Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:24:21
Station Steenwijk poging 2 door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:23:08
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:22:00
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Deetrein
Vandaag om 13:10:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:52:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Pauldg
Vandaag om 11:53:02
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:38
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 09:39:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:23:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 09:16:09
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 09:04:32
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 09:02:11
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 08:22:56
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 07:46:48
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
18 December 2025, 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
18 December 2025, 19:41:54
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
18 December 2025, 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 December 2025, 18:53:51
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
18 December 2025, 18:02:20
  

Auteur Topic: Nog enkele krantenberichtjes  (gelezen 1575 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8629
Nog enkele krantenberichtjes
« Gepost op: 15 October 2013, 18:33:38 »
Bericht 1:
Botsing "Berlijn"trein in Naarden-Bussum:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974908/__Net_op_tijd_uit_auto__.html

Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis. Nu moet volgens dit bericht de NS zich ook achteraf verantwoorden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974825/___NS_moet_zich_verantwoorden___.html

Alleen het begin van dat artikel. Quote: ......staatssecretaris Mansveld zou de NS op de website moeten uitleggen waarom een trein een station mist. Hoezo mist? Rare verwoording. Het station wordt resoluut overgeslagen.   
« Laatst bewerkt op: 15 October 2013, 20:50:51 door Bert van Gelder. Reden: Titel: taalfoutje aangepast »
Jeroen

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5859
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #1 Gepost op: 15 October 2013, 18:46:03 »
Zeg niet te gauw,....
Nee dit keer geen vrouw!

Maar ff een wijze tip:

Overkomt je dit nu ook en wil je auto niet meer starten, zet 'm in z'n 2 en haal je voet van de koppeling, rij al startend je auto van de overweg. De startmotor is sterk genoeg om je auto van de overweg te verwijderen. (Moet natuurlijk je accu het wel aankunnen).
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #2 Gepost op: 15 October 2013, 19:29:48 »
En je accu of stroomvoorziening niet de bron van je ellende zijn...

Soms is het beter gewoon weg te gaan dan dingen te gaan proberen die je tijd kosten...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12263
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #3 Gepost op: 15 October 2013, 20:07:31 »


Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis.
Het station wordt resoluut overgeslagen.
Dat houd dus in dat een mcn/hc tijdens het passeren een raampje moet openen en moet roepen naar de mensen dat ze worden achtergelaten omdat de trein vertraging heeft  ;D  :-\
En dat later voor degene die t niet horen tijdens een passage met 80 km/h,men dit moet melden op de NS site.
Jah die is echt duidelijk en men stelt dat vast op prijs  :-X
zeker als de 1st volgende trein pas 45 min later komt en jij een sollicitatie gesprek hebt of iets dergelijks
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5561
  • Team Mitropa

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8965
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Nog enkele krantenberichtjes
« Reactie #5 Gepost op: 16 October 2013, 12:16:16 »
Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis. Nu moet volgens dit bericht de NS zich ook achteraf verantwoorden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974825/___NS_moet_zich_verantwoorden___.html
Dit gebeurt onder meer tussen Arnhem en Nijmegen. De 'intercity' (3600) tussen Roosendaal en Zwolle vv stopt niet op tussengelegen stations als deze een aanzienlijke vertraging heeft. Dit wordt wel omgeroepen op het vertrekkende station (ook niet altijd even nauwgezet), maar niet op de tussen gelegenstations. Kwartierdienst (2x stoptrein (7600) en bovengenoemde serie 3600) wordt halfuursdienst.
Ach ja...

Aan de andere kant, dit spoortraject is druk bereden. Wel stoppen zal ook zijn effecten hebben op trein 3000 en 3100 (resp. Nijmegen-Den Helder vv en Nijmegen-Schiphol). En dan is de vraag hoeveel mensen daar weer last van hebben, want ook dat zal zijn sporen weer nalaten.

Groet,
Michel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22759
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #6 Gepost op: 16 October 2013, 12:40:50 »
Dat houd dus in dat een mcn/hc tijdens het passeren een raampje moet openen en moet roepen naar de mensen dat ze worden achtergelaten omdat de trein vertraging heeft  ;D  :-\
En dat later voor degene die t niet horen tijdens een passage met 80 km/h,men dit moet melden op de NS site.
Jah die is echt duidelijk en men stelt dat vast op prijs  :-X
zeker als de 1st volgende trein pas 45 min later komt en jij een sollicitatie gesprek hebt of iets dergelijks

Eeeh, daar is de stationsomroep voor uitgevonden.
Dat het bericht begrijpelijkerwijs dan nog steeds niet wordt gewaardeerd, is wat anders.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Nog enkele krantenberichtjes
« Reactie #7 Gepost op: 17 October 2013, 01:01:29 »
Ik heb elders een bericht gelezen over dat "niet stoppen op tussenstations" om vertraging in te halen. Daar werd toen aangehaald dat de trein Almere-Utrecht de stations Bussen Zuid, Hilversum Noord en Hollandse Rading wel eens oversloeg. Typisch dat specifiek deze trein zo wordt aangehaald, want volgens dienstregeling stopt de trein Almere-Utrecht (de 4900-serie) nooit op die stations...

Het niet stoppen op tussenstations heb ik tot nu toe slechts één keer meegemaakt als mcn zijnde: met de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen. De reizigers werden naar de 7600 gedirigeerd, die bleef wachten. Alleen hoe dat op de tussenstations is opgelost, weet ik niet. Opzich is het een plausibele oplossing die grotere problemen kan voorkomen. In Nijmegen aangekomen was de vertraging al nagenoeg wergewerkt.
Groetjes,
Emiel