Je hebt voor een keerlus altijd een stuk baan nodig, dat groot genoeg is om de langste trein te bevatten.
Jouw voorgaande berichtjes heb ik nog niet gelezen dus weet niet exact wat het "probleem" met het ompolen van de draaischijf is?Kon zo gauw jouw "stille bouwdraadje" niet vinden.
Hoi Bert en Floris,Heb de tekeningen iets aangepast, zodat het probleem duidelijker te zien is:Bij C volg je de buitenste spoorstaaf, en dan zie je, wanneer je helemaal rond gaat, dat dan de rode spoorstaaf bij A of B een blauwe tegenkomt. Of je nu A of B op C aansluit maakt niet uit. In beide gevallen ontstaat er kortsluiting. Dus inderdaad, zoals Bert al aangaf, tussen de groene lijnen een keerlusschakeling plaatsen. Bij voorkeur eentje op basis van stroomdetectie.
Zou ik in deze specifieke toepassing ook met een korter middendeel van de keerlus kunnen volstaan ? Ik kan niet beredeneren waarom het middendeel langer dan de loc (plus een beetje extra) zou moeten zijn.