Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 22:23:58
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:12:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 22:03:38
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 21:45:58
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
Vandaag om 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
Vandaag om 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
Vandaag om 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 16:41:42
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
  

Auteur Topic: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?  (gelezen 9097 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #60 Gepost op: 24 January 2014, 11:50:47 »
Dat heeft niets te maken met een vermeende Eurofilie, maar met het feit dat Nederland heel erg veel importeert en meteen weer exporteert door voornamelijk de Rotterdamse haven. Een deel daarvan gaat via de binnenvaart, een deel gaat over de weg en een relatief bescheiden deel gaat over het spoor.

Goederenvervoer binnen Nederland stelt nauwelijks nog wat voor, maar goederenvervoer naar het buitenland (met name Duitsland) is een ander verhaal. Om dat nou "anderhalve trein" te noemen...

- Peter
Tov het totaal aantal treinen in NL, is dat aantal grensoverschrijdende zo hoog niet...

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #61 Gepost op: 24 January 2014, 12:06:47 »
Maar het economisch belang des te groter.

Dirk

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #62 Gepost op: 24 January 2014, 12:12:00 »
Natuurlijk moet je problemen onderkennen en is daar een analyseproces voor nodig.
Wat mij stoort is dat velen volstaan met het signaleren (zeg maar: opsommen) van "beren op de weg", zonder te kijken naar mogelijke oplossingen.

Dirk

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22566
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #63 Gepost op: 24 January 2014, 13:24:25 »
Ach, je hebt ook mensen die zo enthousiast over een oplossing zijn dat ze er acuut een probleem bij gaan zoeken.  ;D

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #64 Gepost op: 24 January 2014, 13:54:05 »
Natuurlijk moet je problemen onderkennen en is daar een analyseproces voor nodig.
Wat mij stoort is dat velen volstaan met het signaleren (zeg maar: opsommen) van "beren op de weg", zonder te kijken naar mogelijke oplossingen.

Dirk
De gevalletjes "beren op de weg" worden nog wel eens aangehaald door de mensen van de praktijk. Dat is niet voor niets. Zij kunnen precies aangeven wat wel en niet mag binnen de regels. Dus als er voor iets een oplossing wordt aangedragen door iemand die de praktijk niet goed beheerst (komt helaas erg veel voor), dan is het natuurlijk niet zo gek als mensen van de praktijk enige beren op de weg zien. Maar ja, stel je voor dat je als management zou luisteren naar de werkvloer, dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Groetjes,
Emiel