Als je de sluitseinen buiten werking stelt ben je er nog niet. Want wat ga je doen als de loc duwt? Dan wil je de sluitseinen juist aan hebben, maar moeten de frontseinen uit. Dus moet je er nog een extra schakeltruc aan toevoegen.
Trouwens Wim,Ik weet niet hoe dik die transistor is, maar er is nauwelijks tot geen ruimte over om achter op het printje nog wat te solderen.De tandwielkasten van deze loc staan namelijk zover naar voren dat ze bij het nemen van een bocht dan mogelijk tegen de transistor zullen schrapen of zelfs achter kunnen blijven haken.Dat kan dan weer tot gevolg hebben dat de loc ontspoort.Vanzelfsprekend kan je dat niet weten als je het setje niet zelf hebt ontworpen, maar ook daar heb ik dus rekening mee moeten houden.Daarom kon ik ook geen SMD weerstanden toepassen en moet ik toezien dat de uitlopers van de LED's en weerstanden heel kort worden afgeknipt.
Oh ja Klaas, wat ik nog vergeten was te noemen;Als je dan de sluitseinen individueel aan de functie mogelijkheden van je decoder hebt aangesloten kun je deze ook separaat inschakelen bij duwen.Gewoon F0 (is dan alleen nog voor frontlicht) uit en F4, F5 of welke je ook hebt genomen inschakelen.Groet,Tom