Hier rijden alleen maar VIRM's. Daar zit volgens mij geen noodrem meer in.
zeker wel is verplicht in elke trein 2 per rijtuig minimaal.
Dat NS stations overslaat om vertraging eruit te rijden kan eigenlijk niet
Elke reizigerstrein in Nederland moet verplicht een noodrem hebben, en dan nog wel minimaal één in elke afdeling waar personen zich kunnen bevinden. (kortom in een VIRM-bak met een 1e en 2e klasse afdeling, WC en conducteurshok (dit even als voorbeeld, bestaat die combinatie?), hebben we het over 8 noodrem-handels). Dat NS stations overslaat om vertraging eruit te rijden kan eigenlijk niet om niet teveel off topic te raken
Toch gebeurt het veel. In de landelijke media wordt de nadruk gelegd op de omgeving van Arnhem. In de PZC stond vandaag een lijstje van stations aan de Zeeuwse lijn. Alleen al in 2013 de volgende aantallen:Rilland-Bath: 58Krabbendijke: 58Kruiningen_Yerseke: 37Arnemuiden: 57Vlissingen Souburg: 40
Ik ben wel benieuwd hoe de PZC aan deze cijfers komt. Is dat een opgave van NSR, of zijn dit tellingen door reizigers zelf gedaan?
Als je dat wegzet tegen het totaal aantal treinen van 482 dat er in een normale week (ma t/m zo) rijdt op Roosendaal-Vlissingen stelt het niets voor, namelijk slechts 0,002%.