was ik weer eens in Houten (2 keer in 1 jaar is voor mij een record) Dit keer met als doel, tram en bus.
Tenslotte heeft Delft een mooie tramlijn 1 en een grote zwerm stads en streekbussen, vandaar volgende fotos van "wat is er in Houten aan je vingers blijven plakken":

Allereerst de bussen (op de beroemde straatsteentjes):


de Delftse lijn 1 tram is bestelt als bouwpakket, dus dat duurt nog wel even. Gelukkig kwam ik voor een zeer kleine Sommerschlussverkauf 50% korting prijs volgende tram tegen die ik niet kon laten liggen:


Dit is een Düwag en naar mijn weten heeft zo'n model in Rotterdam rond gereden, maar nooit in Den Haag/Delft.
Hij is mijn testtram en geeft me de mogelijkheid de rails voor de tram te testen tijdens de railbouw. Misschien wordt hij nog gepimpt of omgekleurt momentaan ben ik nog open voor ideen betreffende deze tram. Nog maar een beedtje rechercheren.

Tussen tram en bus had ik gelukkig nog tijd voor de BNLS stamtisch  (y) Het doet me goed te weten dat er zoveel een hart voor steentjes plakken hebben. En Jaap, 5000 dakpannen ...... ik ben onschuldig 8)

Nog een prettige avond,
Joke


martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Westlandbaan
« Reactie #274 Gepost op: 01 september 2015, 22:38:02 »
Zeer mooi  (y)

Wat betreft Duwag trams in Rotterdam.

de tram die je gekocht hebt is een GT6 2R.
in Rotterdam reden in licentie gebouwde GT6 en 8 1r

RET Rotterdam: 609 Duwag 6-axle car with SS Nieuw Amsterdam at Willemsplein by Mega Anorak, on Flickr

Zie het grote verschil in kopvorm.

Groeten Martijn
voorkeur voor Amsterdamse trams  ;D
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: Westlandbaan
« Reactie #275 Gepost op: 01 september 2015, 22:46:35 »
maar nooit in Den Haag/Delft

Klopt. Wel zijn er RandstadRail voertuigen momenteel in Delft en komen er tzt ook nieuwe Avenio trams te rijden.
Beide trams waren/zijn via Skiptram te koop.

Groeten,

Christoph

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1840
    • Flickr pagina
Re: Westlandbaan
« Reactie #276 Gepost op: 08 september 2015, 12:47:26 »
Alleen hebben Avenio, de Randstadrail Citadis en het Delftse viaduct elkaar alleen op afstand meegemaakt...

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Westlandbaan
« Reactie #277 Gepost op: 08 september 2015, 22:41:51 »
Goedenavond,
Hier een kleine update, momentaan ligger er vast 40.000 stenen of te wel 1.5 m parkeerplaats, en is de eerste fase van de bestrating afgesloten.
Het stuk dat vroeger de parkeerplaatsen waren is klaar:


@ Martijn die Rotterdamse hebben wel een mooie kleur. Misschien gewoon omkleuren als een optie. Of toch het kanariegeel of creme van Delft en doen als of hij daar gereden heeft... nee dat gaat storen.

@Christoph, ik bouw de periode van 1965 tot 1990, vandaar dat mijn mogelijkheden aan tramtypes voorall PCC zijn. Misschien veel later als ik alles al heb, dat ik dan de periode vergroot maar dat zal nog wel een tijdje duren.

Dus een nieuwe bouwfase breekt aan, het wordt of een messing kit, een Gerco huis als tussendoortje of het gedeelte van de Bolk brug....

Gr. Joke

ps natuurlijk nog niet helemaal het moet nog vervuild, belijnt enz enz

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Westlandbaan
« Reactie #278 Gepost op: 09 september 2015, 16:06:08 »
Hoi Joke!

Wat een werk! Des te meer te betreuren is het, als ik tenminste je foto zo eens bekijk, dat het van een afstand bezien een beetje uit het oog valt - zo had het ook steentjespapier kunnen zijn, zo zou je het recht voor z'n raap ook kunnen zeggen.
Maar dat is vaker zo, je werkt je in het zweet om bepaalde details voorelkaar te krijgen die later nauwelijks nog opvallen. Dan geldt de oude kreet: "Als je maar weet dat het er is!"
En toch, ik durf te zeggen dat het er desondanks een stuk beter uit zal zien dan steentjespapier.

Wist je dat Stad ook een tram heeft gehad? En dat er sprake van geweest is dat deze (in moderne vorm dan) weer terug zou keren? Dat laatste in het kader van gelden die zijn vrijgekomen door het cancelen van de Zuiderzeelijn. De mogelijkheden voor het aanleggen van een nieuw tramnet door de stad zijn door één dan wel diverse commissies onderzocht. Conclusie: het is niet haalbaar. Er is nog een onderzoek verricht, naar de haalbaarheid van een kabelbaan, vanuit de polder de Hondsrug op, of zoiets. Gaat ook niet door. Maar die onderzoeken hebben wel zoveel gekost dat daardoor het geld waarvan ik zojuist sprak wel zo'n beetje op is. Ze kunnen nog net een paar honderd meter fietspad aanleggen van het restje, heb ik gehoord. Maar de Zuiderzeelijn komt er niet, de kabelbaan en de tram ook niet. Kost ook geld, dingen niet door laten gaan.

Voltooid verleden tijd:



Nooit te voltooien dus vergeet het maar tijd:



Groet,
Jan
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2018, 01:41:45 door NS264 »

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Westlandbaan
« Reactie #279 Gepost op: 09 september 2015, 17:10:53 »
Hoi Jan
Wat betreft je opmerking:
Wat een werk! Des te meer te betreuren is het, als ik tenminste je foto zo eens bekijk, dat het van een afstand bezien een beetje uit het oog valt - zo had het ook steentjespapier kunnen zijn, zo zou je het recht voor z'n raap ook kunnen zeggen.
Maar dat is vaker zo, je werkt je in het zweet om bepaalde details voorelkaar te krijgen die later nauwelijks nog opvallen. Dan geldt de oude kreet: "Als je maar weet dat het er is!"
En toch, ik durf te zeggen dat het er desondanks een stuk beter uit zal zien dan steentjespapier.

Heb je gelijk en ook weer niet. Het probleem met dit projec is dat voor overzicht fotos, het is nu 1.5 je te ver weg moet en nooit details ziet, zelfs op de vergroting van de foto is het niet goed zichtbaar. Maar die gasten die het life gezien hebben, zien de werkelijke steentjes en het effect van lichtschakeringen op het iets onregelmatig gelegte patroon. Dit geeft een beeld die zeer na aan onze beleving komt die je hebt als je in de zomer op een bakstenen parkeerplaats staat of een lege weg bekijkt. En dan is het effect wel degelijk aanwezig. Dit effect krijg je niet met steentjesplaat.
Met verweringspoeders en fineturf en nog wat andere aanpassingen wordt dit versterkt. Verder is het meer zichtbaar als de roze plaat meer versdwijnt, maar dat duurt nog wel even.

Wat betreft het plan voor een tram in de stadt, daar zijn dan weer heel wat mensen nuttig bezig geweest en in iedergeval niet op straat. Hoewel daar konden ze dan ook niet onder de tram, trein of fiets komen... :-)
Hoewel de voltooid verleden tijd altijd nog weer in 1:87 kan opleven, dat kost waarschijnlijk minder dan een fietspad.
Gr. Joke

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Westlandbaan
« Reactie #280 Gepost op: 09 september 2015, 17:18:33 »
Uiteraard heb je gelijk, Joke. Maar hier op het forum moeten we een beetje afgaan op wat we op de foto's zien... Ik ben ervan overtuigd dat, als je het geheel 1 : 1 bekijkt, het dan heel anders oogt. Het echte handwerk (en dat is straten nu eenmaal nog steeds) (hoewel ik ook daar al wel machines voor het leggen van de stenen heb gezien), het echte handwerk is alleen na te bootsen met echt handwerk. Dat dat mogelijk is heb jij overtuigend gedemonstreerd, inclusief het opbrengen van de juiste dosis geduld en doorzettingsvermogen!  (y)

En wat die Zuiderzeelijn betreft: daar heeft inderdaad een aantal mensen best wel werk aan gehad, ook al is die er niet gekomen. En dat mag je gerust een positief punt noemen. Maar de uiteindelijke doelstelling is niet gehaald, en toch zijn de centen op.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Westlandbaan
« Reactie #281 Gepost op: 09 september 2015, 20:20:15 »
Joke, wat je, volgens mij, in Houten laatst in het restaurant zei was dat het voordeel van de losse steentjes zich vooral visueel uitbetaalde bij flauwe bochten en bij geleidelijke hoogteverschillen zoals bij een bruggetje. Kun je van zo'n detail misschien een foto laten zien?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Jan D

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re: Westlandbaan
« Reactie #282 Gepost op: 09 september 2015, 21:42:42 »
Indrukwekkend Joke, diep respect voor de bakken met geduld die je hier voor moet hebben. Klasse !

Groet Jan

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Westlandbaan
« Reactie #283 Gepost op: 09 september 2015, 22:11:20 »
Als je al niet een record hebt gevestigd met het grootste aantal steentjes leggen in model (misschien waard om dit eens te laten checken), dan wellicht een persoonlijk record in geduld en doorzettingsvermogen? Op die twee gebieden heb je mij natuurlijk al lang verslagen. Vrouw, vrouw (nou ja "man, man:  klinkt niet goed  ;)) wat een monnikenwerk. Respect!
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Westlandbaan
« Reactie #284 Gepost op: 09 september 2015, 22:16:37 »
Joke

kijk hier en hier  is voor hele mooie HTM trams

Groeten Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk