Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:04:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:57:45
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door hervé
Vandaag om 00:27:02
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Dennis1984
16 August 2025, 22:52:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
16 August 2025, 22:37:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
16 August 2025, 22:22:18
Da's Daz 2 door NS264
16 August 2025, 22:13:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 August 2025, 21:55:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
16 August 2025, 21:48:20
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
16 August 2025, 21:38:43
Her-(her-)beginnen door J. Brans
16 August 2025, 21:13:45
Raadplaatje door GerardvV
16 August 2025, 21:05:30
Station Roodeschool door frenkievee
16 August 2025, 21:00:11
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
16 August 2025, 20:17:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
16 August 2025, 20:03:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
16 August 2025, 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper? door Bahn-AG
16 August 2025, 19:12:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
16 August 2025, 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
16 August 2025, 18:12:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
16 August 2025, 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
16 August 2025, 16:48:43
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door R1954
16 August 2025, 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
16 August 2025, 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
16 August 2025, 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
16 August 2025, 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
16 August 2025, 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
16 August 2025, 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
16 August 2025, 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 August 2025, 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
16 August 2025, 11:45:26

Auteur Topic: Verkopen via websites zoals BNLS, Marktplaats en Ebay  (gelezen 10549 keer)

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Verkopen via websites zoals BNLS, Marktplaats en Ebay
« Reactie #75 Gepost op: 28 August 2013, 11:44:22 »
Normaal gesproken begin ik altijd argwaan te krijgen als een bepaalde verkoper zich probeert in te dekken.
Op welke (juridische) manier dan ook.
Voor mij is dat dan een reden om niet met die persoon in zee te gaan.

Een oud gezegde luid:
Wil je samen in bad, zul je samen uit de kleren moeten.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #76 Gepost op: 28 August 2013, 12:00:41 »
Ik ben het met Henk eens, daar zit zeker ruimte voor interpretatie in. Waarom gebruik je in zo'n geval niet de term "ongebruikt" in plaats van "nieuw" om mogelijke verwarring te beperken (helemaal voorkomen zul je het niet). En dan nog moet het object ook geheel vrij zijn van gebruikssporen om gezeik te vermijden.
Je zal de gemiddelde MP verkoper,ofwel een doorsnee mens nooit aan z'n verstand gepeuterd krijgen dat men nu maar moet kiezen voor ofwel ongebruikt of de term nieuw met de bijbehorende uitleg over wat wat dan betekent.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat als de doorsnee verkoper er het nut niet van inziet of er niet toe gedwongen gaat worden door MP,dat die dan gewoon zijn eigen ding blijft doen.
Dus ofwel MP zou dat moeten "opdringen" met uitleg erbij wanneer t 1 en wanneer t ander,anders gebeurt het vermoedelijk nooit.

Het heeft niets met Marktplaats te maken. Die gaat niet verder dan drie categorieën en gelijk hebben ze. Daarmee kan lang niet altijd volledige informatie over de staat van een model worden gegeven. Je zult zo nodig aanvullende informatie moeten geven in de beschrijving. Bij ongebruikte modellen van 20 jaar oud is dat kennelijk nodig, omdat niet iedereen dat als een 'nieuw' model beschouwt.
En met het invullen van een omschrijving heb je ook al een pijn punt te pakken,want de meeste noemen elke loc,gewoon loc.
Soms dan weet men een artikelnummer ervan en met geluk verteld men hoelang t al in hun bezit is en dan houd t op.
Maar de keren dat een verkoopadvertentie al wordt gestart met de titel: Flm loc te koop voor Marklin: of andere dergelijke vage kreten is veelvuldig  :(
Dit is dan weer te wijten dat men of wel de kennis heeft van het artikel wat men verkoopt maar er makkelijk en snel vanaf wil komen zonder te veel moeite,of men weet niet meer dan t is een groen locje en mikt t vrolijk met die titel in de verkoop met of zonder foto.
En dat kan jammer zijn,want als de zoekfunctie van MP nog beter zou zijn evenals betere en accurate omschrijvingen van verkopers,dan zou je tenminste niet bij bv zoekwoord BR 95 een bouwpakket voor je neus krijgen als resultaat.
(dit dan even als gek voorbeeld,maar men snapt de vergelijking hopelijk wel)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 28 August 2013, 12:06:33 »
...Maar de keren dat een verkoopadvertentie al wordt gestart met de titel: Flm loc te koop voor Marklin: of andere dergelijke vage kreten is veelvuldig  :( ....
En dan kan de verkoper volledig gelijk hebben.
Ook Fleischmann heeft modellen gemaakt voor 3-rail (lees Marklin)  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

knar46

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 28 August 2013, 12:54:46 »
De kernvraag is: wat wordt onder nieuw verstaan. In een encyclopedie lees ik het volgende: wat nog niet lang bestaat of nog niet gebruikt is.
Een 20 jaar oude loc in een nimmer geopende doos is nieuw in de zin van de tweede betekenis maar zeker niet nieuw in de zin van de eerste betekenis (en dan kun je nog gaan debatteren over "nog niet lang").

Overigens ben ik van mening dat het gebruik van een academische titel in een profiel slechts dan op zijn plaats is als de desbetreffende persoon deskundigheid op het desbetreffende gebied bezit (wat BNLS betreft: op modelspoor dus). 
Een jurist kan uitstekende kennis hebben op zijn vakgebied (en dat kan nog heel divers zijn: privaatrecht, strafrecht, belastingrecht etc) maar een technische deuk hebben, twee linker handen hebben en een digitale analfabeet zijn als het op modelspoor aankomt.

Knar46
PS. De overeenkomst tussen een machinist en een jurist is dat zij zich beide meester noemen

rjr

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 28 August 2013, 13:08:26 »
In mijn advertentiekoppen staat aangeklikt "conditie: nieuw" (dat moet namelijk van Marktplaats) en de tekst staat nog eens "winkelnieuw' of "fabrieksnieuw", uiteraard indien van toepassing. Al deze woorden hebben dezelfde betekenis als "ongebruikt". En verder gaat vrijwel niemand en dus ook ik niet. Iedereen weet, dat het vermelden van productiejaren de hoge uitzondering is. Dus al die honderden of duizenden adverteerders die geen productiejaren vermelden zijn niet kreukvrij of dekken zich alleen maar juridisch in? Het antwoord op die vraag is toch een open deur inrammen .....

Dat is dus precies de reden waarom ik altijd twijfel aan een advertentie waar bij staat nieuw.
Nieuw koop je in de winkel, inclusief garantie. Particulier koop je geen nieuw, is het namelijk al in bezit geweest van die  ander die het nu verkoopt, is het dus tweede hands. Ook al laat die persoon het jaren in de doos in de kast liggen.

Komt voor loks nog iets heel belangrijks bij. Als ik een nieuwe lok zie, dan verwacht ik dus ook dat die digitaal voorbereid is. Maar een lok die als nieuw verkocht wordt, maar 20 jaar geleden geproduceerd is heeft dat dus zeer waarschijnlijk niet. Kom ik dus mooi bedrogen uit.
Helaas gebeurd het te vaak dat de wet niet strookt met de werkelijkheid. En gelukkig zijn er genoeg mensen die het gezonde verstand liever volgen dat de strikte tekst van de wet.

Heb via marktplaats nog weinig problemen gehad met verkopen, ook via BNLS trouwens al wel eens gehandeld zonder problemen.
Stuur altijd mail met mogelijk bod onder voorbehoud van goede staat. En heb dus ook al regelmatig bij bekijken/ophalen uiteindelijk minder betaald. Als verkoper lijk je dan misschien sterker te staan. Ik als kopen heb een stuk gereden, maar als ik dan uiteindelijk onverrichte zake weer in de auto wil stappen gaan ze meestal toch over stag en akkoord met mijn laatste bod.

Vind die verkoop sites handig, maar vooral om in contact te komen met iemand die verkoopt wat jij wil ( of andersom ), en niet om biedingen te doen voor directe koop.

Roelco

Mudhen

• Offline Offline
  • AKA Genx Diorama
« Reactie #80 Gepost op: 28 August 2013, 15:31:35 »
Dat is dus precies de reden waarom ik altijd twijfel aan een advertentie waar bij staat nieuw.
Nieuw koop je in de winkel, inclusief garantie. Particulier koop je geen nieuw, is het namelijk al in bezit geweest van die  ander die het nu verkoopt, is het dus tweede hands. Ook al laat die persoon het jaren in de doos in de kast liggen.

Komt voor loks nog iets heel belangrijks bij. Als ik een nieuwe lok zie, dan verwacht ik dus ook dat die digitaal voorbereid is. Maar een lok die als nieuw verkocht wordt, maar 20 jaar geleden geproduceerd is heeft dat dus zeer waarschijnlijk niet. Kom ik dus mooi bedrogen uit.
Helaas gebeurd het te vaak dat de wet niet strookt met de werkelijkheid. En gelukkig zijn er genoeg mensen die het gezonde verstand liever volgen dat de strikte tekst van de wet.

Heb via marktplaats nog weinig problemen gehad met verkopen, ook via BNLS trouwens al wel eens gehandeld zonder problemen.
Stuur altijd mail met mogelijk bod onder voorbehoud van goede staat. En heb dus ook al regelmatig bij bekijken/ophalen uiteindelijk minder betaald. Als verkoper lijk je dan misschien sterker te staan. Ik als kopen heb een stuk gereden, maar als ik dan uiteindelijk onverrichte zake weer in de auto wil stappen gaan ze meestal toch over stag en akkoord met mijn laatste bod.

Vind die verkoop sites handig, maar vooral om in contact te komen met iemand die verkoopt wat jij wil ( of andersom ), en niet om biedingen te doen voor directe koop.

Roelco

Gezien je 'zo'n stuk' bereid bent te rijden voor spullen heb je eigenlijk al besloten dat je desnoods ook akkoord gaat met de hoogste/gevraagde prijs. Dat je het op basis van lef/durf dan toch goedkoper meekrijgt is mooi meegenomen. Had alleen niet gelukt als he bij mij langs zou komen. Als je de moeite neemt om te komen ben je ook bereid te de vraagprijs te betalen of desnoods alsnog van de koop af te zien. Er wel even van uitgaande dat het object exact voldoet aan de omschrijving. De verwachting is in die zin minder belangrijk. Dit was even een stukje 'verkopers' psychologie, maar nu terzijde.

Wat ik me meer afvroeg naar aanleiding van je mening over 'nieuw en nieuw'. Als het uit een winkel komt is het nieuw en van een particulier tweedehands? Maar wat dan als die particulier nu in het bezit is van een KvK/belastingnummer (in ons huidige stelsel is dit in principe iedereen ovv sofinummer met een B ervoor en NL erachter ;-)? Dan opereert die particulier ineens als 'winkel' en kan gewoon een bon en/of factuur uitschrijven (dient dan ook belasting af te dragen natuurlijk in tegenstelling tot particuliere verkoop).
Wat ik hiermee wil aangeven is dat dit dus niks zegt over het product zelf, maar meer over secundaire voorwaarden zoals waar het hele topic al op gebaseerd is. Zegt echt niks over product. Er zijn winkeliers die tweedehands producten (zelfs soms als 'nieuw') verkopen en er zijn particulieren die compleet nieuwe spullen aanbieden. Echter is de koper vaak makkelijker bereid om iets meer te betalen in een winkel dan bij een particulier nav de garantiekwestie. En dan zijn we weer terug bij de koopvoorwaarden discussie waar het allemaal om ging.

Uiteindelijk betaalt men dus graag voor 'vertrouwen'. En indien dit geschaad wordt in de weg naar de uiteindelijke koop toe en de eventuele (garantie) afhandeling naderhand is het dus al snel 'te duur'.

Vergeet ook niet dat veel locs in de winkel al hun eerste testrondjes rijden (soms zelfs waar de klant bij is) en deze dan over de toonbank gaan als 'nieuw'. Maar als je dat zou doen als particulier is hij ineens tweedehands. Dat heeft dus ook weer te maken met garantie en vertrouwen. Dan is langsgaan bij de particuliere verkoper inderdaad een goede optie om misverstanden te voorkomen. Op die manier heb ik tot nu toe ook weinig problemen met kopen van 'particulieren'.
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

rjr

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 28 August 2013, 16:18:09 »
Gezien je 'zo'n stuk' bereid bent te rijden voor spullen heb je eigenlijk al besloten dat je desnoods ook akkoord gaat met de hoogste/gevraagde prijs. Dat je het op basis van lef/durf dan toch goedkoper meekrijgt is mooi meegenomen. Had alleen niet gelukt als he bij mij langs zou komen. Als je de moeite neemt om te komen ben je ook bereid te de vraagprijs te betalen of desnoods alsnog van de koop af te zien. Er wel even van uitgaande dat het object exact voldoet aan de omschrijving. De verwachting is in die zin minder belangrijk. Dit was even een stukje 'verkopers' psychologie, maar nu terzijde.
Dat ik z'n stuk wil rijden betekend niet dat ik al besloten heb de overeengekomen prijs te betalen. Maar dat ik bereid ben deze te betalen als het product er inderdaad uitziet zoals aangegeven. Blijkt dit niet overeen te komen dan ben ik bereid om zonder koop weer huiswaarts te gaan. En daar zit het hem denk ik in. Z'n verkoper heeft dan ook wel door dat hij niet helemaal eerlijk was. En misschien al wel eerder ook meegemaakt dat een potentiële koper weg liep waardoor die bereid is minder te ontvangen. Ziet een product er inderdaad uit als omschreven en voldoet die dus aan mijn verwachting dan betaal ik zonder problemen de afgesproken prijs. Wat trouwens zelden de vraagprijs is, maar dat zit al in het traject voordat ik langs ga. Zelfs al staat er op MP dat het een vaste prijs is. Dan nog zal ik minder bieden, maar ja, dat doen er ook heel veel in de winkels. Wie koopt er b.v. een keuken of auto voor de prijs zoals die er op staat. Ook daar gaat (bijna) iedereen in discussie over die prijs. Net als ook op een beurs, let zaterdag maar eens op in Houten :)

Wat ik me meer afvroeg naar aanleiding van je mening over 'nieuw en nieuw'. Als het uit een winkel komt is het nieuw en van een particulier tweedehands?
Dit is natuurlijk heel kort door de bocht genomen van mij, ook een winkel heeft tweede hands. en ja ook een particulier verkoopt wel eens echt nieuw. Maar in z'n geval verwacht ik ook een stukje garantie. Bij een winkel verwacht ik dat dan ook wel weer op tweedehands spul, en dat bij een particulier dan weer niet.

Maar wat dan als die particulier nu in het bezit is van een KvK/belastingnummer (in ons huidige stelsel is dit in principe iedereen ovv sofinummer met een B ervoor en NL erachter ;-)? Dan opereert die particulier ineens als 'winkel' en kan gewoon een bon en/of factuur uitschrijven (dient dan ook belasting af te dragen natuurlijk in tegenstelling tot particuliere verkoop).
En zal in z'n geval ook snel garantie en service willen verlenen mocht een verkocht product niet voldoen aan de verwachting.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat dit dus niks zegt over het product zelf, maar meer over secundaire voorwaarden zoals waar het hele topic al op gebaseerd is. Zegt echt niks over product.
Klopt zegt niets over het product maar over het vertrouwen. En juist daarom ben ik dus wel extra alert als iemand aangeeft dat het te verkopen product nieuw is, maar overkomt als een particuliere verkoper. En dan verwacht ik bij nieuw dus ook iets dat recentelijk geproduceerd is, en nog niet echt gebruikt is. Hierbij is het voor mij niet zo dat een enkel test rondje betekend dat deze niet meer nieuw is. Echter als de lok een jaar of 20 in een doos heeft liggen niets doen, dan is het duidelijk niet meer nieuw voor mij.

Dit geld trouwens niet alleen voor particuliere verkoop, ook voor winkels. Was niet zo lang geleden in een winkel waar ik een leuke lok zag, werd als nieuw in de etalage verkocht. Maar kon aan de doos zien dat deze al wel heel wat jaartjes geleden geproduceerd was. Bij navraag wist de verkoper het niet zo, maar bij nader onderzoek bleek inderdaad dat de lok niet digitaal was voorbereid terwijl de nieuwe versies ( productie van de laatste 3 jaar in elk geval ) dat allemaal wel waren.
Was dus ook niet bereid de gevraagde prijs er voor te betalen omdat ik daarvoor in een andere winkel wel een echte nieuwe had, digitaal voorbereid. Winkelier wilde de prijs niet verlagen want was voor hem nieuw. Ben dus zonder lok weer huiswaarts gekeerd, en enkele weken later dezelfde lok echt nieuw elders gekocht.

Dan kan de wet wel zeggen dat die lok inderdaad nieuw is. Toch is op dat moment de definitie van nieuw voor deze lok niet van toepassing in mijn ogen. En heb ook te doen met een mogelijke koper die hier niet alert op is/was, en thuis een teleurstelling te verwerken krijgt omdat de verwachte digitale voorbereiding er niet is.

... Dan is langsgaan bij de particuliere verkoper inderdaad een goede optie om misverstanden te voorkomen. Op die manier heb ik tot nu toe ook weinig problemen met kopen van 'particulieren'.

Ook ik heb tot dus ver weinig problemen, betaal regelmatig de afgesproken prijs, soms minder en een enkele keer niets omdat het niet aan de verwachting voldoet. Al verkoper probeer ik zo eerlijk mogelijk te zijn waardoor ik eigenlijk altijd wel de afgesproken prijs krijg. Ben heel tevreden met de mogelijkheden die dit soort sites ons geven. Maar ook wel alert, en bereid om persoonlijk langs te gaan om het op te halen, zeker bij hogere bedragen en grotere voorwerpen.

Roelco

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 28 August 2013, 16:28:15 »
Dan nog zal ik minder bieden, maar ja, dat doen er ook heel veel in de winkels. Wie koopt er b.v. een keuken of auto voor de prijs zoals die er op staat. Ook daar gaat (bijna) iedereen in discussie over die prijs.
Ik zie ze dat bij de Albert Heijn nog niet doen  ::) :P ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #83 Gepost op: 28 August 2013, 17:03:28 »
Kijk naar de THT. Als die vandaag is, kun je vaak 35% korting krijgen. Gewoon vragen. Ook bij de Albert Heijn.

modulebaan.nl

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #84 Gepost op: 28 August 2013, 22:37:38 »
Citaat
Maar wat dan als die particulier nu in het bezit is van een KvK/belastingnummer (in ons huidige stelsel is dit in principe iedereen ovv sofinummer met een B ervoor en NL erachter ;-)? Dan opereert die particulier ineens als 'winkel' en kan gewoon een bon en/of factuur uitschrijven (dient dan ook belasting af te dragen natuurlijk in tegenstelling tot particuliere verkoop).

Da's een lading onwaarheden in een paar zinnen.
Wezenlijk verschil tussen een KVK en een belastingnummer. Inschrijven in de KVK kan iedere particulier die daarna dus geen particulier meer is maar zakelijk bezig is in de branche waarvoor hij / zij zich in de KVK heeft ingeschreven.
Een belastingnummer krijg je niet zomaar (het is wel je BSN maar dan met de NL ervoor en een B met 2 cijfers erachter) je moet daar namelijk voor kunnen aantonen dat je minimaal 1500 uur per jaar in je bedrijf steekt en dat betekend iets meer dan 28 uur in de week. Kan zat naast een baan.
Daarnaast mag iedere particulier volgens de wet een factuur uitschrijven alleen kun je niets in enige vorm met de BTW. Koop ik b.v. een machine van een particulier die mij daarvoor een factuur doet kan ik 'm wel als kostenpost in m'n boeken verwerken..

Ennuh nr. 150 aan feedback heb ik nix, dat piept zo in de oren  ;) ;D

Mudhen

• Offline Offline
  • AKA Genx Diorama
« Reactie #85 Gepost op: 28 August 2013, 22:58:43 »
Dank je voor de correcte info! Maar volgens mij hoef je voor een belastingnummer geen 28 uur per week te halen toch. Er is toch ook nog iets als het verschil tussen 'winst uit eigen onderneming en/of bijverdiensten? Maar ook daar mag je me corrigeren hoor, ik heb er ook niet al teveel verstand van. Wilde het alleen maar even gebruiken om aan te tonen dat de scheidingslijn tussen 'winkel en particulier' en 'nieuw en gebruikt' een stuk subtieler is dan vaak wordt beweert. En dat dus ook niet zomaar te bepalen is zonder 'uitvoerig' contact. Als men een fysieke winkel binnenloopt mag je iig aannemen dat er serieus zaken worden bedreven, maar in de online markt is dat veel minder zichtbaar en duidelijk. En dan is et dus erg kort door de bocht om het 1 te bestempelen als nieuw en het ander als gebruikt. Zeker als het op louter tekst en foto's is gebaseerd.

Niet alles is wat het lijkt.   ;D
« Laatst bewerkt op: 29 August 2013, 19:52:58 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de Reageer-knop »
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #86 Gepost op: 28 August 2013, 23:03:28 »
Wat dat betreft heb je ook weer gelijk Sebas, iedereen kan een webwinkel en via MP verkopen. Alleen gaat dat idd onder bijverdiensten en neveninkomsten. Je bent wel belastingplichtig maar krijgt dan geen BTW nummer (en das de NL-BSN-Bxx) voor die heb je nog steeds je uren criteria..

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 28 August 2013, 23:08:24 »
Urencriterium bepaalt alleen of je bepaalde aftrekposten als ondernemer hebt.
Bij de afweging of je door de fiscus voor de BTW en/of de IB als ondernemer wordt aangemerkt, speelt dat geen rol.

Huub

Rubedino

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: 28 August 2013, 23:40:21 »
Laat ik nu ook bij de KVK ingeschreven staan  (y) (y) (y)

Bij de inschrijving wordt er gelijk een BTW nummer aangevraagd. Makkelijk toch.

Accountant, Bankrekening en visitekaartjes en je bent ineens ondernemer......................................

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 29 August 2013, 11:11:51 »
Als kopers het gekochte graag willen afhalen heeft dat niet altijd als reden dat ze de verzendkosten te hoog vinden, maar bijvoorbeeld omdat ze de pakketsmijters van de post niet vertrouwen.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein