Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 21:42:45
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:19
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
  

Auteur Topic: Roco h0, NS 1200  (gelezen 663804 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6529
  • Spaar ze allemaal.
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #960 Gepost op: 10 december 2014, 00:05:56 »
Aparte constructie om de hoektrapjes aan het frame vast te maken, ze hebben nu de neiging iets los te hangen van de bufferbalk.
Mooie open hijsoogjes op het dak.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2014, 00:08:01 door prutser »

aaddemeij

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
  • Born to run
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #961 Gepost op: 10 december 2014, 01:47:50 »
GTW6016: de 1204 ging in 1998 aan de kant en de 1219 reeds in 1995.
Sloop: 1204 in 1998 en de 1219 in 1997.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 182
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #962 Gepost op: 10 december 2014, 07:43:44 »
misschien is het al eens behandeld hier maar even een vraag:
wat is nou het verschil tussen de roco 1204 en de 1219 alleen het nummer? en welke was het langste inzetbaar ?
alvast bedankt ;D

1204 : Maart 1983 ( Renovatie ) - Juni 1998.
1219 : July 1979 ( Renovatie ) - Maart 1995
Mischa

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #963 Gepost op: 10 december 2014, 09:15:37 »
Ben je echt purist en kijk je naar de revisie data, dan is de 1204 in te zetten van 27 november 1989 tot en met 1 september 1993. Tussen 1 september en 11 oktober 1993 kreeg de locomotief zijn laatste revisie.
Spoorgroet, Martin

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #964 Gepost op: 10 december 2014, 11:43:31 »
Maar dat moet wel ergens te vinden zijn op internet wat precies de bovenleidinghoogte bedraagd in Duitsland.

Even een [off topic] vraag beantwoorden die hier een en ander verduidelijkt:

Rijdraad Duitsland: 5,5-6 meter hoogte. In H0 zou je die ca 40 cm (= ca 0,46cm ofwel 4,6 mm) verschil dus eigenlijk niet deze problemen mogen geven. Bron Hier staat letterlijk: (hfdst 3.2)
Citaat
Der Fahrdraht befindet sich in der Regel in einer Höhe von 5,50 m bis 6,00 m über Schienenoberkante. Er kan im Bereich von Brücken und Tunneln sowie Bergsenkungsgebieten auf eine Höhe von 4,95 m, in Ausnahmefällen auch auf 4,80 m abgesenk sein

Allie
« Laatst bewerkt op: 10 december 2014, 11:59:22 door Railroadtycoon. Reden: Rekenfout »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #965 Gepost op: 10 december 2014, 11:51:38 »
40 cm = 400mm --> 400 / 87 = 4.6 mm

Denk dat dat wel degelijk iets uitmaakt ;)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #966 Gepost op: 10 december 2014, 11:54:04 »
Chips en nog wel de zakchinees gebruikt...  :-X
Pas het aan...

Echter voor Nederland geldt eigenlijk dezelfde hoogte volgens Prorail en volgens wiki

Allie
« Laatst bewerkt op: 10 december 2014, 12:04:15 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Guillaume38

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #967 Gepost op: 10 december 2014, 14:31:48 »
de hoogte van de rijdraad is op de vrije baan inderdaad 5.20 meter de hoogte van de zijwaardse bevestiging mag max 5.50 zijn als ik het goed heb komt de panto vrij van de draad bij 5.70 meter maar ik weet dit niet zeker omdat bij de draad hoogte van 5.20 meter er nog genoeg druk door de panto uit geoefend moet worden om  tegen de draad gedrukt teblijven bij ons (metro en snel(tram) komt de panto vaak nog hoger testaan bij de ns hebben ze inderdaad `n geheugen maar ik denk dat er bij de bruggen waar geen bovenleiding zit de draad naar `n hoogte van 5.70 gaat maar ik weet dit niet zeker.
Omdat dit weer bij de voorschriften van prorails staat ivm bevestigingen: De hoogte v.d zijwaartse bevestiging 5.70m mag minder zijn indien blijkt dat de rijdraad hoger komt dan de 5.50m. doch de pijp van de zijw. bevest. moet voldoende vrij blijven van de pantograaf.

en soms gebeurd het nog welles tot de bovenleiding eraf wordt getrokken kabelbreuk of panto geheugen?
Paar jaar geleden bij amsterdam zuid

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #968 Gepost op: 10 december 2014, 14:33:43 »
En svp weer terug naar het model.

Eelco
team forummoderatoren BNLS

Guillaume38

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #969 Gepost op: 10 december 2014, 14:38:30 »
je hebt gelijk -) hier wel `n leuke link ivm foto`s van de echte 1200 ook van het interieur achterwand was geloof ik bij de grijs gele versie rood http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32989.0
« Laatst bewerkt op: 10 december 2014, 14:41:48 door Guillaume38 »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #970 Gepost op: 10 december 2014, 14:59:09 »
Voor het sound, geen sound gebeuren en mensen die onderling willen ruilen.

De luidspreker zit erop geklikt, dus zonder soldeerwerk.
Luidspreker heeft twee contactjes en die klemmen op de printplaat.

Geen idee of dat al vermeld was, door de drukte geen kans gezien dit te volgen.

Guillaume38

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #971 Gepost op: 10 december 2014, 15:14:44 »
dat is wel handig, kan je hem later nog van geluid voorzien. Ik heb nu de versie zonder besteld, merkte alleen met de plan v met en zonder geluid dat de rijeigenschappen toch anders zijn. Ligt weer aan de zimo docoder, de ander heeft weer de esu.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2014, 20:15:50 door NS8714. Reden: Voor de leesbaarheid even wat interpunctie toegepast »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6529
  • Spaar ze allemaal.
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #972 Gepost op: 10 december 2014, 23:04:50 »
Ik heb een gerucht gevonden via via en uit de diepe krochten van het internet dat dus eventueel maar en met wat geluk en als dat dus dat er misschien meer kleurvarianten nog dit jaar in de winkel liggen maar het is niet zeker dus.

Stephan.

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1051
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #973 Gepost op: 10 december 2014, 23:20:01 »
Diepe geruchten jah.  ;D Volgens mij 1 of andere glazen bol van ene Chris op Facebook. Schijnt dat ie bekend is van Groterdam of zo..... Iemand die hem kent en/of hij betrouwbaar is?

posthumus

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #974 Gepost op: 11 december 2014, 08:07:10 »
Gistermorgen mijn gereserveerde exemplaar van de 1204 opgehaald (72673) in Heerhugowaard.
Keurig in doos uit het magazijn. (Ik las nog een opmerking deze week over een wat slappe verpakking, dit is gewoon de standaard doos van Roco, ik vindt het er prima uitzien).
Ik heb hier geen foto's bij, me dunkt er zijn de laatste week al voldoende foto's van het model gepubliceerd....
Maar inderdaad wat een schitterend model, mooi strak afgewerkt en inderdaad de "ronding" aan weerskanten van de neus met het geel grijs is te rond, het zij zo...
Wat heel mooi is gedaan zijn de frontruiten met zwarte "omlijsting" Mooi ingezet bijna vlak met het lokframe. Dit is het 1e model van de 1200 vindt ik, waar de ruiten niet zo lelijk te diep liggend zijn geplaatst.
De pantografen, mooi maar wel wat slap. Het dak: Supergedetailleerd met mooie losliggende leidingen e.d.
Dan de draaistellen, plaatjes zijn het ! Heel fraai !  (y)
Wel jammer dat er geen machinist in de cabine zit...
Gisteravond even het bekende rondje op de eettafel uitgeprobeerd.
Het model rijdt zoals verwacht, keurig stabiel en goed.
Het geluid, Mooi ! Met nergens het overschreeuwen/vervormen-effect van de speaker, 3 soorten "toeter" Wat opvalt dat het geluid niet zoals je wel eens anders tegenkomt, niet vreselijk hard staat.
Binnenverlichting in beide cabines, apart te schakelen en gaan niet uit met het wisselen van rij richting.Alle functies werkten goed. Als je met F6 de rangeermode inschakelt, gaat ook automatisch de rangeer verlichting aan. Frontverlichting is geel van kleur.
Wat opvalt is het heel langzaam optrekken van de lok, dit gaat naar mijn idee erg realistisch, ik heb nog nooit een lok zo langzaam kunnen zien rijden! Dit is echt kruipen! (Nou ja, de ESU BR 215 kan eigenlijk ook bijna zo langzaam kruipen)
Let wel, dit is gewoon een eerste indruk, geen test dus.
Een groet, Pieter
« Laatst bewerkt op: 11 december 2014, 14:15:34 door posthumus »