LSM heeft erg zijn best gedaan, mooi hoor.Maar over de gekozen oplossing voor de balgen en de draaistellen kan verschillend worden gedacht.Sommige mensen proberen zelf wat met tape. Ook geen porum.Het is een heel lastig onderdeel, maar de balgen vind ik geen goede keuze. De oplossing van Roco is tenminste glad en valt niet op.
Ik snap niet waarom de modeltreinindustrie geen contact wenst op te nemen met de beste rubberfabrikant ter wereld: DUREX (geen reclame, serieus bedoeld).Als er iets dun, slijtvast, flexibel en al wat niet meer is (zaaddicht), dan zijn het wel condooms.En tegen gebruik in de modeltreinindustrie kan zelfs de paus geen bezwaar hebben.Misschien iets dikker, zwart, en met een bevestigingsrandje of nog andere versiering: ziedaar de perfect te maken potentië(le) oplossing voor de genoemde esthetische en erecto-technische problemen.Maarten van der Burgt
HoiDe oplossing van Roco is inderdaad beter dan de "onderbroek", maar Märklin heeft nog steeds de mooiste oplossing op de RAm uit 1965! Als ze dit systeem nou eens een beetje verfijnd hadden dan had je een mooie overgang gehad.Tevens hadden ze een paar mooie schuifstukjes in de motorwagen kunnen maken bij de draaistellen. De nu gekozen oplossing vind ik verre van bevredigend.Bart
Dan maar geen altijd gesloten bakovergang.