Mooie filmpjes, beetje tuttig maar het geeft wel een erg mooi tijdsbeeld
Idd moet met een houtje touwtje systeem werken naar het motortje toe wat in het huisje zit. Dat werkt niet als je al een baan hebt liggen met styridur want dan moet je gaan uithakken. Met servo's kun je overigens het huisje gewoon inrichten met een interieurtje.
Met het zelf gebouwde grondplaatje had ik het idee om er servo's op de bomen aan te sluiten en een doorschakeling met de seinen te maken.Weet niet hoe die te regelen zijn.
Het hekwerk van de faller overweg bestaat wel uit nietjes achtige onderdelen.Ik weet niet hoe zo'n overweg er in het echt heeft uitgezien. Herinner me dat er bij station Middelburg vanuit Goes tot eind '70 zoeen gestaan heeft.Wat voor knipperlichten erbij horen weet ik niet.
Eigen plaatje.Gr Koen.
Ronald ik heb nog geen plaatje maar het is niet meer dan een metalenstripje met oogjes om de "nietjes"(hekwerk)aan te hangen.Kan wel doorlinken naar de anleitung van Faller.pagina 6. De houders van de bomen komen over de gleuven van mijn grondplaatje zodat de boom daar in valt in de vrije stand.
Of je nu de servo's bedoelt of de doorschakeling naar de seinen weet ik niet, maar servo's worden gestuurd door middel van pulsen, waarvan de puls-pauze verhouding geregeld wordt. De interne electronica in de servo vergelijkt de binnenkomende pulsen met zijn eigen pulsen en zal aan de hand daarvan de servo naar links of rechts laten draaien en dat snel of langzaam doen.