Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 12:48:46
Starten met messing kits door Marco Staartjes
Vandaag om 12:39:14
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 12:12:50
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
Vandaag om 12:11:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:10:14
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:03:49
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:29:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
h0 diorama USA “The Paintshops” door meino
Vandaag om 10:05:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door gdh
Vandaag om 10:02:43
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
  

Auteur Topic: Roco h0, NS 1200  (gelezen 663069 keer)

jakop

  • Gast
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #285 Gepost op: 04 december 2013, 19:55:19 »
Hij is wel duur hé  ;D  :D

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #286 Gepost op: 04 december 2013, 20:19:58 »
Goh, meen je dat nu??  ;D ;D ;D


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8416
    • Rangeerbanen
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #287 Gepost op: 04 december 2013, 20:20:33 »
Hij is wel duur hé  ;D  :D
Dat is helemaal afhankelijk van je te besteden budget, Jakop  ::) ;D

Groet,
Michel

jakop

  • Gast
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #288 Gepost op: 04 december 2013, 20:58:28 »
Duur zegt iets over de verhouding tussen prijs en product.
Aangezien dat laatste er nog niet is kan je in wezen nog niet bepalen of de wel al bekende prijs als duur kan worden aangemerkt. Wel kan je een afweging maken t.o.v. vergelijkbare producten en de prijs die daar aan hangt.
Duur zegt niets over hoeveel budget je hebt en met welke gemak of moeite je het geld kan uitgeven voor dit product.  8)
« Laatst bewerkt op: 04 december 2013, 21:03:02 door Jakop de Bruin. Reden: Zo beter Bert? »

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #289 Gepost op: 04 december 2013, 21:05:07 »
 (y)
.

lokpaint

  • Gast
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #290 Gepost op: 04 december 2013, 22:25:17 »
Duur zegt iets over de verhouding tussen prijs en product.
Aangezien dat laatste er nog niet is kan je in wezen nog niet bepalen of de wel al bekende prijs als duur kan worden aangemerkt.

Hoi

Daar heb je helemaal gelijk in.
Als ik de 1200 nu eens vergelijk met de veel complexere Re4/4 van roco (Roco 72400) dan vind ik de 1200 echter nu al te duur.
Het is maar een kaal hok, zo'n 1200.

Bart

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3207
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #291 Gepost op: 04 december 2013, 22:54:20 »
Nou, als ik de prijs vergelijk met een LSModels model die dan ook nog goedkoper zijn, dan moet het echt wel een heel bijzonder model gaan worden, voor ik er aan denk er een aan te schaffen.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #292 Gepost op: 04 december 2013, 22:57:09 »
Alsof een Re4/4 zo'n bijzonder moeilijk hok is? Een 1200 is misschien inderdaad wat kaal, maar een Re4/4 is niet veel minder kaal. Een 1200 heeft naar mijn bescheiden mening een veel complexere neus. Ten tweede heeft een 1200 twee assen meer. Daarnaast ben ik van mening dat er veel meer details zitten aan een 1200 draaistel dan een Re4/4 draaistel. Een Re4/4 dak heeft veel losstaande leidingen maar een 1200 dak heeft leidingen die direct op het dak liggen zie je misschien niet maar zijn er wel, daarnaast heeft een 1200 drie dakluiken die vast zitten met tig bouten, een Re4/4 heeft drie afgeschuinde blokken op het dak, vraag me af welke complexer is? Zijwanden, de ene heeft ramen de andere roosters en dan zit er bij een 1200 nog een knik in. Een Re4/4 is zeker niet complexer.  Ik vind beide locs vergelijkbaar wat betreft complexiteit. Ik vind de Re4/4 II ook vrij prijzig, zeker omdat Roco een aantal jaar de eerste serie van Re4/4 II heeft geproduceerd. Weliswaar is de tweede serie wat langer en verschilt er wel meer, maar er zal vast wat herbruikbaar zijn geweest, tegen over een 1200 die volledig van niks ontworpen moet worden.

Groeten Edwin.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #293 Gepost op: 04 december 2013, 23:36:00 »
Nou, als ik de prijs vergelijk met een LSModels model die dan ook nog goedkoper zijn, [...]

LS Models goedkoper? In het Modelspoormagazine van september stond een BB 22000 van LS Models voor iets van €264. Dat is dus een vierassige loc, met een kap die te hergebruiken is voor de BB 7003, BB 7200 en BB 15000.

Dan zou je de Roco 1200 met de LS Models CC 6500 moeten vergelijken. Het lijkt me stug dat LS Models dan nog steeds goedkoper is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3207
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #294 Gepost op: 05 december 2013, 00:04:13 »
Ik was uitgegaan van mijn NMBS 118*, die heb ik destijds voor de winkelprijs gekocht. Dus wel degelijk goedkoper, maar of roco die detailering gaat evenaren betwijfel ik.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3803
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #295 Gepost op: 05 december 2013, 06:43:57 »
Dat is weer een vergelijking met een loc van een aantal jaren terug, toen de prijzen die je in China moest betalen veel lager lagen als nu. Om eens een vergelijking te maken: LS wil nog steeds de CC6500 maken en toont regelmatig plaatjes. De CC6500 van Roco laat echter zien, dat ze nog steeds in staat zijn goede modellen te maken en dat LS veel moet doen om daar overheen te komen.

dirkjan

lokpaint

  • Gast
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #296 Gepost op: 05 december 2013, 11:17:55 »

..vraag me af welke complexer is?


Hoi

Ik niet.
Maar ik heb dan ook beroepsmatig met zulke dingen gewerkt. Dan zie je dingen toch iets anders.


Weliswaar is de tweede serie wat langer en verschilt er wel meer, maar er zal vast wat herbruikbaar zijn geweest, tegen over een 1200 die volledig van niks ontworpen moet worden.


Valt vies tegen. De Re4/4II is ook praktisch helemaal nieuw.

Overigens interesseert het me ook totaal niet of een model nieuw is of niet.
Als je het niet rendabel kan krijgen moet je er niet aan beginnen. (wat ik dus ook nog steeds van de 1200 denk).

En of er nou in China of in europa geproduceerd wordt zal me ook niet zoveel uitmaken.
Fabrikanten die de produktie naar europa terughalen zullen dat niet doen omdat het hier duurder is.
Het is een totaalafweging die blijkbaar toch in het voordeel van europa is uitgevallen. Alleen daarom al iis het onlogisch om een hogere prijs te gaan rekenen.

Bart

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #297 Gepost op: 05 december 2013, 11:21:29 »
Die logica vat ik niet. Kun je dat uitleggen?

lokpaint

  • Gast
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #298 Gepost op: 05 december 2013, 11:49:25 »
Hoi

Welke logica?
Die van China?

Blijkbaar is het zo dat de totaalkosten (kwaliteit, uitval, afkeur, begeleiding, transport e.d.) in China niet zo heel veel goedkoper zijn dan wanneer je dicht bij huis produceert.
Dus is een prijsstijging onder het mom van "in Europa geproduceerd" onzin.

Het zijn serieprodukten waar relatief weinig handwerk (en dus arbeidsloon) bij komt kijken.
Voor een Philo of ATT 3700 is het wel lonend om over de grens te gaan. Hier zit gewoon veel handwerk aan.

Bart
« Laatst bewerkt op: 05 december 2013, 11:55:38 door Lokpaint »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #299 Gepost op: 05 december 2013, 13:49:41 »
Ik snap je redenatie. Ik kan me echter als leek ook voorstellen dat men de productie in China zo zat is (even uitgaande van wat ik op bnls lees over fouten, terugstuurtoestanden etc), dat men de productie terughaalt naar Europa ondanks de hogere consumenteneindprijs. Per slot gaat er in al de foutcorrecties ook geld zitten. Dat zien wij dan nietdirect terug, maar de producent natuurlijk wel. Voor de producent zou de eindprijs dus wel lager kunnen liggen, al is die voor ons hoger dan bij een in China geproduceerd model.
Maar goed. Voor mij blijft het zo dat ik bij het zien van het model pas kijk of ik de prijs acceptabel vind. Wie er verantwoordelijk is voor de geruchtenstroom en de gevolgen daarvan voor de verkoop van een model waarvan nog geen mal wat zichtbaars heeft opgeleverd voor de koper.... Dat zoekt Roco zelf maar uit.

Groet
Huibert