Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 17:55:00
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38

Auteur Topic: NS slaat 9 stations per dag over  (gelezen 6555 keer)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: NS slaat 9 stations per dag over
« Reactie #30 Gepost op: 28 November 2013, 02:31:00 »
En nu in normaal Nederlands  ???

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 28 November 2013, 03:11:16 »
Geen idee waar die cijfers vandaan komen. Stond er volgens mij ook niet bij.
Volgens mij is het 0,2%.  ;)
Lijkt nog steeds weinig, maar het zal je maar overkomen als je naar een tentamen moet of een vliegtuig moet halen.
Excuses, ik was de deling 1:482 vergeten te vermenigvuldigen met 100...

En wat betreft het halen van tentames of vliegtuigen, ik hanteer altijd de werkwijze: neem ruim de tijd om er bijtijds te zijn. Een half uur of een uur eerder op pad gaan is minder erg dan het tentamen of het vliegtuig missen. Kwestie van prioriteiten stellen.
Groetjes,
Emiel

henk

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 28 November 2013, 07:11:37 »

Dat door soms niet te stoppen kan worden voorkomen dat een veel grotere groep reizigers problemen krijgt. Zo helder?  ;D

Er zijn heel veel redenen waarom je onderweg met trein of auto flinke vertraging op kan lopen en dit lijkt me niet één van de belangrijkste. Tenzij je in Rilland-Bath woont natuurlijk.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

SimonH

• Offline Offline
  • Heußenstein Bf
« Reactie #33 Gepost op: 28 November 2013, 13:35:01 »

Het spoor tussen Arnhem en Nijmegen is druk bezet. Tussen deze plaatsen rijden per richting vier sprinters en vier intercity's per uur. De Intercity 3600 (Roosendaal-Zwolle) stopt tussen Arnhem en Nijmegen overal (Lent, Elst, Arnhem Zuid).

Als deze intercity een kwartier vertraagd is, staat de sprinter 7600 Nijmegen-Zutphen (mits niet vertraagd) ook al klaar voor vertrek. Het is dan niet gek dat aan de reizigers die onderweg uit willen stappen, in Nijmegen wordt gevraagd over te stappen op de gereed staande sprinter. Zo kan de 3600 wat vertraging inlopen en lopen andere treinen waarschijnlijk ook nog minder vertraging op.

Heußenstein : HO, DB 1957

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 28 November 2013, 13:40:24 »
Nog beter is het natuurlijk om te proberen geen vertraging op te lopen ;) maarja, dat is zeker niet alleen aan NSR...

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #35 Gepost op: 28 November 2013, 18:40:25 »
Dacht ik nog heel naïef dat het alleen ging om kleine stations blijkt dat een station als Haarlem ook tot de stations behoren die af en toe worden overgeslagen  (om er maar 1 te noemen...) 26x.
Station Hoofddorp werd 32 keer overslagen  (y)

Nu is het heel vervelend als je die trein moet hebben maar je kan natuurlijk ook elke dag voor de zekerheid een kwartier tot een half uur eerder op het perron gaan staan ( moet je natuurlijk wel een sleutel van je werk hebben mochten ze een keer wel stoppen  ;D)

Erger is het als je wilt uitstappen in Haarlem en je moet gedwongen verder meereizen ( wanneer zal er besloten worden om wel te stoppen als Haarlem niet interessant genoeg is  ;D)

Kortom weer een reden om geen risico te nemen en aan te sluiten in de file
« Laatst bewerkt op: 28 November 2013, 18:42:09 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob

Ed van Mierlo

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 28 November 2013, 18:55:53 »
Ronald69, grote vraag is natuurlijk hoe de 3600 aan 15 Minuten vertraging komt...

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #37 Gepost op: 28 November 2013, 19:23:36 »
Meestal een opeenstapeling van verschillende factoren, wachten/overnemen op/van een aansluiting, reizigers die denken dat er maar 1 deur beschikbaar is enz, enz.

Bob, in de spits worden er geen stations overgeslagen of er moet een grondige noodzaak zijn om hiervan af te wijken.
De treinen die meestal de stations overslaan zijn IC's die gevolgd worden door stoptreinen(sprinters).
Aangezien Hlm een IC station en tevens een knooppunt is is het niet aannemelijk  dat Hlm wordt overgeslagen.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

dwem

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 28 November 2013, 19:25:29 »
Natuurlijk is het niet te verkopen dat NS gemiddeld 9 x per dag een station overslaat.

Maar aangezien het om 0,2 promille van het aantal treinen gaat, slaat de hoeveelheid lawaai die er over gemaakt wordt nergens op.

Ik durf zondermeer te wedden dat het aantal buschauffeurs dat een halte voorbijrijdt terwijl er een reiziger duidelijk aangeeft in te willen stappen VELE malen hoger ligt.

Over het aantal rode-stoplicht-passages op de weg zwijg ik maar helemaal.

Dirk

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 28 November 2013, 19:36:20 »
Grote stations die worden overgeslagen (er was ook sprake van Amsterdam, Rotterdam, Amersfoort etc.) lijken mij het gevolg van treinen die stranden voor hun eindbestemming en/of onderweg voor het eindstation al keren. Er zijn echt geen reizigerstreinen die in Amsterdam of Rotterdam doorrijden...

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #40 Gepost op: 28 November 2013, 19:47:56 »
Dat noemen ze het uitvallen van treinen, dat gebeurd veel vaker, en het lijkt mij dat ze die registreren als uitgevallen trein ??? Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik vind het knap bizar ;D

Ik heb het 1 x meegemaakt dat een trein doorreed (Leiden-Schiphol)
Uiteindelijk bleek dat de trein langs een verkeerd perron stond en alle stoptrein reizigers in de intercity stapten en de intercity reizigers langs het andere spoor mopperden dat de intercity maar niet kwam opdagen. ;D

Vr. groeten,
Bob

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 28 November 2013, 21:01:18 »
ALS dit probleem zich vooral voor zou doen tussen Nijmegen en Arnhem is er dus een capaciteitsprobleempje. Dan moet er eerder een oplossing gezocht worden in de volgende dienstregeling in de rijtijden en/of meer wissels ipv minder. Ook bij dit soort problemen op andere plaatsen in het land.

Maar misschien dat met de ongelijkvloerse kruising bij Den Bosch dit soort problemen tussen Nijmegen en Arnhem minder worden.

Groeten, Alexander

Emiel_nl

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 28 November 2013, 21:07:36 »
De rijtijden van de 3600 (Rsd-Zl) zijn opzich ruim genoeg. Ik ben recent een keer met +10 vertrokken uit Roosendaal en in Nijmegen was ik 2 minuten te vroeg. En dat met een trekduw-stam.

Die ongelijkvloerse kruising bij Den Bosch zal zeker wel wat gaan helpen, maar verstoringen laten zich doorgaans niet regisseren. Ik heb een keer met een veiligheidsstoring 20 minuten op Dukenburg gestaan. Daar begin je niets tegen.
Groetjes,
Emiel

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #43 Gepost op: 28 November 2013, 21:19:30 »
Alexander,

Volgens mij sla je de plank volledig mis of je hebt werkelijk geen benul van wat er speelt.
Er zijn geen capaciteitsproblemen tussen Ah en Nm maar er wordt af en toe doorgereden i.p.v. te stoppen op de tussengelegen stations om de opgelopen vertraging enigszins terug te dringen.
Overigens zijn het wel de drukste stations die worden overgeslagen na de spits, ik zie regelmatig vele tientallen gedupeerde reizigers vergeefs staan te wachten op Nml, Est en Ahz.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de IC van en naar Rsd  hier te laten stoppen en dat ze hier nu dus elke 15 min. een trein hebben.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
« Reactie #44 Gepost op: 28 November 2013, 21:37:29 »
Dat stukje zit gewoon stampvol. Vergeet niet dat er vanaf Tiel ook nog een trein tussendoor komt.  Er ligt bij Elst een vrij kritische stop-door. Als je op geel rijdt kan die daardoor in de storing vallen. Gevolg: alarmoproep van de TRDL alles gaat ROZ of komt tot stilstand. Dat is het probleem.
Met groet,

Ger.