Interessant, misschien even een google maps linkje er bij plaatsen.
Dan zie ik een beetje waar de baan over gaat :).
Groeten Koen.
Staat het Bosman poldermolentje al in elkaar? Ging het een beetje?Hallo Wim, nee voor dat molentje heb ik diep respect, maar ik heb een Bug voor kerst gekregen en nu heb ik geen reden meer om niet te beginnen, hij ligt al op mijn tafel :)
Jij bent een hoekenees christoph.
Dat is wat anders als een westlander.
Ik ben benieuwd naar de 1ste plaatjes van de echte opbouw van je baan ;D (y)Floris ik ben ook benieuwd ;D Het baanplan begint vorm aan te nemen, het probleem is het omzetten van het idee naar de rails. Het wordt een kruizing tussen het echte plan van Delft in 1989, VAM en viadukt, en zeker 2 keerlussen. Eventueel aan de achterste rand van de tafel een "onzichbaar" stuk om een wisselend treinbeeld te krijgen. Momentaan ben ik met mockups zie de foto in #1 aan het bekijken waar het viadukt en de Vam het beste kunnen komen. Verder ben ik aan het onderzoeken hoe de gebouwen en de rails precies lag bij de VAM en welke ik kan weglaten.
Is er overigens al een baanplan(sorry ben te lui om te zoeken :-[ ) of doe je het uit het hoofd en via fotos van het grote voorbeeld ?
Nu nog een vraag: op het hoogspoor ligt de rails zonder bielzen. Ik heb me overlegt of Peco met beton bielzen te gebruiken en de bielzen tussen de 2 rail stafen weg te snijden, dus ein stuks rails met aan weerskanten kleine stukjes biels, nu mijn vraag, als ik beide kanten aan het hout plak, loop ik dan gevaar dat de staven bij veel rijden uitklaar gaan ERGO heb ik een verbinding tussen de beide rail staven nodig voor de stabiliteit en betrouwbaarheid van de baan.
Voor de ramen heb ik van een foto een raam zo verkleinend dat het precies past en afgedrukt op een overheadfolie.
wat is spoorspatting ???
Dit is een foto van het hoogspoor in aanbouw van het utrechts archief. De ribbels zijn hier duidelijk groter als 1 cm. Bij 1 cm zou het detail van de ribbels niet op de foto overkomen. Verder kan men de ribbels tellen, net als straat tegels in andere fotos.Ohh, dat is een leuke en duidelijke foto (y). De ribbels zijn inderdaad beter te zien dan ik dacht, ik moet toch maar weer eens gaan kijken bij dat viaduct voordat het weg is :'(.
http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1960-1970/169111
Ik heb fijnere ribbels bekeken in model, maar het effect van de zichtbare ribbels verdwijnt zeer snel.
Hoi Joke,
Jen bent erg goed bezig en begint nu toch al heelw at moois te worden. (y) Ook het begin van je Bacinol gebouw ziet er al goed uit.
Kan je uitleggen hoe je dit precies hebt gedaan?
Groeten,
Rienk
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Unbenannt_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Unbenannt_2.jpg)
Ziet er leuk uit! Misschien moet je eens mee met de Beneluxtrein van Den Haag naar Rotterdam (of andersom). Dit zijn de enige getrokken treinen nog en vanuit het achterste rijtuig kan je op het balkon misschien wat opnamen maken door het raam...Noodgedwongen in bed heb ik virtueel in de cabine van een trein gezeten die van Den Haag naar Rotterdam over Delft reed. (y) Daar zijn weer "etliche" details naar voren gekomen die nu ik ze weet ook op het viaduct moeten komen.
Bijvoorbeeld is de linker kant en de rechter kant niet gelijk, verder staat er onkruid tussen de rails en....
zijn er driehoekige constructies in der rails net nadat het viaduct opgehouden is.
Nu heb ik een vraag wat voor constructies dat kunnen zijn, Driehoekig, ziet uit als gemaakt van staal, bevestigt op de bielzen, de randen opstaaand en de punt van de driehoek wijst weg van het viaduct.
Tussen de rails zijn contrarails gemonteerd. Deze zorgen ervoor dat als een trein (gedeeltelijk) ontspoort, deze niet helemaal van de baan kan gaan, maar over de dwarsliggers blijft voorthobbelen. Contrarails worden aangebracht op plaatsen waar een ontsporing gevaarlijke gevolgen zou kunnen hebben, dus op bruggen, maar bijvoorbeeld ook bij pilaren die vlak bij het spoor staan.
Steef, bedankt voor het aanbod, deze zomer was ik een dag in Delft en heb tonnen foto 's van de straatkant van het viaduct, foto's die ik graag zou willen hebben zijn van de bovenkant en het spoor, maar daar mag je normaal niet komen, helaas. En ik wil niet de schuld ervan zijn dat iemand onder de trein komt.....
(Jan (44) ik volg je draadje trouw (y), kom gewoon niet tot reageren)
Blijf jou draadje ook volgen.
Tja Erich is minder een vraag van man of vrouw maar meer van het land, heb hier weken lang naar blauwe platen gezocht, tot ik erachter kwam dat de Zwitsers hun eigen merk hebben in PINK.
wij mannen hebben blauwe platen en jij roze platen als ondergrond ;D
Nu heb ik ook nog intelligente Voorwiederstanden gevonden: dit bracht me op het idee van volgend aansluitschema:
Gr. Joke
De stroom veranderen naar 10 mA in plaats van 20 mA heeft geen zin, omdat de leds de 20 mA nodig hebben zullen ze niet branden.
Die berekening gaat niet op .
De trafo geeft 15 volt , en volgens dat sommetje zouden je ledjes dus door branden (tenzij de trafospanning regelbaar is).
Echter wat ik van dat printje begrijp is dat dat deze de spanning terug regelt naar een tevoren gekozen waarde (je moet dus wel het juiste printje voor jou toepassing kiezen)
En dan zou het dus wel kunnen . (Je moet dat printje dus niet als een simpele weerstand zien, maar echt als een schakeling)
Het voordeel van de Gesso is dat het geen kleur heeft
Nadeel van PECO is de grotere wissels tegenover LUNA. Andere suggesties welkom...
Indrukwekkend, zo'n viaduct.... jemig, wat een gevaarte! :oDat gevaarte is een goede 2,5 m lang, vandaar, dat het bouwen wat langzaam gaat. :) Alles wordt eerst getest en dan geproduceerdt in kleinserie.
Nu tot jullie reacties, betekent dat dat er meer zijn die code 83 ook inzetten voor H0 nederlands spoor. Hoger dan finescale en fijner dan code 100??
@Stedahult de lelijke lassen zijn direkt weggelaten, alleen rijdt de trijn nu nog tot de eerste las, ik ga ervan uit dat hiervoor de oplossing is rails aanelkaar solderen of een stroomtoevoer naar elke staaf (in totaal 12) ???
phosphorzuur soldeerwater gevonden allerdings 1 liter,
@Ronald bedankt voor de snelle niet Steef reactie. Maar waaron 2 man ik heb hier 1:87 liggen niet 1:1 8)
@Stedahuld bedankt voor de link naar je draadtje, die had ik in gedachte. Allerdings is door mijn specialle bouwwijze met railschoentjes die opgeregen en vastgekleeft worden het lassen aan de buitenkant van de staaf de beste oplossing.
Oja eerst gaten boren en bedrading leggen naar de railstaven. Nog een vraagje: Is het belangerijk waar op de railstaaf de stroom wordt verbonden, midden, begin, eind,of doet dat er niet toe??
Had niet iemand kunnen waarschuwen dat het plastic van zo'n wagen "spröde" is
Jakkes! Niet bepaald Swiss made, onze eigen forum-Olga-Lawina aan 't werk. ;D
Jakkes! Niet bepaald Swiss made, ... ;DKan ook niet ben Nederlands.... ;D
Met een roco zaagje (http://www.etsemmen.nl/component/virtuemart/toebehoren/roco/roco-hobbyzaag-detail?Itemid=0)
...alternatief Vallejo verf gebruikt voor de goederenwaggens...
...dicht bij die van NS bruin komen.
Goed bezig dame (y)
Volgens mij beide. De parkeervakken in halfsteens, met een strek tussen elk vak.
De onderdoorgangen waren in elleboogverband.
veel van wat in modelbouw gemaakt wordt is monnikenwerk.
Goedenavond, tja soms moet je een beedtje gek zijn, allerdings veel van wat in modelbouw gemaakt wordt is monnikenwerk.Gek? Welnee, gewoon echt modelbouwen. Zelf leggen zorgt ervoor dat het niet te regelmatig wordt en dus veel echter eruit zal zien.
Vanavond 850 stenen gelegd, ik probeer verschillende manieren om te lijmen uit. Dit keer op dubbelzijdig plakband. Het idee is eerst een soort matten te creeren, die dan gelegd kunnen worden. Zo is men niet gebonden aan krom boven de tafel hangen.
Overigens plakken van steentjes is heel rustgevend en wie puzzelen maar dan zonder stukjes te moeten zoeken.
Bij mijn methode kan ik het overal doen, gisteravond heb ik daarom op het terras in de avondzon steentjes gelegt.
Er worden thuis nog steeds geen vragen gesteld begrijp ik hieruit? ;);D
Gebakken klinkers liggen altijd op hun kant. De steentjes die hier gebruikt worden zijn denk ik eigenlijk bakstenen, dus voor muren, en die hebben weer andere afmetingen.
Daar lagen 10 duimers, ofwel 10x10x20 cm.
Vijf, zeven en tien centimeter breed, daarom ook wel vijf, zeven- en tienduimer genoemd.Bron: Tuinpedia (http://www.tuinpedia.nl/2014/02/oud-gebakken-klinkers/).
Joke, ik zou ook nog even reageren. Ik gebruik de bakstenen voor een straat, dus niet ’plat’, het voegen doe ik met de ’vervuilpoeders’. Ligt er natuurlijk aan of het een oude straat of een nieuwe straat moet worden.
Ik had nog niet veel foto’s gemaakt, maar toch nog 1 gevonden. De steentjes zijn inderdaad 2,8 x 1,3 mm. (1:87) In werkelijkheid komt dat dan neer op ongeveer 24 x 11 cm.
En wat jij ook al schreef, het is monnikenwerk, maar wel lekker relax werk.
Hier mijn foto van een stukje straat met stoep.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/straat_IMGP3874.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/straat_IMGP3874.jpg)
Steef, 10 duimers wegen 3.3 kg per stuk!
....er liggen nu 28.951 stenen of te wel 50 cm van het viadukt is nu bestraat.
maar nooit in Den Haag/Delft
Wat een werk! Des te meer te betreuren is het, als ik tenminste je foto zo eens bekijk, dat het van een afstand bezien een beetje uit het oog valt - zo had het ook steentjespapier kunnen zijn, zo zou je het recht voor z'n raap ook kunnen zeggen.
Maar dat is vaker zo, je werkt je in het zweet om bepaalde details voorelkaar te krijgen die later nauwelijks nog opvallen. Dan geldt de oude kreet: "Als je maar weet dat het er is!"
En toch, ik durf te zeggen dat het er desondanks een stuk beter uit zal zien dan steentjespapier.
Nu heb ik 2 verschillende prototypen gemaakt en vraag me welke beter past, also een poll.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/beton_blok_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/beton_blok_1.jpg)
O Ja zo ziet het er in het echt uit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_05_21_34_46_Clipboard.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2015_05_05_21_34_46_Clipboard.jpg)
Joke, wat je, volgens mij, in Houten laatst in het restaurant zei was dat het voordeel van de losse steentjes zich vooral visueel uitbetaalde bij flauwe bochten en bij geleidelijke hoogteverschillen zoals bij een bruggetje. Kun je van zo'n detail misschien een foto laten zien?
Reinout
burnt umber nr 71.40
Heb me ook een kastje ervoor gebouwd....
De flesjes staan op nummer....
Uitslovert....
mooie lijmtangetjes zijn dat :P waar koop je dat?
de betonband zijn strips ingekerft om de betondelen aan te geven.
Jong geleerd is ......;D
Goede hulp voor later. ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/werkwagen_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/werkwagen_8.jpg)
Joke, ik heb er meer verknald dan jij tot nu toe hoor ;)
Nou Joke, nu ben ik benieuwd naar JOUW toverkunsten! ;) :DJa Jan maar dat gaat wat langer duren alles met kleine stapjes....
Hoffentlich Allianz versichert.... ;DJa dat is me bij de foto's ook pas opgevallen ;D
Als iemand weet waar ik westnederland decals kan krijgen of een pdf bestand van de logos dan graag een berichtje.
Als iemand weet waar ik westnederland decals kan krijgen of een pdf bestand van de logos dan graag een berichtje.
"Even een decal maken" wordt wel duur.Nee, hoor. Gewoon je logo's op de bovenste regels printen, dan vlak daaronder afsnijden/knippen en je haalt hetzelfde trucje de volgende keer weer opnieuw uit. Op een gegeven moment houdt het natuurlijk wel op. Heb je als kind niet geleerd niet in het midden van het papier een cirkel uit te knippen, maar aan de rand? ;)
Krijg je die sjoof er niet uit met een pot koffie uit? :-);D Ben bang dat ik hem er dan niet meer in krijg ;D
Hi Joke,Een lijstje met haltes op een tussenschot achter de chauffeur? Rijden bussen dan maar op 1 lijn?
Op deze foto (http://www.rovm-digitaal.nl/wp-content/gallery/westnederland-busfotos/WN-2164-2.jpg) zie je achter de chauffeur een briefje, meestal waren dat de haltes die op het glazen tussenschot waren geplakt.
Groetjes
Arthur
Spongebus squarepaint (y)
Veel van dit soort kleine details verf ik tegenwoordig met acryl-verfstiften. Vaak in veelHeb ik ook geprobeerd en ik vind het maar niks. Ik kan met een penseel strakkere lijnen krijgen, zeker de raamlijsten. Je heb weinig controle over die stiften.
Heb ik ook geprobeerd en ik vind het maar niks. Ik kan met een penseel strakkere lijnen krijgen, zeker de raamlijsten. Je heb weinig controle over die stiften.Zal de een voor de ander zijn Sven ;). Ik ken ook mensen die de striping met een sleepkwastje uit hun hand op een auto zetten (y). Ik heb die raamlijstjes voorheen ook altijd met een kwastje gedaan, maar tegenwoordig bereik ik met een stift beter resultaat. Zal wel aan mijn leeftijd beginnen te liggen :( ::).
Ik heb die raamlijstjes voorheen ook altijd met een kwastje gedaan, maar tegenwoordig bereik ik met een stift beter resultaat. Zal wel aan mijn leeftijd beginnen te liggen :( ::).Ik denk dat iedereen ook andere kwaliteitseisen stelt. Bij mij moet het zelfs op een close-up foto nog strak zijn. Een (vilt)stift kan nooit een haarscherpe lijn geven. Geen kritiek, meer mijn perspectief.
Die legpuzzel ziet er zeer netjes uit!
Zou het alleen niet makkelijker en sneller gaan als je tussen de sporen in de steentjes in de lengte legt? (of is dat vloeken in de kerk ;) )
De mrs doet dat met een naaldje.
ps valt me steeds meer op dat her Preiserlein eigenlijk geen gezicht heeft. Toch een keer zeeeer fijn penselen kopen.
Dat straten is ook niet goed voor je rug.
(y) wat een gevoel voor detail hebben vrouwen toch (y).Dat stereotype beeld zet je neer op een forum vol met modelspoorbouwende mannen? ::)
En het poortje niet vergeten hé, met open deur en een vrijend paartje ;)
Helaas is voor het poortje waarschijnlijk geen plaats
Ik zie daar twee uur een poortje bouwen.
Ziet er weer stralend uit.even nog iets te stralend, daarom nog maar met de droge kwast met europees vuil erover:
(y) Mooi.
(y) Mooi.
+1
Ik ben nu de gelukkige bezitter van een Miniworld bouwpakket van het station in Delft. En na wat lezen heb ik er al zin in om het te bouwen.
Helaas werkt de bouwbeschrijvingslink van miniworld niet meer. Dus als iemand de beschrijving heeft dan graag een PB.
De Dak leistenen van Railkees zijn ook al in de maak.... nu nog beginnen.
En in Delft heb je geen extra rondtrekkende artiesten nodig. Er wonen al Artiesten (http://www.oozo.nl/bekendenederlanders/delft) genoeg ;D
Jan-Peter
Rondtrekkende artiest?
Nee joh, er hoort een roze Cadillac met witleren bekleding voor. Cabrio, met een meneer met leren hoed op en een Havana in z'n hoofd. Eén hand aan 't stuur, en dan met 50 mph over de highway...
Mogelijk te vullen met modelbouwplamuur, van Revell of Vallejo.
Ivo kan je me nog verraden welke soort verf je gebruikt hebt. Hoewel ik mijn Revel weer uit de kast gehaald heb, ben ik meer fan van Vallejo en airbrush.Dag Joke,
... en de wand (het gedeelte met te koop bij de andere foto) gedeeltelijk bekleed met slaters baksteen plaat (zeer dun):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Delft_baksteen_-_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Delft_baksteen_-_1.jpg)
Het ligt hier nog los en is een probeersel om het effect te beoordelen en de haalbaarheid (Ojee waar ben ik aan begonnen.... ::))
... kommentaar?
Gr. Joke
Klasse Joke!
Ik neem aan dat de mixer met een roterend magnetisch veld werkt. Korrekt?
Groet, Rob
Goedenavond,
... Is er iemand die zulke pannen in H0 verkoopt, in een dunne variante? De enigste die ik vind is op Shapeways zeer duur en klein.
...
Gr. Joke
Voor de voegen zou ik in eerste instantie een wash proberen. De voegen in station Delft zijn niet zo erg geprononceerd zoals het resultaat zal worden met de zilverpoetsmethode.Dat is waar als je de zilverpoets niet donkerder maakt met verf, maar zo uit de fles gebruikt. Donkergrijs en een oker kleurtje in de zilverpoets en het wordt mooi een geheel met de steentjes.
Maar ik vraag me wel af waar ik aan begonnen ben... Een van de probleem is dat ieder stukje net iets anders is, daardoor kan je niet een partij snijden en dan plakken.
de keukentafel is taboe voor bouwenIk zeg, man en kinderen de deur uit. Wat is nu belangrijker? ;D
... maar langzaam komt het voorwaarts en ik werk niet op voorraad
De loodlappen moeten nog aangezet worden. Ben me nog niet zeker van welk materiaal, of dat ik die erop verf ???
Knap stukje modelbouw, preb-werk voor een echt model voor in de verkoop.Koen als je bedoelt dat ik dit gebouw verkoop? Niemals. Het is een bouwpakket van Miniworld Rotterdam, een aantal jaren terug in een oplage van 50 geproduceerd. Ik heb gelukkig van een eerst koper een kit kunnen kopen. Dus eigenlijk pimp ik nur een kit. 8)
Uit een besneeuwd en zeer koud Zwitserland (wordt -10+°C in de komende dagen en niet alleen in de bergen)
Ps. Als je nog een goede plattegrond van die tijd hebt van Delft dan graag
Blijft een machtig gebouw, vanavond nog langs gelopen daar wij uit eten gingen.
Maar zonder functie als station is het alleen maar een gebouw...
Grüzi JokeStandaard Hart-op-hartafstand van de fabrikanten klopt verre van met de realiteit, fabrikanten houden meestal overal 6,4cm aan, dat is veel te veel, in stations hoort het 5cm te zijn en in vrije baan 4,6cm, dat oogt ook 100x beter dan wanneer er precies een voetbalveld tussen ligt. ;)
Het is wederom in Piko A-Gleis gemaakt. Rechtsboven sluit het figuur niet helemaal, maar door het gebruik te maken van flexrail is dat eenvoudig te verhelpen. De wissels daar zijn alleen getekend om de onderlinge hart-op-hart afstand van de beide sporen vast te leggen.
Veel succes, Grüsse, Hans
??? ??? ??? ;D
Chris, hoe heb jij de vensters aan het resin gebouw gekleeft, ik denk eigenlijk aan mijn orginal K 1 een doorzichtige universalkleber?
Gr. Joke
... gisteren was de party voor het bereiken van een bepaalde leeftijd
ik moet nu nog minstens een jaar volhouden met oefeningen om weer de oude te worden, allerdings is de kans daarop groot.En daarna er gewoon mee doorgaan om de oude te blijven. ;)
De erker vensters zijn ongeveer 2 cm hoog.
nachtje erover slapen wie ze het beste in elkaar gezet kunnen worden.
vandaar de kleine afwijking
De tijdsaanduiding op de stationsklok is sowieso wat prettiger dan bij de bij het model geleverde perronklok.... 8)Gelukkig wat meer tijd om het station af te maken. ;)
Men zegt vaak "niets is onmogelijk"....... maar dit prachtige resultaat evenaren.......Onmogelijk is het alleen als je niet begint, ;D
De waltoren heeft verschillende bouwfase door gemaakt, en is meermaals op de grens van afbreken gestaan. Op de volgende collage heb ik geprobeerd de verschillende fase van de laatste 100+ jaren:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bagijnetoren.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bagijnetoren.jpg)
Dan balasten, van verschillende vakanties zand verzamelt, Lanzarote zwart, kijkduin beige en de twee gemixt:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0461_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0461_6.jpg)
Welke is het meest Nederlands op een stuk wat bijna niet zichtbaar is ::)
Harry heeft groot gelijk
Harry heeft gelijk als hij zegt dat Harry gelijk heeft als hij zegt dat hij z'n benen wil houden.
Tedje van Es heeft zich vrijwillig gemeld, en is momenteel onder behandeling.
(https://abload.de/img/4hra24.jpg)
zie ik het goed
tramchauffeur
Ja er is werkelijk nog veel te doen en soms te weinig tijd......
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/overzicht_-_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/overzicht_-_1.jpg)
ik zag bovenstaande foto en vroeg me af hoever je de sporen uit elkaar hebt gelegd?
Meestal ligt de trambaan dichter bij elkaar dan de spoorwegen, misschien kan je zo ook weer een beetje ruimte winnen.
Huidige status van het station.Overkappingen en perrons zijn al even verdwenen...
Misschien heb je er iets aan.
Groeten Marco
Verder ben ik op zoek naar een goede mogelijkheid om de verschillende versieringen te maken en de balkonhekjes.Etsen lijkt me het mooiste effect geven.
Etsen is alleen maar de helft van de deco, voor die andere helft, de drachenvissen en de koppen bij het balkon heb ik nog geen oplossing.Ik lees mee. De Rosestraat heeft ook wat beelden in de gevel en ik weet nog niet hoe ik die moet maken.
Hm, die is te koop bij Artesania, zie ik. Mooi, dat lijkt me ook wel een handig ding. Staat genoteerd!
Met dank voor het delen!
bij dit plaatje links onder en rechtsonder zitten twee onderdelen waar ik tot op vandaag niet wijs uit wordt.
Man kan ook zeggen planloos erop los gebouwd ;D
Werkt die op een kraan of is dit met een drone gefotografeerd?
Wie viel't altied bie... :PHá een Tukker!
Marc, Alles kan en het is niet meer te achterhalen op de fotos, de hoek is ook moeilijk te zien. Spoorsingel 15 is van dezelfde tijd en heeft leisteen afdekking.Inderdaad. Uiteindelijk wil je het voor jezelf zo goed mogelijk nabouwen. De kans dat er iemand langs komt die weet hoe het echt zit is eigenlijk nul.
Ach soms moet men halt keuzes maken.
Joke, wat een goed idee.... ik denk dat de meeste van ons eerst bouwen en plakken en als laatste de voegen en de baksteen kleur(en) aanbrengen.
Je lood ligt nu op de dakpan, en komt er niet onder vandaan. ;DDat is wel een puntje. Omdat de dakpan precies aansluit op het dak hoeft daar eigenlijk geen lood te zitten. Tenzij je het lood wat omhoog legt zodat het lijkt alsof de bovenliggende pannen over het lood zijn gelegd. Maar, het is niet mijn vakgebied.
Komt nu zo uit door de plaats waar de kapel aansluit op de pan.
...maar ik vraag me af of er iemand is die dat doorheeft.
Rienk (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=65156.msg3221582763#msg3221582763) heeft eens eendak voorzien van kruislinks verband qua dakpannen door losse stroken te plakken.Dank voor het linkje. Die Rienk heeft een lekkere hand van bouwen en die ga ik volgen. (y)
En dan doen wij "zoek de verschillen"?
Nou eentje dan: onder het raamkozijn zitten bij de 1:1 versie nog vijf rijen baksteen. :)
Verder blijf ik het knap vinden dat je je zo strikt aan de werkelijkheid houdt.
...maar ik ben nog aan het overdenken of ik die werkelijk erop plak...Qua verhoudingen (en met de Gulden Snede in het achterhoofd) denk ik dat die steenstrips een mooiere verhouding geven en dan ook mooi corresponderen met de lijst op de eerste etage.
Vraag aan de dakbouwers, tussen dit huis naar het buurhuis de spoorsingel, zit een hoge muur. Komen er loodlappen bij de overgang van muur naar dak tegen de muur? Op fotos is dit niet zichtbaar.Schetsje gemaakt. Ik denk dat je dit bedoelt. Het is een zéér schematische doorsnede van de aansluiting van een schuin dak op een muur. Normaal gesproken zit er een goot tussen waarboven een stook loodslabben is aangebracht:
Wim, dat dak is ook nog niet klaar >:(Joh! Dat had ik wel gezien. ;D
1 van de meest lastige dingen van zelfbouw vind ik het onder 45 graden vijlen /schuren van de hoekdelen zodat je geen lelijke naden krijgt.
Hoe doe jij dit, tips ?
Ik ben heel benieuwd.
Heb een stukkie terug gekeken, maar in deze bouw zitten geen tussenwanden en verdiepingsvloeren als ik het goed heb ???
Nog even een foto van de situatie nu:
Weder, noch, PVC foam platen.
Het daklood is van aluminium plakfolie van de bouwmarkt. Wordt normaal gebruikt om regenpijpen te dichten (?)
;D
Maar daar ik realiseer dat men het op de baan niet goed kan zien, hier het laatste resultaat.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/FE8191F4-CEDA-4DCE-93A0-8D60DD17FF0F.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/FE8191F4-CEDA-4DCE-93A0-8D60DD17FF0F.jpeg)
Ik moet nogmaals onder het mes
spachtelmesser
Verder de dichte tussenmuur gebouwd, en dan kwam de vaststelling dat de arme loketeur toch ook naar binnen en buiten moest kunnen. Dus nog een deur in de tussenmuur. Deze is ergens geplaatst daar ik niet weet waar die zat. Ook weet ik dat aan de andere kant zeker nog een WC en opslagruimte zat alsmede de pauzeplaats van de buschauffeurs.Ik heb gelezen dat het geen NS-sextant is, maar ben je geholpen met een plattegrond met maat-info van de NS-variant?
De kaartverkoop ruimte had een deur naar de pauze ruimte voor de buschauffeurs, maar of er een gordijn hing, bij de buitenramen kan ik mij niet meer herinneren.
Ik dacht dat er één muur met een grove grijze steen was opgetrokken, maar welke?
De wand tussen de buschauffeurs en de wachtende reizigers, was van hout of glas met een gordijn. Jammer genoeg kan ik er geen foto's van terug vinden.
Kan je je nog herinneren hoe de chauffeurs ruimte was ingericht? WC, keuken, opslag ruimte of kasten, tafel, stoelen of ook bureaus?? ???
gr. Joke
.....
Klopt de hoogte wel?
......
Mvg, Erich
Het plein bij de sekstant was in het begin mooi vorm gegeven, met bloembakken en een fontein.
Tja, die fontein…
Daar heb ik ook nog een bijzondere herinnering aan:
maar na een uurtje stond het hele stationsplein vol schuim en heeft de politie zelfs even het verkeer stil moeten leggen.
Wij als daders stonden grinnikend vanaf een afstandje te kijken en gingen maar gauw aan het bier bij Lorre, een eindje verderop in de Phoenixstraat…
.....,het soort verband wat je nu gebruikt bij je gele steentjes werd eigenlijk alleen maar gebruikt als men de bestrating tijdelijk terug lag voordat men weer asfalt of andere bestrating gaat gebruiken voor het definitief idee.
Ofwel dat blok verband zoals je nu maakt suggereert dat er graaf werk is geweest,en het tijdelijk word dicht gemaakt om de grond te laten inklinken.
(sorry afwijking van vroeger uit de tijd dat ik stratenmaker was :-[ )
Dus tenzij er veel stratenmakers komen kijken naar je plein,zou je 't zo best kunnen afmaken,de rest merkt dat toch niet ;)
:-[ Tja Floris en Dirk Jan,
ik ben van nature geen stratenmaker en het gele is werkelijk als sierpatroon gedacht. In het echt liggen daar grotere platen en die had ik niet. Met dit patroon wilde ik in de buurt komen van het origineel.
Maar als jullie het niet verder vertellen merkt het niemand :-X Ik ben te ver om het opnieuw te leggen.
Gr. Joke
Ik zeg niet veel, maar volg het wel.
Ik zeg ook niet veel...... ik ben sprakeloos! (y)
In post 1264 staat een overzichts foto, als je van de trap van het station komt kan je quasi recht doorlopen naar de bussen, met rechts van je de sekstant. Naast de fontein links komt het eindpunt van de tram driehoek, De bussen reden aan de sekstant direct rechts voorbij.
Geboren en getogen in Delft en er ik weet niet veel hoe vaak langs gekomen en toch de juiste positie niet (meer) kennen ;D
Maar dat latere glazen aquarium stond dan wel meer naar links. Toch ???
Nadat de tram daar opgebroken was.
De fontein was inderdaad zwart (mat dacht ik ) de ronde schijf bovenop was rood en volgens mij ook de de randen.wat rood richting the fontein gegooid, hij wordt er niet mooier op maar het geeft toch meer kleur aan het plein. Voor alle die nu menen dat het er toch anders uit heeft gezien. Foto's met bewijs, anders blijft hij zo 8).
De fontein krijgt stilles water, dat is bestelt en onderweg dus stay tuned.Was een laagje (of twee) glanzende lak niet voldoende geweest?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/westnederland-bus-1-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/westnederland-bus-1-1.jpg)
Mercedes O405 vanaf '88 of zo. Ken nog net hè?
Zie pag. 84 van dit draadje.
...even snel tussendoor
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/91D4CEEE-334C-4819-A369-2C27624F3F40.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/91D4CEEE-334C-4819-A369-2C27624F3F40.jpeg)
Nog een paar reperaturen en de stratenmaaker is klaar ;D
Corny, de steentjes zijn 0.36 x 0.18 x 0.09 cm om precies te zijn. met de kleef folie ongeveer 1 mm.
Sven, hetzelfde maar dan 1 kg van de bouwmarkt. ;DEigenlijk dus gewoon voegmiddel?
Nu alleen hopen dat Johnny Flodder geen zwarte bandensporen op de steentjes maakt als hij Opa op komt halen met zijn Roze Amerikaanse cabriolet ;DDat zou wel een leuke cameo zijn op deze modelbaan.
Bij het appel plukken van de hang gerutscht en precies gestopt in de rozenstruik, daarmee is het appelplukken voorbij voor dit jaar. Dan maar appelmoes maken ;D
mijn zoon heeft dit keer meegeholpen
Oei...kinderarbeid....... ach het werk wordt er gezelliger door en men is sneller klaar: 8)
Hielte, JaJo en Ruud bedankt voor de verbale ondersteuning.
De stoeptegels zijn van Juweela, Gehwegplatten 28268 (licht grijs) en 28270 (donkergrijs) Ik heb beide gemixt voor mijn stoep. Gewoon door elkaar in een pot en zonder groot zoeken leggen. "random". Voor mijn gevoel zijn ze licht te groot maar bij gebrek aan beter. 8)
Erg strak Joke (y)en
Maar ik mis eigenlijk wat putdeksels en straatkolken, worden deze later aangebracht ? Dat breekt ook een beetje de grote oppervlakten.
Groet, Michel
Putdeksels en kolken, ook daar kan de Tramfabriek voor zorgen. ;)
Die zijn niet zo groot hoor.
Een trottoirkolk zit ongeveer om de 15M
Uitgaande van een rechte weg.
Die putdeksels zijn toegang tot het riool en daarom niet zo aanwezig in aantal.
Floris bedankt (y) zoiets heb ik gezocht,Graag gedaan :angel:
helaas was het voor het linker deel te laat daar ligt nu een vrije variant 8),
rechts heb ik geprobeerd er zo iets te leggen als op de zijde van je pdf. ::)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6D85778D-2E5E-48D2-A5DA-B3C8AA51FFD0.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6D85778D-2E5E-48D2-A5DA-B3C8AA51FFD0.jpeg)
...Tevens nog de andere snijmethode uitgeprobeerd op pluimkarton, mes plus fijne schroevendraaier...
Hierdoor had men een betere verdeling van stenen tegen over voegen, maar ben me nog steeds niet zeker of dit het goede beeld geeft. Ik wil niet dat het er naar kinderkopjes uitzien. Tevens is er op fotos nauwelijks voegen zichtbaar.
Vandaag nog eens mijn steentjes proberen een kleur te geven. Orgineel lagen er grotere zeer donkere “zwarte” bakstenen.
Ik ben weer bij Juweela geland 8), dit zijn hun oude Kofsteinpflaster, met een zwarte wash komen die het dichts bij de werkelijkheid. Maar eens een wash uitproberen.
...en de steentjes, deze zijn 1.5 bij 1.5mm en zijn gelukkig voor gelegd op een drager...
Tussen de rails ligt zwart maar ik kan niet identificeren of dit asfalt of zwarte stenen zijn. Als iemand het weet mag hij/zij het zeggen.
Tot ziens op Eurospoor(y)
Zo even een beeld van de voorbereidingen, nog moeilijk om te bepalen wat men voor 3 dagen demo nodig heeft, als ik sneller ben dan zijn er genoeg handelaren voor "nachschub".Op een goede beurs is je productie (bijna) NUL. Kletsen, kletsen, dingen laten zien, uitleggen en kletsen.
Over dat bustype weet ik niets zinnegs te vertellen behalve dat ik er nooit ingezeten heb, immers in Delft deed ik vroeger alles lopend of de fiets, wel is er dit krantenknipsel uit 1979 uit dezelfde faceboek bron.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/42945223_438597076663322_3421610839096950784_o.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/42945223_438597076663322_3421610839096950784_o.jpg)
Hopelijk is de text een beetje leesbaar ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_3422-9.jpg)
Dit lijkt er wel wat op 8)
Ik heb zelf in die bus gezeten ...
Heeft Maquett dat niet..Nee helaas niet, en vroegere bronnen die ook al eens hier in het draadtje voorbij gekomen waren, hadden ook geen rookglas getint vensterplastic. Nu heb ik bij Krick (bekent voor bouw van grotere autos en boten) rookglas plastic en een transparente verf voor lexaan gevonden die ga ik nu beide proberen.
Ik zou er nog wat reizigers in prakken. ;)Ik spaar reizigers en in een latere fase zal ik die zeker in de bus zetten, momentaan is dat ergens onderaan de lijst van projecten ;)
Hele mooie bussen Joke.Ronald vind ik ook daarom nog een laatste foto:
Ga je het asfalt nog verweren/weatheren? Het oogt nu wat egaal. Ik heb dat op mijn Trambaantje gedaan door er het plaatselijk heel licht op te schuren, en zo links en rechts wat drybrushen.Ik zou voor poeders gaan.
heb nog een stapel buskits liggen.
Als we toch aan het zeuren zijnWe zeuren niet, we bewonderen, leven mee en geven tips, beetje jalours dat we zelf niet zo bezig zijn. ;)
Ronald,Ik reageer niet vaak op dit forum maar voor bruin getint plastic zou je eens bij RU58 in Den Haag moeten informeren.
Bedankt voor je reactie, volgens foto's en andere overgeleverde herinneringen waren ze bruin getint, helaas is bruin getint plastic niet meer modern en niet meer te krijgen.
Ik probeer al geruime tijd of ik een laklaag over de vivak kan maken die hetzelfde effect geeft. Tot nu toe met matig succes.
Maar ik geef nog niet op, er zijn nog een paar methode die ik wil proberen ;)
die juweela stenen koop je die online of fisiek in de winkel zo dat je het ook in je handen hebt en ziet wat je koopt?
Update voor de bestemmingen, afgaande op de voorhanden Fotos van het busstation, aangevuld met dienstregeling info rond 1985. Hoop dat het zo klopt en anders roept u maar:
Halte E 201 S. Rotterdam
128 Hoek van Holland
NS 81 acculok ;)
Groeten Arjen
Jammer dat je niet in Eurospoor was, daar het ik de hele collectie steentjes bij me. Ik heb ze direct online gekocht, eerst een pakje en nu bijna alle soorten die van pas komen. Ik doe veel test kopen om uit te proberen, ik probeer graag nieuwe technieken.
Als het niet past in mijn baan beeld wordt het vrij gegeven aan mijn zoon en die bouwt dan iets eruit ;D Of het wacht op een volgende gelegenheid.
Ik bouw ook veel eerst een prototype en dan bedenk ik me hoe ik het "produceren" kan, bijvoorbeeld de viaduct onderdelen of nu de bushaltes.
Gr. Joke
ik zie er juist tegen op om dat online tedoen ondanks dat ik net 32 ben geworden …..Tsja, dan ben je nog veel te onervaren om online te kopen. ;D
Tsja, dan ben je nog veel te onervaren om online te kopen. ;D
Ik koop niet veel online, maar toch wel meerdere keren per jaar. Sommige dingen zijn anders moeilijk te vinden, en je kan online makkelijk prijzen vergelijken.
Als ik niet online zou kopen dan had ik nu een maerklin baan met faller huisjes en een duits thema, meer kan ik hier niet krijgen. ;D
Beste wensen !ALLEN BEDANKT VOOR DE BOUW TIPS EN ONDERSTEUNING HIER OP HET FORUM EN ALVAST EEN PRETTIG OUD EN NIEUW,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/nieuwjaar-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/nieuwjaar-1.jpg)EIN GUTE RUTSCH EN TOT IN HET NIEUWE JAAR[/b]
@Arnaud: en ook toen de treinen de er wel nog waren in het pre Intertoys tijdperk vond ik de keuze daar maar beperkt. Net als Lima bij de Hema. Nee een breder gesorteerd speelgoedwinkeltje met hoofdzakelijk Fleischmann modeltreinen ven de Hr Steffens Sr. zat vroeger in de korte Woldstraat. Maar dat is, net als de trix treintjes bij Siermann in de Woldstraat, allemaal al heel lang verleden tijd!
Morgen @Jip,Hallo Joke,
Leuk dat je je weer meldt en meeleest.
Begint het niet te kriebbelen om zelf eens te beginnen? Het werkt verslavend and je kan klein beginnen. ;)
Gr. Joke
Dit is dan het resultaat
En je vrouw kan er ook veel mee snijden ;DIk hoor het al, je kent mijn vrouw niet. ;D
Die zware zwarte band schurend langs de stoeprand, met die draaiende rode velg in het midden... zet die bus eens tegen de stoeprand, Joke?
En tot slot het begin van twee nieuwe gebouwen: Spoorsingel 61en 62.
Er huist een beruchte studentenverbinding in dit gebouw, wat me er bijna vanaf had gehouden deze gebouwen te nemen.....
Ik neem aan dat dit met de hand gesneden is? (niet dat ik dat kan zien). Ik weet niet hoe je het hebt uitgemeten, maar sinds je een snijapparaat hebt... Ik teken zelf een mal uit met waar ramen en deuren komen, dan snij dit met de machine uit 200 grams papier en plak deze met plakband op de plaat styreen. Makkelijk snijden, gewoon openingen volgen.
En tot slot het begin van twee nieuwe gebouwen: Spoorsingel 61en 62.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/spoorsingel-westnederland-2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/spoorsingel-westnederland-2.jpg)
Fotos van Hamburg volgen dit weekend.
Sven, de bussen waren niet in de sound library voorhanden maar worden gezocht voor de volgende.Geluiden haal ik vaak van Youtube. Met een programma als iTube (http://itube.aimersoft.com) kun je een mp3 van de video downloaden.
Op oude zwart wit fotos zijn de ramen duidelijk donker.
Zulke bogen zitten er niet voor de sier, maar uit bouwkundige noodzaak.
Bij dit soort gebouwen voeren ze de druk van de bovenliggende bouwdelen af naar de geveldelen naast de raamopeningen.
Zonder deze rollagen zou het pand instorten.
Hoi,
De witte stenen/blokken die men wel eens ziet behoren dan ook tot een verstevigingsfunctie?
En bij sommige panden witte banen.
Er zijn dan eenvoudig gemetselde panden en panden waar dit gebruikt wordt om het pand mooier te maken.
Gr Koen.
Nadeel je krijgt een berg zeer statische spanen ;DAls je dat een probleem vindt zou je kunnen kijken of je ergens een ESD mat met polsbandje (https://i.ebayimg.com/images/g/WfAAAOSwA3dYe1Eg/s-l300.jpg) op de kop kan tikken.
.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/dak-verf-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/dak-verf-1.jpg)
... Mijn gedachten gaan alleen maar uit naar die arme Preiser studenten die straks met pannen en teilen moet rondrennen :PBen ik kan je verzekeren dat de Preiser studenten die er werkelijk wonen ooit eens met water zijn rondgerend een paar jaar terug is een van de huizen uitgebrand.
Ben (eens een pietepeuter, altijd een pietepeuter ;D)
- regenpijp die zit midvoor, net als in het echt. ::) tja dan maak ik er een keer eentje wordt die ook over het hoofd gezien ;D
Overigens, nog realistischer wordt het als je de gordijnen met iets meer afstand van het raam aanbrengt. Mijn gordijnen aan de voorzijde van het huis bijvoorbeeld zijn 30 cm van het glas vandaan.
Waarschuwing volgende fotos kunnen als schokkend gevonden worden:Mwoah, zolang er geen bijl aan te pas komt. ;D
Het was een manier om een groter huis dan de grond te bouwen.
Deksels mooi, die deksels.
enne, die deuren.... ikke niet snappen ....
De filter is waarschijnlijk het vraagteken?
En dan sjoemelen tot het smoelt 8) (........) Organisch bouwen heet dat ;D
De vensters zijn al gesneden voor de deuren maar de verf was nog te nat.Snij je die met de hand of de snijplotter?
Een kombi van 0.5 en 0.3? de dikkere werkt soms beter voor deuren. daar moet dan wel nog alles uitgesneden worden. Daar werkt de plotter eer om de lijnen mooi te krijgen. Voor raam stijlen en voorlagen ga ik dunner. Ik beslis case bij case ;DOkee, en echt snijden met een mes of graveren met een scherpe punt?
... van Markenburg
Even over de deuren... ik kan me voorstellen dat de deuren allemaal exact dezelfde kleur hadden bij aflevering van het gebouw. Maar ik kan me in Nederland geen huizenrij voorstellen, buiten een nieuwbouwwijk, waar alle deuren exact dezelfde kleur hebben.Woningen van een corporatie/woningbouwvereniging of een commerciële verhuurder zijn over het algemeen ook identiek qua kleur en verwering. Het gebruik van kleuren is daarbij weer tijdperk afhankelijk. In de jaren '80 werden nogal eens pasteltinten gebruikt, zoals lichtblauw of geelachtig. Daarvoor was het veelal kozijnen wit, en deuren donkergroen of -rood danwel transparant (houtkleur). Tegenwoordig is het allemaal weer wat neutraler.
Misschien iets om te kijken of dat voor dit gebouw ook gold en dan na bootsen.
:o Het schilderwerk op de twee paarden is echt mooi. de variaties in tonen en ook glans zijn gewoon van echte paarden.
Daniel
Bart, kijk eens naar de tekst onder je avatar ´Relax, it´s only a hobby`.Dat vind ik nou jammer, zo'n opmerking. Ik vind het juist een hele zinnige en zeer constructieve bijdrage van Bart. Ik was daar niet van op de hoogte, maar ik zou zoiets zeker willen doorvoeren in mijn model. Joke is ook iemand die ik dat ook wel in haar modellen zie doen en dat op prijs kan stellen. Ik lees die opmerking van Bart ook helemaal niet als negatief en wordt ook nog eens vooraf gegaan door een compliment. Zo'n opmerking op zijn behulpzame post ontmoedigt mensen dit soort zinvolle bijdragen te leveren in het vervolg. Dan zouden we helemaal niks meer kunnen toevoegen, omdat je gelijk neergesabeld wordt.
koopt Westlandbloemen;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/flowerboostchallenge-4.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/flowerboostchallenge-4.jpeg)Leuke scene. Heel herkenbaar voor mij. Het enige wat niet helemaal klopt, zijn de stenen. In het echie wordt asfalt gebruikt bij de tuinders.
en eigenlijk hadden die zon kleine verkooptrailer,
Vandaar dat Delft nu eindelijk een visboer rijker is, staat elke vrijdag op het station en donderdag op de markt ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Delftse-vis-1.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Delftse-vis-1.jpeg)
dit zijn mijn eerste zelf geverfde Preisertjes
Deze worden ook gebruikt bij het 3D printen met UV hars.Dat zou zo maar kunnen. ;)
De decals zijn dit keer zelf gemaakt. Ik had nog een vel liggen voor de inktjet, die dus maar door de laserjet gejaagt. Direkt erna met REVEL email klaar lak erover voor dat de decals uitgesneden en verwerkt werden.
Ik heb de transfers een jaar geleden gekocht in Houten.
Bij een stalletje die een bak vol met Hollandse transfers had,en toen viel mijn oog op West Nederland transfers.
Ik was blij verrast want het bleken de transfers te zijn van die beruchte Mercedes 0305,dat kon ik zien aan wagennumners die ook in dat zelfde setje zitten.
Ook de lijnbestemmingen zaten erbij, zoals Rotterdam cs en Capelle aan den ijssel van het lijndienstnummer 93.
Het standje waar ik het kocht,verkoopt veel losse onderdelen van DKM/Hollandrail en staat in de grote hal gelijk bij het begin.
Casmir
Het is ook maar net hoe de zon er op staat:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_112.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_112.jpg)
Mvg, Erich
Wat betreft het hoog op de benen staan, dit was hoe de kit was geleverd en gebouwd
geeft een mooie Dio als Sven dan nog met zijn Ooievaar tram komt 8) (y)Hellup! ;D
Wat betreft de secondelijm, ik denk dat het niet zo zeer de temperatuur is, maar de lagere relatieve vochtigheid van de lucht bij die temperaturen. Secondelijm (cyanoacrylaatlijm) heeft vocht uit de lucht nodig om uit te harden.
Een oplossing zou mogelijk een activator zijn, of wachten op lagere temperaturen en/of een hogere RV :)
Bij de dunste kan je ze me je vinger weghalen, die verkruimelen dan al. Bij de iets dikkere snij ik met een scalpel en/of druk ze er met een vierkante, wat spitsere vijl eruit.Ik lijm een vel schuurpapier (korrel >180) op een vlakke plaat multiplex en schuur dan de achterzijde van de gevel tot de vliesjes er zelf uit vallen.
Bij de heel dikke moet je echt uitsnijden, langs de raamrand en een kruis door het midden. het kruis helpt het eerste breekpunt in het midden te maken.
Dus maar eens in het internet gesurft, en daar vond ik een tabelle met de afloopdaten voor secondelijm onder verschillende bewaartemperaturen. En bij de temperaturen van de afgelopen weken beloopt dit zich op minder dan 2 maanden. Daar ik de laatste keer in de winter gekocht heb, maar alle in de afvalemmer gesmeten en nieuwe gekocht.Ik ben daar afgelopen week ook achter gekomen. Toen rees bij mij de vraag of dat zo in de prullenbak kan of naar het recyclepunt? Op een of andere manier kan ik het niet zomaar bij het grofvuil kwakken.
Hoi Marc
Ja dat geldt ook voor niewe verpakkingen. Op het net lees je dat het het beste in de vriezer bewaard kan worden. Gesloten op kamertemperatuur laten komen en dan pas gebruiken.
Vooralsnog tendeer ik naar nieuw kopen en geen voorraad, daar de bouwmarkt om de hoek is en zelfs de supermarkt hier secondelijm verkoopt.
Sven bedankt (y)
gr Joke
...wat zijn fotos toch genadeloos 8)Meestal ontdek ik op de foto’s vaak de foutjes. Een genadeloos hulpmiddel... en ik vind je bruine tegeltjes genadeloos goed gelukt. (y)
Misschien ken je dit al? Zo niet dan heb je er wellicht iets aan.
https://1c0vxmazwa.execute-api.us-east-1.amazonaws.com/latest/amp/post/11582639
de schoolcampusDaar heb ik behoorlijk wat spullen destijds gekocht.
Daar heb ik behoorlijk wat spullen destijds gekocht.Wie niet ;D
Wie niet ;DVaste prik was het zeker ;D
Was vast prik ieder jaar.
Tja ben al op een sprong naar mijn werk. ;)
Supersylvester, ik zal de stratenmakers van Delft wel eens vragen of ze zin in een nieuwe stad hebben 8)
Fraai hoor!
Eerste gedachte die bij mij op komt: is dit niet ideaal om te etsen?
Geweldig die printer! Ik heb sinds kort precies dezelfde, deze werkt veel beter dan de oudere generatie en tot nu toe nog geen mislukkingen.Nou, ik heb allebei en bij mij printen ze exact hetzelfde. Sterker nog: ik had zelfs meer moeite de nieuwe goed te laten printen dan de oude, dus dan ligt het misschien aan de machine die jij had.
Een poging bloemen te maken: De eerste kerse bloesem:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/F5EEB1B3-A332-49FF-A786-3AEB85DC4476-607acc7b29102.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/F5EEB1B3-A332-49FF-A786-3AEB85DC4476-607acc7b29102.jpg)
Ik ben weer vast de oude, de operatie is super goed gegaan en ik ben nu al beter dan dat ik was een lange tijd ervoor.Top, Dat is het allerbelangrijkste en goed om te horen! (y)
De tumor was goedaardig en is in zijn geheel weggehaalt en alles functioneerd nog. Dus ik ben super happy.
Door het uitstapje naar 1:24 en 1:12 "o.a. de stoel" ben ik er achter gekomen dat ik al een tijdje het gevoel heb stil te staan en niet meer echt verder te komen. Ik bouw en schrijf hier sinds 2012 en heb in die tijd zeer veel geleerd maar het is tijd om verder te gaan.Verder gaan (y)
Ik zie Joke update-jes op Instagram plaatsen, maar
ik kijk daar nauwelijks. Kijken of ze weer hierheen gelokt kan worden...
Het hek dat thans aan de zijde van de Phoenixstraat toegang geeft tot het Aghataplein en de Prinsenhof, is afkomstig van het Armamentarium.
Steef, ik heb niks tegen Instagram en ik heb ik ook niks negatief over
Instagram gezegd. Je trekt een conclusie van een vermoeden.
Ik zie Joke update-jes op Instagram plaatsen, maar ik kijk daar nauwelijks. Kijken of ze weer hierheen gelokt kan worden...
Joke heeft mij het 3D bestand van het hekwerk gedeeld dat haar man getekend heeft, alsmede foto's van het origineel. Met dit als maatvoering heb ik hiervan een hekwerk kunnen maken dat geëtst kon worden. Op een eerdere pagina konden we zien dat een 3D-geprint hekwerk wel erg fragiel is.
Hierbij het proefresultaat. De poort kan uiteraard open. Nu ik het resultaat zo zie, wil ik er toch een plaatsje op mijn modelbaan in wording voor vinden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Delft-presentatie-6132699848318.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Delft-presentatie-6132699848318.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Close-up-61326c19e4145.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Close-up-61326c19e4145.jpg)
... Kijken of ze weer hierheen gelokt kan worden...
Omdat er nog wat ruimte was twee extra hekken voor aan de zijkant, een fiets, wat tuingereedschap en wat groot uitgevallen klimop. Ik zou nog wat in de twee zwarte vierkantjes links kunnen proppen, maar ben even door de toepasselijke ideeën heen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bnls-61361f2445107.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bnls-61361f2445107.jpg)