Alle bochten die ik heb gebruikt zijn eigenlijk R3 en R4 van Roco Geoline. De korte knikjes heb ik gebruikt om het rangeerterrein bij het station net even scheef te leggen. Daardoor win ik 20cm ruimte. Wellicht kan ik bij dat knikje flex gebruiken... Ik hoop het!
Ik heb wel ook gebruik gemaakt van tegenbogen van de wissels op het rangeerterrein. Misschien bedoel je die met de R2 bocht?
Het is de bedoeling dat een stoomtrein na aankomst rustig achteruit rijdt naar het rangeerterrein en daar klaar gemaakt wordt voor de volgende reis. Het is omslachtiger dan een omloopspoor direct bij het station, maar ik zit er niet enorm mee . Alternatief kan er ook een tweede locomotief worden aangekoppeld en kan de stoomloc die achterstevoren staat worden achtergelaten. Die kan dan zelf naar de draaischijf om omgedraaid te worden.
Ik vraag me ook af of ik het juiste rails type te pakken heb. Ik neig naar Roco Geoline omdat daar de bedding al in zit en ik heb erg goede ervaring met Rocoline met bedding. Maar als het rijden op de baan wordt gehinderd door de rails moet ik verder kijken .