Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
Vandaag om 19:54:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:47:21
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 19:43:25
Probleem met inloggen door VAM65
Vandaag om 19:43:02
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:23:37
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 19:18:38
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:06:26
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:03:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 18:49:12
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
  

Auteur Topic: Nog enkele krantenberichtjes  (gelezen 1559 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8628
Nog enkele krantenberichtjes
« Gepost op: 15 October 2013, 18:33:38 »
Bericht 1:
Botsing "Berlijn"trein in Naarden-Bussum:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974908/__Net_op_tijd_uit_auto__.html

Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis. Nu moet volgens dit bericht de NS zich ook achteraf verantwoorden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974825/___NS_moet_zich_verantwoorden___.html

Alleen het begin van dat artikel. Quote: ......staatssecretaris Mansveld zou de NS op de website moeten uitleggen waarom een trein een station mist. Hoezo mist? Rare verwoording. Het station wordt resoluut overgeslagen.   
« Laatst bewerkt op: 15 October 2013, 20:50:51 door Bert van Gelder. Reden: Titel: taalfoutje aangepast »
Jeroen

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5859
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #1 Gepost op: 15 October 2013, 18:46:03 »
Zeg niet te gauw,....
Nee dit keer geen vrouw!

Maar ff een wijze tip:

Overkomt je dit nu ook en wil je auto niet meer starten, zet 'm in z'n 2 en haal je voet van de koppeling, rij al startend je auto van de overweg. De startmotor is sterk genoeg om je auto van de overweg te verwijderen. (Moet natuurlijk je accu het wel aankunnen).
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #2 Gepost op: 15 October 2013, 19:29:48 »
En je accu of stroomvoorziening niet de bron van je ellende zijn...

Soms is het beter gewoon weg te gaan dan dingen te gaan proberen die je tijd kosten...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12263
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #3 Gepost op: 15 October 2013, 20:07:31 »


Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis.
Het station wordt resoluut overgeslagen.
Dat houd dus in dat een mcn/hc tijdens het passeren een raampje moet openen en moet roepen naar de mensen dat ze worden achtergelaten omdat de trein vertraging heeft  ;D  :-\
En dat later voor degene die t niet horen tijdens een passage met 80 km/h,men dit moet melden op de NS site.
Jah die is echt duidelijk en men stelt dat vast op prijs  :-X
zeker als de 1st volgende trein pas 45 min later komt en jij een sollicitatie gesprek hebt of iets dergelijks
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5560
  • Team Mitropa

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8964
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Nog enkele krantenberichtjes
« Reactie #5 Gepost op: 16 October 2013, 12:16:16 »
Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis. Nu moet volgens dit bericht de NS zich ook achteraf verantwoorden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974825/___NS_moet_zich_verantwoorden___.html
Dit gebeurt onder meer tussen Arnhem en Nijmegen. De 'intercity' (3600) tussen Roosendaal en Zwolle vv stopt niet op tussengelegen stations als deze een aanzienlijke vertraging heeft. Dit wordt wel omgeroepen op het vertrekkende station (ook niet altijd even nauwgezet), maar niet op de tussen gelegenstations. Kwartierdienst (2x stoptrein (7600) en bovengenoemde serie 3600) wordt halfuursdienst.
Ach ja...

Aan de andere kant, dit spoortraject is druk bereden. Wel stoppen zal ook zijn effecten hebben op trein 3000 en 3100 (resp. Nijmegen-Den Helder vv en Nijmegen-Schiphol). En dan is de vraag hoeveel mensen daar weer last van hebben, want ook dat zal zijn sporen weer nalaten.

Groet,
Michel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22756
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #6 Gepost op: 16 October 2013, 12:40:50 »
Dat houd dus in dat een mcn/hc tijdens het passeren een raampje moet openen en moet roepen naar de mensen dat ze worden achtergelaten omdat de trein vertraging heeft  ;D  :-\
En dat later voor degene die t niet horen tijdens een passage met 80 km/h,men dit moet melden op de NS site.
Jah die is echt duidelijk en men stelt dat vast op prijs  :-X
zeker als de 1st volgende trein pas 45 min later komt en jij een sollicitatie gesprek hebt of iets dergelijks

Eeeh, daar is de stationsomroep voor uitgevonden.
Dat het bericht begrijpelijkerwijs dan nog steeds niet wordt gewaardeerd, is wat anders.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Nog enkele krantenberichtjes
« Reactie #7 Gepost op: 17 October 2013, 01:01:29 »
Ik heb elders een bericht gelezen over dat "niet stoppen op tussenstations" om vertraging in te halen. Daar werd toen aangehaald dat de trein Almere-Utrecht de stations Bussen Zuid, Hilversum Noord en Hollandse Rading wel eens oversloeg. Typisch dat specifiek deze trein zo wordt aangehaald, want volgens dienstregeling stopt de trein Almere-Utrecht (de 4900-serie) nooit op die stations...

Het niet stoppen op tussenstations heb ik tot nu toe slechts één keer meegemaakt als mcn zijnde: met de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen. De reizigers werden naar de 7600 gedirigeerd, die bleef wachten. Alleen hoe dat op de tussenstations is opgelost, weet ik niet. Opzich is het een plausibele oplossing die grotere problemen kan voorkomen. In Nijmegen aangekomen was de vertraging al nagenoeg wergewerkt.
Groetjes,
Emiel