Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:27:01
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:25:37
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 21:21:35
Tickets Modelspoordagen 2026 door Frank 123
Vandaag om 21:14:33
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 21:13:38
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 20:32:34
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
Vandaag om 20:20:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 20:05:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 19:50:05
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 19:48:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:34:15
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
Vandaag om 19:31:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Tom Z.
Vandaag om 19:15:52
Vervangen wissels flm profi door Ronald69
Vandaag om 19:07:26
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 18:47:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:41:13
Terschellinger Spoor door Scratchbuilt
Vandaag om 17:15:49
Wat herkent AI van onze hobby? door wob
Vandaag om 16:33:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:32:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:25:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:07:09
Modelbaan Beltheim. door Jelmer
Vandaag om 16:05:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 15:23:00
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door ronaldvd2000
Vandaag om 14:26:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Eric v C
Vandaag om 14:09:13
Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 13:49:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:59:29
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 12:34:06
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 10:57:47
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door Marc tramt
Vandaag om 09:54:07

Auteur Topic: NS zet hoogbejaarde vrouw uit trein omdat ze vergat in te checken...  (gelezen 26356 keer)

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
Re: NS zet hoogbejaarde vrouw uit trein omdat ze vergat in te checken...
« Reactie #75 Gepost op: 11 November 2013, 12:51:14 »
Citaat:"Los van dat andere. Wat ook nog wel eens speelt is degene die een abonnement heeft en vergeet in te checken toch een boete krijgt. Daar zit voor de klant zelf geen financieel belang aan vast, het abonnement is niet voor niets aangeschaft. En dan hebben we het over coulance?"

Ligt eraan wat voor abonnement er op de kaart staat, alles waar vrij bij staat(Altijd vrij, Dal vrij, enz) wordt door ons afgedaan met het schrijven van een kosteloze regeling om op het vervolg traject gevrijwaard te zijn van boetes uitgeschreven door collega's. Dit heet coulance en geldt ook voor vergeten Abo's.
Bij alle andere Abo's waarbij "betaald" moet worden wordt een Uitstel Van Betaling(UVB) geschreven die bestaat uit een boete + ritprijs.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 11 November 2013, 13:16:57 »
Vergelijkingen met hoeveel knopjes en lampjes met hoe het eerst was.
Maar vroeger zei je tegen een meneertje of mevrouwtje achter een glazen scherm wat je wilde en het werd voor je geregeld, dat was pas laagdrempelig. Niks geen lampjes, niks geen mogelijke verkeerde knopjes indrukken.
Als de personeelskosten van die meneertjes en mevrouwtjes gewoon in de prijzen van het kaartje verrekend konden worden, dan kunnen we op alle stations weer bemande glazen schermpjes invoeren. Maar dan niet gaan lopen miepen dat de prijs van de kaartjes zo hoog is.  ::)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Ronald1

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 11 November 2013, 13:34:28 »
Daar is op zich niets mis mee, maar dan moet de boete wel evenredig zijn met het vergrijp van niet inchecken. Een paar euro voor de moeite (of ter
dekking van de kosten die gemaakt worden door bewust niet in te checken) is redelijk. Iemand uit de trein zetten en hem een half uur of meer
vertraging laten oplopen is dat niet. 
Het wel of niet proportioneel zijn van die boete, sja dat is weer een andere discussie ;)
€26 + €7 boete voor 4km/h te hard rijden vind ik ook niet proportioneel, maar ook daar zeggen veel mensen dat je je maar aan de regels moet houden dan is er niks aan de hand. Kan niet fout gaan toch? Of toch wel misschien? Maargoed, andere discussie dus.

Als de personeelskosten van die meneertjes en mevrouwtjes gewoon in de prijzen van het kaartje verrekend konden worden, dan kunnen we op alle stations weer bemande glazen schermpjes invoeren. Maar dan niet gaan lopen miepen dat de prijs van de kaartjes zo hoog is.  ::)
Ongetwijfeld dat een hoop mensen dan gaan miepen ja. Als ik naar een klant mag komen omdat ze zelf iets verkeerd bediend hebben en ik het op mag lossen, dan kost het ze ook dik honderd euro per uur. Voor service dient nou eenmaal betaald te worden. Wil je niet betalen, service yourself ;)
En laat dat nou vaak het probleem zijn in NL, mensen willen vaak minder betalen zodra dat ook maar even kan. Dat gaat ten koste van de service. En eerlijk? Ik betaal graag net dat beetje meer om goede service te krijgen als het om zaken gaan die ik zelf niet kan of niet wil doen.
Maargoed, ook dit is weer een andere discussie :)

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 11 November 2013, 13:56:53 »
Weer enigszins off topic: Ik vind niet dat je extra veel moet betalen voor service. Service zou voor een zeer groot gedeelte al bij de prijs in moeten zitten.
Om een voorbeeld te geven. Bij een auto van 25000 euro zou je bijv niet nog eens 500 euro (ik noem maar wat) aan kosten rijklaar maken moeten rekenen. Dit zou bij die prijs van 25000 euro in moeten zitten.
Jeroen

Meppelspoor

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 11 November 2013, 13:58:38 »
Ik vind het wel belachelijk als het bij de NS gebeurt is het groot nieuws. Dit gebeurt dagelijks bij de Arriva en daar hoor je niks van.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #80 Gepost op: 11 November 2013, 14:09:48 »
Sorry hoor, maar dat is onzin!

Service mag je best voor betalen. Kijk naar Schiphol, daar kun je nog steeds je kaartje aan het loket kopen. Prima, want de vele buitenlanders snappen vaak weinig van de kaartjesmachines en de route die ze moeten nemen. En daar betaal je volgens mij €0,50 voor.

Op de kleine stations is daar geen mogelijkheid voor, dus hopelijk blijven de kaartjes machines nog even bestaan en wordt niet alles vervangen door hekjes. Wat een onvriendelijk systeem, als er niemand bij staat. Kijk bij onze westerburen en aan de overkant van de plas. Daar staan dan altijd servicemedewerkers.

Gr, Bert

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 11 November 2013, 14:12:22 »
En heb je ook de prijzen bij de westerburen bekeken? Die servicemedewerkers moeten ook ergens van betaald worden.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #82 Gepost op: 11 November 2013, 14:20:14 »
ja, in februari de hele dag op zaltbommel CS bij de poortjes staan, wie wil dat nou niet!  ;D

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #83 Gepost op: 11 November 2013, 14:24:45 »
Oh heerlijk lijkt me dat. Op een ouwe campingstoel, onder een mottige deken en een thermosfles koffie er bij. Ik teken er voor  (y)

Olav

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 11 November 2013, 14:26:59 »
Ook bij onze oosterburen kom je veel personeel tegen die je (kunnen)  helpen.

Overigens, terug komende op het geval van de dame. Als je ook nog eens bedenkt dat deze categorie (om het even onsympathiek te zeggen) een makkelijk slachtoffer is voor beroving e.d. kan ik mij ook voorstellen dat ze niet graag bij een automaat staan met passen en pincodes. Als ze daar al mee overweg kunnen.

En dat los van dat deze mensen niet gewend zijn aan pinnen e.d. en het liefst contant betalen (dat is tenminste te snappen).
Groeten

Olav

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #85 Gepost op: 11 November 2013, 14:33:32 »
t is wel Zaltbommel hè?

Lijkt net zo saai als Denemarken, maar dat kan geheel onverwachts wel eens anders uitpakken  ::) ::)

Groet,
Tjalling
klopt, op zaterdagnacht wordt traditioneel de lift van het station volgepropt met fietsen.

Railbouw Leerdam

• Offline Offline
  • Mooi toch?
« Reactie #86 Gepost op: 11 November 2013, 14:33:55 »
Station Zaltbommel CS??  ;D  Ik ga dan liever bij station Beesd staan..  (y)

Gr. Dieuwe
Gr. Dieuwe

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 11 November 2013, 14:34:30 »
De tijd staat niet stil. Wie weet wat er wel allemaal niet verzonnen wordt later en of wij dertigers / veertigers van nu in de toekomst ook de hele mikmak bij kunnen benen.
Jeroen

Olav

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 11 November 2013, 15:55:11 »
Klopt, alleen hebben wij de "grote" overgang meegemaakt van een geheel niet technische samenleving naar een samenleving waarin langzamerhand de techniek domineert.
Groeten

Olav

Henk Uijterwaal

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 11 November 2013, 16:37:46 »
De boete is door de overheid opgelegd(Wettelijke verhoging) en bedraagt €35,- en daar hebben de ov bedrijven niks op in te brengen. En maakt niet uit of je reist met een OVCP en bent vergeten in te checken want je reist zonder geldig vervoerbewijs.
Er is niets dat zegt dat de wettelijke verhoging niet afhankelijk kan zijn van de omstandigheden.  Dat kan je hier gebruiken, bv. 35 euro zonder kaartje,
5 voor alleen vergeten in te checken terwijl je wel een kaart bij je hebt of iets in die geest.  En doordat je reishistorie bekend is, kan je ook nog
dingen doen als de eerste keer in een jaar tijd vergeten in te checken 5 euro boete, de tweede keer 10 euro en de derde keer 35. 

Citaat
Tussentijds in/uitchecken zou niet mogelijk moeten zijn ware het niet dat de andere OV bedrijven menen hierdoor inkomsten te moeten missen en vandaar de wirwar aan palen op de diverse stations. Dus de schuld ligt bij de andere vervoerders(Arriva, Breng, Connexxion, Veolia) zodat overstappers dubbel instaptarief betalen.
Dit lijkt me onzin, het systeem weet dat in A bent begonnen en in B uitstapt. Zitten daar twee vervoerders in, dan is eenvoudig na te gaan waar je bent
overgestapt en kunnen gewoon de stukken A-C en C-B in rekening worden gebracht volgens de tarieven van die vervoerder.