Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:54:30
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Dat overkomt mij niet. door prutser
Vandaag om 19:33:19
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 19:30:50
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:59:26
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:16:48
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 18:15:56
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 16:11:41
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 15:43:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 15:36:58
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 12:23:25
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:40:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 11:33:22
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 10:21:06
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 09:55:11
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door MOVisser
Vandaag om 08:55:27
  

Auteur Topic: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie  (gelezen 201977 keer)

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #480 Gepost op: 01 January 2015, 20:49:40 »
Hoi Richard

Is dat niet zo'n houten kate op 4 wielen met een dissel ervoor.
Heb je misschien er een foto van ?

Jerry
Een blokpost is toch zo'n seinhuis in de hoogte

Deze staat in het Spoorweg museum

gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8950
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #481 Gepost op: 01 January 2015, 21:52:44 »
Herwim,

Hier zijn de gebouwtjes:

Deze moeten nog gelijmd.

De hoek van het dak geniet reparatie.


De achterkant ziet er beter uit.

Het Fallersetje is al zo oud als dat Bart Smit nog treinen verkocht. Het Polagebouwtje zo oud als ik met treintjes begon in de leeftijd van 6 jr. ;D
De Fallerhutjes zitten nog in assortiment geloof ik en Pola vindt je nog terug op Marktplaats.
« Laatst bewerkt op: 01 January 2015, 21:54:40 door KoenF. »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #482 Gepost op: 01 January 2015, 21:56:54 »
Hoi Koen

Bedankt voor de moeite maar deze huisjes passen niet in mijn plannen.
Jammer.
Ik wacht nog even op antwoord van Jerry en eventuele anderen want dat seinhuis aangepast
past wel in mijn plan.
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

moonshine73

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #483 Gepost op: 01 January 2015, 22:01:22 »
Hoi Herwim.

Ik heb er helaas geen foto van. (schaftkeetje is een jaar of 15 geleden vervangen door een stenen gebouwtje met douches en wc,s voor het bootjesvolk.)
Maar het was er zeker 1 met 3 wielen. Achter 2 en vooraan 1, hier zat de dissel aan vast en kon ook gewoon draaien.
Als het weer beter weer wordt en de gemeente bij jou in de buurt begint weer met gemeente parkjes schoffelen dan moet je maar eens kijken, d,r staat dan vast wel zo,n keetje bij.

mvg Richard

p.s ik weet dat ze er ook in 1:87 zijn, vaak zijn ze dan oranje met grijs dak.

moonshine73

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #484 Gepost op: 01 January 2015, 22:13:03 »
Herwim.

Topic Mass am see. Blz71 reactie 1062 6de foto (groene, 2wielen)
En blz 76 reactie 1132 6de foto (oranje met grijs dak, 4 wielen)

Ik wist wel dat ik ze ergens gezien had....  (y) Zoek en gij zult vinden...... :P :-X


mvg Richard

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5918
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #485 Gepost op: 02 January 2015, 11:24:17 »
Zoiets bedoel ik
boven het rail beheer ,e onder de haven /kade beheerder

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #486 Gepost op: 18 January 2015, 11:53:58 »
Hallo allen

Een aantal weken eigenlijk geen stof tot vertellen meer gehad niet omdat er niets gebeurd is maar
meer omdat ik jullie niet wil vervelen met herhaalde methodieken en onderwerpen die eigenlijk saai zijn.
En soms vraag ik ook wel eens wat via het hoofdstuk "Algemeen" en vind daar ook een discussie plaats.
Maar goed ik probeer toch weer h.e.e.a. op een rijtje te zetten.

Allereerst even terug komen op de opmerking hierboven van Jerrytrein.
Dit was een goede tip een tijdje terug en heb inmiddels dan ook besloten dit seinhuis te gebruiken als deels seinhuis
en deels Havenmeester kantoor.

Er zal wel h.e.e.a. nog aangepast moeten worden, het bordes wil ik veranderen en de trap wordt aangepast.
Ik probeer het uiterlijk zo te maken als het echte Seinhuis wat staat in Utrecht bij het Spoorweg Museum.

Vervolgens ben ik al een paar weken bezig geweest met de broodnodige bedrading, eigenlijk een rot klus maar
wel een heel belangrijke.

Elk draadje staat in een Excel bestand anders zou ik door de bomen het bos niet meer zien staan.
Ook de kleuren draad zijn bewust gekozen, momenteel ben ik bezig met een aantal ringleidingen aan te brengen
ook deze hebben een bepaalde kleur.



Deze bedrading wordt netjes naar beneden getrokken en naar het bediening tableau gebracht.
Elke gespannen draad is voor een deel gestript zodat de mogelijke aansluitingen straks makkelijker te solderen zijn.

Dan een heel ander onderwerp ben daar nog lang niet aan toe maar ik ben nou eenmaal van huis uit een planner
dus h.e.e.a. vast bepaald in relatie met mijn komende fabriekshal.
Deze hal was al deels bekend uit mijn vorige baan.


In deze hal die drastisch aangepast wordt wilde ik altijd graag een rijdende bokkraan maken, de eerste opzet heb ik geprobeerd van een systeem uit een oude printer maar dat is totaal mislukt.
Trouwens uiteraard mijn eigen schuld had de hal al gebouwd en het werkend systeem moest daar in nou dat ging
dus radicaal mis.
Ik heb het principe nu omgedraaid eerst een goed werkende bokkraan en daar de hal omheen bouwen.
Heel toevallig liep ik tegen een tweede-hans werkende container terminal aan deze is door het bedrijf (Mar---) waar ik deze heb aangeschaft getest.


Om deze terminal wordt dus de nieuwe hal gebouwd maar daar kom ik later op terug.

Na mijn bedrading is de eerste stap het afbouwen van mijn lok loods daarna volgen de eerste rail stukken en wissels.

Zo dit was een kleine update van mijn hobby activiteiten.
gr,
Herwim

Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #487 Gepost op: 18 January 2015, 19:12:16 »
Mooi strak kabelwerk!!!!

Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen...

michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #488 Gepost op: 22 January 2015, 18:34:55 »
Hallo Lezers

Alvorens met de bedrading verder te kunnen moest ik eerst bepalen waar mijn
machine fabriek precies geplaatst werd dit i.v.m. ook het inbouwen van de Brawa Container terminal.
Maar een klein probleempje ontdekt met de net aangekochte Brawa Container terminal.
Als de kraan naar links liep liep hij steeds moeilijker zodra hij aan het eind van de pendel aandrijving kwam
Al gouw ontdekt dat het lagertje om de aandrijfas aan de linker kant ontbrak waardoor de aandrijf as niet
horizontaal lag waardoor de kraan aan ging lopen.


Links zie je dat het lagertje met bijbehorende moer ontbreekt, heb begrepen dat dit bij meerdere Brawa terminals
voor komt.

Hier een voorbeeld van het lagertje aan de rechterkant, heb dit lagertje nagemaakt van een moertje M3, het gat opgeboord en de zes kanten geslepen tot 4 kanten die precies in de uitsparing paste van de ondergrond.

Het volgende was een manier bedenken hoe de totale Container terminal zo te plaatsen dat bij storing het geheel
er zonder te veel problemen uit de baan gehaald kan worden.


Een gat gemaakt net iets groter dan het vloer oppervlak van de terminal een plank er onder zodanig dat de rand
onderbouw gelijk loopt met de bovenkant moduul tafel.

Op de onderbouw twee sporen aangebracht naast de sporen wordt nog een vloer aangelegd van stelcon platen.

Om deze terminal heen wordt dus het geraamte geplaatst die ik al had bij mijn vorige baan alleen de opstelling van
de steunpilaren kloppen niet meer en moeten verplaatst worden.
Ook worden in het dak aan weerskanten van de kraan twee loop paden aangebracht zoals je vaak ziet in een grote
machine hal.
gr,
Herwim
Zo dit was weer een kleine update, ga nu eerst verder met de bedrading
 
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #489 Gepost op: 25 January 2015, 12:49:30 »
Hallo allen
Zo ik ben weer een klein stukje verder gegaan met de Machine Fabriek.
Om de Container terminal zou mijn oude messing overkapping van mijn oude overslag hal komen
en deze samen zijn het begin van mijn nieuwe Machine fabriek.
Nou dit viel niet mee, de maten van mijn oude overkapping waren iets te klein en vooral de poten zaten nu op een verkeerde plek.
Dus oude poten eraf wat niet mee viel met eigenlijk een te kleine soldeerbout wat vermogen betreft.
Oude poten verplaatst en 4 nieuwe erbij.
Hieronder voorlopig het resultaat.






Deze 4 poten zijn dieper in het gat dan de 4 hoekpoten die tot op de tafel komen.




Dat de middelste 4 poten dieper liggen heeft te maken met de stevigheid en stabiliteit van het geheel.
Alles is zo gemaakt dat het geheel uit het gat gehaald kan worden voor eventuele storingen aan de Container terminal.
Nu was het mijn bedoeling om net onder de schuine kap aan beide lange zijden een loopbrug te maken om de cabine
van de kraan te bereiken maar of ik dat doe hangt wel van een paar zaken af.

Daarom een vraag aan jullie wie kan mij zeggen waar ik messing traanplaat kan krijgen GM&S heeft het niet.
Als ik dit namelijk niet vinden kan gaan de twee loopbruggen niet door.
Zo ga me nu bezig houden met het maken van grote fabrieks lampen voor in de nok van de kap.

Bedankt weer voor jullie belangstelling
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

mijnspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 765
    • Station "Kolenmijn" ho
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #490 Gepost op: 25 January 2015, 13:22:28 »
Mooi stukje werk (y)
Groet,Marco.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #491 Gepost op: 25 January 2015, 13:28:12 »
Hoi Herwim,

Ik weet dat deze het heeft. Moet je even zoeken op zijn site, volgens mij bij "Onderdelen/allerlei" in het linkermenu te vinden.
 
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #492 Gepost op: 25 January 2015, 13:36:56 »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #493 Gepost op: 25 January 2015, 14:09:07 »
Deze berichtgeving werd tot u gebracht via de samenwerking van F & H.  ;D (y)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Herwim vertelt over een vernieuwde modulebaan: de Franklin Rail Compagnie
« Reactie #494 Gepost op: 27 January 2015, 12:10:49 »
Interessant om de containerkraan zo in te zetten, ik blijf dit volgen!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u