Begin in het museum niet over de 6300. Daar rust een zeker taboe op. Toen ik het nog niet zolang geleden probeerde leverde mij dat alleen maar boze blikken op en de desbetreffende zag mij gelijk niet meer staan. Zo gevoelig ligt dat daar.
En waar zou dat nu aan liggen?Aan al die hobbyisten die het zo leuk vinden als hij rijd en ze een plaatje langs de baan kunnen schieten (gratis)?
De loc is wel in Mellingen geweest om de technische staat op te nemen. Maar het is een tentoonstellings- loc. van grote klassen!
Henk,Of het nu lekker zit of niet, feit blijft dat de vrijwillige medewerkers van de werkgroep hun energie liever in iets steken waar ze eer van kunnen hebben. En ik vind dat volkomen logisch.Kijk maar naar de activiteiten rondom de 1122/1125.De 6317 staat ingekapseld, ja.Maar ieder weldenkend mens weet dat er op een gegeven moment weer een herbezinning plaatsvind bij een bedrijf en dat er dan een verandering cq. een veranderde opstelling plaatsvind.Dat is het moment dat de 6317 gewoon weer naar buiten komt.In het begin was er ook nog sprake van de opstelling van een kopbak van de DE-3 waarbij de andere bakken dan in Blerick gestald zouden worden. Dat is toen met succes tegen gehouden en er is een replica kopbak gekomen in de "kermisattractie".Dus de tekst van dit item is goed, zorg alleen dat je een budget vind om de 6317 vrij te maken.Hier leest niemand mee van het spoorwegmuseum, wel mensen van de werkgroep.Maar die mensen kunnen niets doen voor dit item helaas. Hooguit een adviserende rol naar het spoorwegmuseum.Helaas maar het is niet anders.
Is die lok eigenlijk nog rijvaardig,zo nee wat mankeerd hij vraag ik me dan af?Ook de 3737 zie ik niet meer op de baan rijden,wat is daar mee aan de hand?Mvg jamie
Ik zie Bello echt niet over een hoofdlijn rijden.
zien niet, gezien wel , net als de SHM 21