Dit lijkt me onzin, het systeem weet dat in A bent begonnen en in B uitstapt. Zitten daar twee vervoerders in, dan is eenvoudig na te gaan waar je bentovergestapt en kunnen gewoon de stukken A-C en C-B in rekening worden gebracht volgens de tarieven van die vervoerder.
Met de OV chipkaart en verplicht uit- en inchecken kan die verdeling exact worden bepaald.
...kom maar met een klant vriendelijk alternatief. Dat is niet dit gedrocht, dat heel veel duurder is.
niet graag bij een automaat staan met passen en pincodes. Als ze daar al mee overweg kunnen. En dat los van dat deze mensen niet gewend zijn aan pinnen e.d. en het liefst contant betalen (dat is tenminste te snappen).
Tjalling, je denkt toch niet echt dat, nu ze eenmaal gewend zijn aan deze extra inkomsten, ze welk alternatief dan ook goedkoper zullen maken?
Er is niets dat zegt dat de wettelijke verhoging niet afhankelijk kan zijn van de omstandigheden. Dat kan je hier gebruiken, bv. 35 euro zonder kaartje,5 voor alleen vergeten in te checken terwijl je wel een kaart bij je hebt of iets in die geest. En doordat je reishistorie bekend is, kan je ook nog dingen doen als de eerste keer in een jaar tijd vergeten in te checken 5 euro boete, de tweede keer 10 euro en de derde keer 35. Dit lijkt me onzin, het systeem weet dat in A bent begonnen en in B uitstapt. Zitten daar twee vervoerders in, dan is eenvoudig na te gaan waar je bentovergestapt en kunnen gewoon de stukken A-C en C-B in rekening worden gebracht volgens de tarieven van die vervoerder.
......Waarom moet men toch inchecken als het abonnement is afgekocht?1. Het elektronisch geldig maken van dit abonnement zoals een verchipte keuzedag.Zie het als het afstempelen van de papieren versie.2. Het in kaart brengen van de reizigers stromen en de inzetbaarheid treinsamenstellingen.Waar vroeger men dit kon afleiden aan het aantal verkochte papieren kaartjes op een bepaald traject wordt dit nu afgeleid aan het aantal check in/outs op een bepaald traject. Helaas werkt dit niet altijd vanwege werkzaamheden of reparaties aan spoor/treinstellen.Grt, Ronald.
HoiDe "ouwetjes" hebben nu al 20 jaar kunnen oefenen. Maak je mij niet wijs dat ze er niks van snappen.Bart