Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?  (gelezen 8811 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #60 Gepost op: 24 January 2014, 11:50:47 »
Dat heeft niets te maken met een vermeende Eurofilie, maar met het feit dat Nederland heel erg veel importeert en meteen weer exporteert door voornamelijk de Rotterdamse haven. Een deel daarvan gaat via de binnenvaart, een deel gaat over de weg en een relatief bescheiden deel gaat over het spoor.

Goederenvervoer binnen Nederland stelt nauwelijks nog wat voor, maar goederenvervoer naar het buitenland (met name Duitsland) is een ander verhaal. Om dat nou "anderhalve trein" te noemen...

- Peter
Tov het totaal aantal treinen in NL, is dat aantal grensoverschrijdende zo hoog niet...

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #61 Gepost op: 24 January 2014, 12:06:47 »
Maar het economisch belang des te groter.

Dirk

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #62 Gepost op: 24 January 2014, 12:12:00 »
Natuurlijk moet je problemen onderkennen en is daar een analyseproces voor nodig.
Wat mij stoort is dat velen volstaan met het signaleren (zeg maar: opsommen) van "beren op de weg", zonder te kijken naar mogelijke oplossingen.

Dirk

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22524
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #63 Gepost op: 24 January 2014, 13:24:25 »
Ach, je hebt ook mensen die zo enthousiast over een oplossing zijn dat ze er acuut een probleem bij gaan zoeken.  ;D

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Wordt de nieuwe ERTMS-beveiliging een fiasco?
« Reactie #64 Gepost op: 24 January 2014, 13:54:05 »
Natuurlijk moet je problemen onderkennen en is daar een analyseproces voor nodig.
Wat mij stoort is dat velen volstaan met het signaleren (zeg maar: opsommen) van "beren op de weg", zonder te kijken naar mogelijke oplossingen.

Dirk
De gevalletjes "beren op de weg" worden nog wel eens aangehaald door de mensen van de praktijk. Dat is niet voor niets. Zij kunnen precies aangeven wat wel en niet mag binnen de regels. Dus als er voor iets een oplossing wordt aangedragen door iemand die de praktijk niet goed beheerst (komt helaas erg veel voor), dan is het natuurlijk niet zo gek als mensen van de praktijk enige beren op de weg zien. Maar ja, stel je voor dat je als management zou luisteren naar de werkvloer, dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Groetjes,
Emiel