Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38

Auteur Topic: NS slaat 9 stations per dag over  (gelezen 6562 keer)

Edwin2121992

• Offline Offline
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #15 Gepost op: 26 November 2013, 19:07:04 »
Dan kan het in Nederland dus nog wel, zij het met buitenlandse rijtuigen (of museum materieel natuurlijk), dat was mijn punt.

Groeten Edwin.

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 26 November 2013, 22:12:43 »
Klopt, maar volgens mij is het al zo erg dat NS daar speciaal ontheffing voor heeft moeten aanvragen.

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 26 November 2013, 22:27:22 »
Trouwens, de NS hoeft helemaal geen vertragingen in te lopen. Slimme NS'ers hebben daar al iets op gevonden. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat op het laatste moment de trein met een andere dienstregeling wordt ingelegd (plus acht bijvoorbeeld). En de conducteur met een stalen gezicht zeggen dat de trein op tijd is.........En ongetwijfeld wordt onze Tweede Kamer dan ook aan de hand van die cijfers geïnformeerd over de stiptheid van NSR.
Groet, Frank

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 27 November 2013, 10:19:50 »
Hier rijden alleen maar VIRM's. Daar zit volgens mij geen noodrem meer in.
zeker wel  ;) is verplicht in elke trein 2 per rijtuig minimaal.  ;D
Elke reizigerstrein in Nederland moet verplicht een noodrem hebben, en dan nog wel minimaal één in elke afdeling waar personen zich kunnen bevinden. (kortom in een VIRM-bak met een 1e en 2e klasse afdeling, WC en conducteurshok (dit even als voorbeeld, bestaat die combinatie?), hebben we het over 8 noodrem-handels).  ;)

Dat NS stations overslaat om vertraging eruit te rijden kan eigenlijk niet om niet teveel off topic te raken ::) ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #19 Gepost op: 27 November 2013, 10:48:38 »
Dat NS stations overslaat om vertraging eruit te rijden kan eigenlijk niet
Toch gebeurt het veel. In de landelijke media wordt de nadruk gelegd op de omgeving van Arnhem. In de PZC stond vandaag een lijstje van stations aan de Zeeuwse lijn. Alleen al in 2013 de volgende aantallen:
Rilland-Bath: 58
Krabbendijke: 58
Kruiningen_Yerseke: 37
Arnemuiden: 57
Vlissingen Souburg: 40
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

gotischeboog

• Offline Offline
    • de GOTISCHEBOOG
« Reactie #20 Gepost op: 27 November 2013, 11:15:49 »
In diverse krantenartikelen, ook de PZC, wordt gesproken over het feit dat als er een station te ver moet worden uitgestapt en teruggereisd naar het voorbij gereden station dat dan de NS de extra kosten vergoed. Ten eerste moet je dan naar de balie van een "bemand" station (die bestaan in Zeeland niet meer en al helmaal niet op de stations waaraan de trein net is voorbij gereden) voor een declaratieformulier. Ten tweede kun je ook niet INSTAPPEN dus houdt onze nationale vervoerder er totaal geen rekening mee  dat reizigers vanuit Zeeland wel eens naar Rotterdam (voor b.v. de Talys naar Parijs) of bijvoorbeeld Schiphol en Amsterdam CS  zouden moeten voor een andere internationale verbinding. In alle gevallen moet er dan een aansluiting worden gehaald, vaak met zitplaatsreservering. Dat "halen" kun je met dit soort fratsen van de NS wel vergeten. Het geld voor de reserveringen ben je kwijt! Op een stukje van Vlissingen naar b.v. Kapelle-Biezelinge komt tegenwoordig soms al een vertraging voor van 5 tot 10 minuten rond de klok van 10.00 uur in de ochtend. Ra ra hoe kan dat? Normaal????? De koffie was zeker te heet in Vlissingen, waar ruim de tijd is om van de kop naar de staart van de trein te lopen. Veel gezien op station Kapelle-B; conducteur in de laatste wagen van een VIRM 6-bak. Op Kapelle moet "gesleuteld worden voor overwegen en een sein. Op het moment van vertrek komt de conducteur, die beroepshalve moet weten dat er op dit station een aktie van hem wordt verwacht, naar buiten om vervolgens op zijn dooie akkertje bijna het hele perron moet afsjokken naar het schakelkastje dat bijna bij de kop van de trein staat. De minuten tellen door enne .....vertrek met onnodige vertraging. Allemaal verloren tijd en NIET nodig als je een beetje gevoel voor je vak en je klanten hebt. De staatssecretaris vindt het niet noodzakelijk om er iets aan te doen. Over het nauwelijks controleren van de vervoersbewijzen zal ik het maar niet hebben. Schande! Bestuderen van de engelse, duitse en belgische vervoerders zou toch wat tips en geld kunnen opleveren.
Groet Ad, regelmatig gebruik makend van dit "bijzondere" openbaar vervoer in Zeeland.
« Laatst bewerkt op: 27 November 2013, 11:55:34 door gotischeboog »

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 27 November 2013, 16:02:46 »
Elke reizigerstrein in Nederland moet verplicht een noodrem hebben, en dan nog wel minimaal één in elke afdeling waar personen zich kunnen bevinden. (kortom in een VIRM-bak met een 1e en 2e klasse afdeling, WC en conducteurshok (dit even als voorbeeld, bestaat die combinatie?), hebben we het over 8 noodrem-handels).  ;)

Dat NS stations overslaat om vertraging eruit te rijden kan eigenlijk niet om niet teveel off topic te raken ::) ;D
VRIM heeft er inderdaad nogal wat:

9400-serie (29 stuks totaal)
mBvk1: 10 stuks (waarvan een in het HC-hok en een in de cabine)
ABv3/4: 6 stuks
ABv5: 6 stuks
mBvk2: 9 stuks (waarvan een in de cabine)

9500-serie (27 stuks)
mBvk1: 8 stuks (waarvan een in de cabine)
ABv6: 6 stuks
ABv3/4: 6 stuks
mBvk2: 7 (waarvan een in de cabine)

Overigens zitten er op de WC's nergens noodremhendels op welk NSR-materieel dan ook. Maar VIRM, DM'90 en SLT hebben wel de mogelijkheid van noodremoverbrugging. Bij VIRM en SLT kan het altijd, bij DM'90 pas vanaf 40 km/h en hoger.

Wat betreft het voorbijrijden van stations, ik heb het zelf al een keer gehad rijdend met een 3600 tussen Nijmegen en Arnhem. Dan wordt voor Nijmegen in de trein omgeroepen dat er niet gestopt wordt tussen Nijmegen en Arnhem (wat ze als het goed is ook doen op station Nijmegen zelf), vervolgens wordt de 7600 naar Arnhem vastgehouden in Nijmegen tegenover de 3600 en kan iedereen voor de tussenstations overstappen. Op die manier dupeer je de minste reizigers, hooguit die enkeling die vanaf de tussenstations verder zou moeten dan Arnhem/Zutphen. Als oplossing vind ik dit prima kunnen omdat er een alternatief wordt geboden. Zodra dat alternatief er niet is, vind ik het niet kunnen. Het is mij in elk geval nog niet gevraagd om stations over te slaan (mmm... oplossingsscenario: tijdens zulke momenten doet m'n telefoon altijd erg vreemd: slecht geluid, geen verbinding krijgen...).
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 27 November 2013, 16:31:10 »
Toch gebeurt het veel. In de landelijke media wordt de nadruk gelegd op de omgeving van Arnhem. In de PZC stond vandaag een lijstje van stations aan de Zeeuwse lijn. Alleen al in 2013 de volgende aantallen:
Rilland-Bath: 58
Krabbendijke: 58
Kruiningen_Yerseke: 37
Arnemuiden: 57
Vlissingen Souburg: 40
Ik ben wel benieuwd hoe de PZC aan deze cijfers komt. Is dat een opgave van NSR, of zijn dit tellingen door reizigers zelf gedaan?

Verder rijst bij mij de vraag: wat is veel. 58 keer per jaar voor Krabbendijke komt neer op ongeveer 1 keer in de week. Als je dat wegzet tegen het totaal aantal treinen van 482 dat er in een normale week (ma t/m zo) rijdt op Roosendaal-Vlissingen stelt het niets voor, namelijk slechts 0,002%. Het enige dat echt vervelend is, is dat er op de Zeeuwse lijn geen alternatief is: zowel erheen reizend als er vandaan reizend wordt het +30. In de omgeving van Arnhem wordt nog een zeker alternatief geboden, zoals ik hierboven al als voorbeeld aanhaal.
Groetjes,
Emiel

Ed van Mierlo

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 27 November 2013, 23:01:30 »
In Luxemburg worden ook enkele stations overgeslagen, Maar dan bewust. Voor uitstappen moet je je melden bij de conducteur.
« Laatst bewerkt op: 27 November 2013, 23:04:20 door Ed van Mierlo »

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #24 Gepost op: 27 November 2013, 23:42:04 »
Ik ben wel benieuwd hoe de PZC aan deze cijfers komt. Is dat een opgave van NSR, of zijn dit tellingen door reizigers zelf gedaan?
Geen idee waar die cijfers vandaan komen. Stond er volgens mij ook niet bij.

Citaat
Als je dat wegzet tegen het totaal aantal treinen van 482 dat er in een normale week (ma t/m zo) rijdt op Roosendaal-Vlissingen stelt het niets voor, namelijk slechts 0,002%.
Volgens mij is het 0,2%.  ;)
Lijkt nog steeds weinig, maar het zal je maar overkomen als je naar een tentamen moet of een vliegtuig moet halen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

vrijbuiter55

• De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 27 November 2013, 23:47:04 »
Bericht gaat over het hele land en niet alleen zeeland.
Bericht stond gistermorgen op NU.NL

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #26 Gepost op: 27 November 2013, 23:54:58 »
Het bericht ging inderdaad over het hele land. Maar in de PZC werden alleen concrete getallen gegeven voor Zeeland.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #27 Gepost op: 28 November 2013, 00:02:07 »
Ik vind het nogal asociaal om een stadion of halte voorbij te rijden, hoorde op de radio b.v. het relaas van een meisje die met de bus terug moest naar het voorbijgereden station omdat er geen treinen meer reden.

Stephan.

vrijbuiter55

• De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 28 November 2013, 00:03:23 »
Ben het helemaal met je eens.
Slechte beurt voor de NS

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #29 Gepost op: 28 November 2013, 01:10:22 »
De werkelijke reden heb ik nog steeds niet voorbij zien komen en die is de volgende:
De 3600 van Rsd naar Zl loopt onderweg een vertraging op van +\- 15 min.
Er wordt besloten om na Nm(aankomst .14/.44 vertrek .17/.47) als IC door te gaan i.p.v. stoptrein om zo de vertraging te verminderen op het keerpunt(Zl, aankomst .13/43 vertrek .19/49). En dit is het eindpunt maar wat dacht je van Ah, Zp en Dv? Alles wat hier vertrekt heeft hier hinder van.
Dus wordt voor Nm omgeroepen dat deze trein niet stopt te Nml, Est en Ahz maar in Nm wordt wel de 7600(Nm - Zp, vertrek .03/.33) vastgehouden zodat reizigers voor Nml, Est, Ahz in deze trein kunnen plaatsnemen zonder al te lang te hoeven wachten.(de beide treinen zouden immers kort na elkaar gaan rijden)

Gaan we dit niet doen(tussenstations overslaan) dan rijdt de 3600 met + 15, de 7600 en 4400 gaat met vertraging rijden, de 3100 en 3000 vertrekken met vertraging of komen binnen met vertraging te Nm zodat reizigers de aansluitingen van Veolia missen en alle andere aansluitingen op de andere stations.(Breng/Arriva)

Kortom, de dienstregeling moet maar een puinhoop worden omdat er niet wordt gestopt op de stations tussen Ah en Nm omdat anders een paar reizigers/ROVER boos worden?

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.