Dan ga je eraan voorbij dat deze vrouw 89 is. Ze kon niet gauw genoeg inchecken.
Er is niemand die roept dat ouderen niet hoeven te betalen voor wat dan ook. We praten over de trein en hoever je kan gaan om te voorkomen dat het een keertje gebeurt dat iemand niet betaalt. Ik vind het dan te ver gaan om een 89-jarige uit de trein te zetten op momenteel zo'n beetje het meest onherbergzame station van Nederland. Mevrouw zou op de bestemming worden opgehaald. Daar zal wel een reden voor zijn geweest.
Is psychologie eigenlijk überhaupt een vak waar conducteurs in opleiding in onderwezen worden?
... dat met de elementaire psychologie van de goedwillende gebruiker geen rekening is gehouden. En daarmee is het voor een aantal potentiële gebruikers een draak van een product, ...
Dat heb ik er niet bij gezegd AlfaArjen ! Maar jij suggereert dat ouderdom dikwijls als excuus gebruikt wordt om de boel te besodemieteren. En dat zal wel een aantal keren gebeuren, maar ook andere leeftijden zullen weleens in de verleiding zijn geweest om niet te betalen.
Je hebt het over een dame van 89, en dan in de chaos die Utrecht Centraal heet. Ik vind dat geen goede oplossing. Ik vind dat een conducteur in zo'n geval een UVB zónder biete zou moeten kunnen uitschrijven, al dan niet via de klantenservice.
Maar er is dus niemand die beweert dat ouderdom een excuus is om niet te betalen.
En zoals al eerder is gezegd, een conducteur KAN geen uvb uitschrijven zonder boete.