Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Palisade Canyon door RobVille
Vandaag om 21:44:03
Project seaside Germany door Jeronimos
Vandaag om 21:32:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Ivo tB
Vandaag om 21:32:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:28:29
Een leuke vrachtwagen door Hasenwald
Vandaag om 21:27:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
Vandaag om 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
C12c rijtuig door Pauldg
Vandaag om 19:46:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
  

Auteur Topic: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?  (gelezen 9169 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #60 Gepost op: 24 January 2014, 11:50:47 »
Dat heeft niets te maken met een vermeende Eurofilie, maar met het feit dat Nederland heel erg veel importeert en meteen weer exporteert door voornamelijk de Rotterdamse haven. Een deel daarvan gaat via de binnenvaart, een deel gaat over de weg en een relatief bescheiden deel gaat over het spoor.

Goederenvervoer binnen Nederland stelt nauwelijks nog wat voor, maar goederenvervoer naar het buitenland (met name Duitsland) is een ander verhaal. Om dat nou "anderhalve trein" te noemen...

- Peter
Tov het totaal aantal treinen in NL, is dat aantal grensoverschrijdende zo hoog niet...

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #61 Gepost op: 24 January 2014, 12:06:47 »
Maar het economisch belang des te groter.

Dirk

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #62 Gepost op: 24 January 2014, 12:12:00 »
Natuurlijk moet je problemen onderkennen en is daar een analyseproces voor nodig.
Wat mij stoort is dat velen volstaan met het signaleren (zeg maar: opsommen) van "beren op de weg", zonder te kijken naar mogelijke oplossingen.

Dirk

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22567
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #63 Gepost op: 24 January 2014, 13:24:25 »
Ach, je hebt ook mensen die zo enthousiast over een oplossing zijn dat ze er acuut een probleem bij gaan zoeken.  ;D

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #64 Gepost op: 24 January 2014, 13:54:05 »
Natuurlijk moet je problemen onderkennen en is daar een analyseproces voor nodig.
Wat mij stoort is dat velen volstaan met het signaleren (zeg maar: opsommen) van "beren op de weg", zonder te kijken naar mogelijke oplossingen.

Dirk
De gevalletjes "beren op de weg" worden nog wel eens aangehaald door de mensen van de praktijk. Dat is niet voor niets. Zij kunnen precies aangeven wat wel en niet mag binnen de regels. Dus als er voor iets een oplossing wordt aangedragen door iemand die de praktijk niet goed beheerst (komt helaas erg veel voor), dan is het natuurlijk niet zo gek als mensen van de praktijk enige beren op de weg zien. Maar ja, stel je voor dat je als management zou luisteren naar de werkvloer, dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Groetjes,
Emiel