Dan nog wat anders, de overheid en de vervoerders hebben meldingsplicht. Dat gebeurd op allerlei manieren, reclamecampagnes, flyers, met enige regelmaat instructieteams (studenten met een bijbaantje) bij de automaten. Dan zijn er nog de servicemedewerkers aan wie je het kan vragen, de ticketsmedewerkers, de conducteurs, eventueel kan je het zelfs aan iedereen die je in NS uniform (of welk ander vervoersbedrijf dan ook) ziet lopen, vragen. Alsof het dan nog niet genoeg is kan je alles nalezen op internet of je vraagt desnoods een andere reiziger om je te assisteren.Wat er vaak voor het gemak even vergeten wordt: de klant heeft onderzoeksplicht. En daar onbreekt het in grote mate aan. Iedereen doet maar wat. Heeft u de bijbehorende folder gelezen vraag ik regelmatig? Wat is dan vaak het antwoord? Nee, nog geen tijd gehad (duh). Maar heeft u dan de brief gelezen die u bij de chipkaart ontving met daarin de instructies? Nee, die ligt nog thuis, of, nee, heb nog geen tijd gehad, of nee, ik snapte er niks van.
Zo ga je niet met mensen om.
De vraag lijkt mij wat er van onze beschaving overblijft als een hoogbejaard omaatje niet meer met de trein kan reizen omdat sommige mensen dat kennelijk niet handig vinden...mvg,Gert
Het is meer een observatie, ik heb nog nooit iemand met een rollator of iemand die zeer slecht ter been is in een trein gezien, slechts de wat kwiekere oudere van dage, of een bejaarde in gezelschap.
Mijn hoogbejaarde schoonvader heeft, terwijl hij al zeer slechtziend was en met een zogenaamde 'blindenstok' liep, tot voor kort gebruik gemaakt van het openbaar vervoer.We hielden ons hart vast en zijn nog steeds heel blij dat hij op Hoog Catharijne nooit is overvallen of zijn portemonnee op kinderlijk eenvoudige wijze is gerold, maar wat ik er maar mee wil zeggen: er zijn zat hoogbejaarden die gewoon gebruik maken van het OV. Je ziet ze misschien alleen niet zo veel in de ochtend- en avondspits.mvg,Gert
Stel, dat prinses Beatrix zo iets overkomt zouden ze die ook de trein uitzetten???Cor
@Tomasso: Blijkbaar is een OV-shitkaart niet zo makkelijk dat je het in een kort verhaal de werking kan uitleggen, je had een beeldvullende ruimte nodig.