Wat ik me echt afvraag is waarom er zoveel mensen zijn die gaan proberen redenen voor de ontsporing te zoeken, terwijl het mij volstrekt duidelijk lijkt dat de extreme overschrijding van de snelheid waarmee je nog veilig door deze boog kon rijden de belangrijkste oorzaak is. Naar ik begrepen heb gaat Klaas dat vanavond nog laten zien met een berekening.
Op plaatjes uit de film die Paul laat zien ,zie je dat de rijtuigen al aan het kantelen zijn bij het begin van de boog,
zover ik kan zien op het filmpje, is de trein is helemaal niet gekanteld.
Het moet simpelweg onmogelijk zijn om zo idioot snel door zo'n krappe boog te rijden.mvg,Gert
Maakt het zwaartepunt, het Talgo-systeem of het al dan niet kantelen van de trein dan nog wat uit?
Wat ik me echt afvraag is waarom er zoveel mensen zijn die gaan proberen redenen voor de ontsporing te zoeken, terwijl het mij volstrekt duidelijk lijkt dat de extreme overschrijding van de snelheid
Waarop baseer je de uitspraak
Waar ik bang voor ben is dat het onderzoek er vooral op zal zijn gericht om de schuld in de schoenen van de machinist te schuiven.
Als je de Spaanse pulieke opinie een beetje kunt volgen, valt tot nu toe vooral op hoeveel compassie er nog is met de machinist.