Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 10:34:43
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 10:27:14
Houten 23 Augustus 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:26:46
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:39
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 10:12:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 09:58:42
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door ruudns
Vandaag om 09:51:43
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Wat was jullie allereerste loc? door Fleischmann-H0-Fanaat
Vandaag om 09:48:03
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 08:50:13
Her-(her-)beginnen door henk
Vandaag om 07:29:12
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
07 August 2025, 18:00:40
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
  

Auteur Topic: Nog enkele krantenberichtjes  (gelezen 1492 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Nog enkele krantenberichtjes
« Gepost op: 15 October 2013, 18:33:38 »
Bericht 1:
Botsing "Berlijn"trein in Naarden-Bussum:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974908/__Net_op_tijd_uit_auto__.html

Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis. Nu moet volgens dit bericht de NS zich ook achteraf verantwoorden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974825/___NS_moet_zich_verantwoorden___.html

Alleen het begin van dat artikel. Quote: ......staatssecretaris Mansveld zou de NS op de website moeten uitleggen waarom een trein een station mist. Hoezo mist? Rare verwoording. Het station wordt resoluut overgeslagen.   
« Laatst bewerkt op: 15 October 2013, 20:50:51 door Bert van Gelder. Reden: Titel: taalfoutje aangepast »
Jeroen

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5801
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #1 Gepost op: 15 October 2013, 18:46:03 »
Zeg niet te gauw,....
Nee dit keer geen vrouw!

Maar ff een wijze tip:

Overkomt je dit nu ook en wil je auto niet meer starten, zet 'm in z'n 2 en haal je voet van de koppeling, rij al startend je auto van de overweg. De startmotor is sterk genoeg om je auto van de overweg te verwijderen. (Moet natuurlijk je accu het wel aankunnen).
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #2 Gepost op: 15 October 2013, 19:29:48 »
En je accu of stroomvoorziening niet de bron van je ellende zijn...

Soms is het beter gewoon weg te gaan dan dingen te gaan proberen die je tijd kosten...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #3 Gepost op: 15 October 2013, 20:07:31 »


Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis.
Het station wordt resoluut overgeslagen.
Dat houd dus in dat een mcn/hc tijdens het passeren een raampje moet openen en moet roepen naar de mensen dat ze worden achtergelaten omdat de trein vertraging heeft  ;D  :-\
En dat later voor degene die t niet horen tijdens een passage met 80 km/h,men dit moet melden op de NS site.
Jah die is echt duidelijk en men stelt dat vast op prijs  :-X
zeker als de 1st volgende trein pas 45 min later komt en jij een sollicitatie gesprek hebt of iets dergelijks
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8859
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Nog enkele krantenberichtjes
« Reactie #5 Gepost op: 16 October 2013, 12:16:16 »
Bericht 2:
Eerder was er al een bericht verschenen over dat vertraagde treinen kleine stations zouden overslaan.
Dit moet in ieder geval meegedeeld worden op tijd tijdens de reis. Nu moet volgens dit bericht de NS zich ook achteraf verantwoorden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21974825/___NS_moet_zich_verantwoorden___.html
Dit gebeurt onder meer tussen Arnhem en Nijmegen. De 'intercity' (3600) tussen Roosendaal en Zwolle vv stopt niet op tussengelegen stations als deze een aanzienlijke vertraging heeft. Dit wordt wel omgeroepen op het vertrekkende station (ook niet altijd even nauwgezet), maar niet op de tussen gelegenstations. Kwartierdienst (2x stoptrein (7600) en bovengenoemde serie 3600) wordt halfuursdienst.
Ach ja...

Aan de andere kant, dit spoortraject is druk bereden. Wel stoppen zal ook zijn effecten hebben op trein 3000 en 3100 (resp. Nijmegen-Den Helder vv en Nijmegen-Schiphol). En dan is de vraag hoeveel mensen daar weer last van hebben, want ook dat zal zijn sporen weer nalaten.

Groet,
Michel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22522
Re: Nog enkele kranten berichtjes
« Reactie #6 Gepost op: 16 October 2013, 12:40:50 »
Dat houd dus in dat een mcn/hc tijdens het passeren een raampje moet openen en moet roepen naar de mensen dat ze worden achtergelaten omdat de trein vertraging heeft  ;D  :-\
En dat later voor degene die t niet horen tijdens een passage met 80 km/h,men dit moet melden op de NS site.
Jah die is echt duidelijk en men stelt dat vast op prijs  :-X
zeker als de 1st volgende trein pas 45 min later komt en jij een sollicitatie gesprek hebt of iets dergelijks

Eeeh, daar is de stationsomroep voor uitgevonden.
Dat het bericht begrijpelijkerwijs dan nog steeds niet wordt gewaardeerd, is wat anders.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Nog enkele krantenberichtjes
« Reactie #7 Gepost op: 17 October 2013, 01:01:29 »
Ik heb elders een bericht gelezen over dat "niet stoppen op tussenstations" om vertraging in te halen. Daar werd toen aangehaald dat de trein Almere-Utrecht de stations Bussen Zuid, Hilversum Noord en Hollandse Rading wel eens oversloeg. Typisch dat specifiek deze trein zo wordt aangehaald, want volgens dienstregeling stopt de trein Almere-Utrecht (de 4900-serie) nooit op die stations...

Het niet stoppen op tussenstations heb ik tot nu toe slechts één keer meegemaakt als mcn zijnde: met de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen. De reizigers werden naar de 7600 gedirigeerd, die bleef wachten. Alleen hoe dat op de tussenstations is opgelost, weet ik niet. Opzich is het een plausibele oplossing die grotere problemen kan voorkomen. In Nijmegen aangekomen was de vertraging al nagenoeg wergewerkt.
Groetjes,
Emiel