Wat een reacties op dit bericht.
......Technisch onmogelijk.
Wat die vrouw is overkomen,is ronduit schofterig.Als het mijn moeder (of echtgenote) zou overkomen,zou het hoofdkantoor van NS te klein zijn.Ik zou de bestuursvoorzitter hoogstpersoonlijk alle hoeken en gaten van het gebouw laten zien.En dat meen ik echt serieus...
Toen ik een tijdje geleden vergeten was om (met me weekend-vrij abonnement) in te checken moest ik dat (terecht) bij het volgende station ook alsnog even doen. Waarom zou een vrouw van 89 dat dan niet hoeven en gratis mogen reizen?
Daarbij was het natuurlijk haar eigen keuzen om een OV-Chipkaart aan te schaffen, het is immers nog gewoon mogelijk met een papieren kaartje te reizen.
Kan jij makkelijk zeggen, als jonge vent. Deze mevrouw had haar kaart net aangeschaft bij het loket, en had waarschijnlijk nog nooit eerder met een chipkaart gereisd. Weet zij veel. Voorheen had ze waarschijnlijk met papieren kaartjes gereisd, en dan was je klaar als je dat aan het loket had betaald.Ik blijf er bij dat de conducteur dit gevalletje met wat meer begrip had moeten behandelen.
De vraag is natuurlijk of het wel handig is om je hoogbejaarde omaatje met de trein te laten reizen...