Zijn de afstanden daar ook niet te kort voor ?
Daarnaast is er nu een proefvak tussen Ut en Asd waar ze met de SLT 160 willen gaan rijden, dus dat achter die sprinter aan zitten zal wel meevallen mocht deze proef slagen.
De Hanzelijn is in zoverre geschikt dat er Ertms ligt en dat de infra qua bochtenwerk 200 km/u toestaat.
Maar of dat op de relatief korte afstanden binnen de Randstad nou allemaal zo nuttig is, blijft inderdaad de vraag. Sowieso zijn de treinreistijden de laatste 40 jaar (uitgaande van de historische treinplanner van Stationsweb) maar weinig veranderd, behalve dat er nu veel meer treinen rijden natuurlijk.
Iemand moet ooit het initiatief nemen voor zulke veranderingen.Maar uiteindelijk telt het wel heel snel op.
Volgens mij is het materieel nog het minste probleem. Hebben we niet het volgende nodig?geheel nieuw aangelegd spoor25 kV (hoewel de Fransen 200 km/u rijden/reden met 1.5 kV)nieuw beveiligingssysteemextra geluidsisolatieop meer plaatsen viersporigheidDat gaat een paar knaken kosten.- Peter
Sjees je met 200 km/h van Lelystad naar Zwolle, kan je daar lekker twee minuten langer op je aansluitende trein gaan staan wachten...
Nou, op Zwijndrecht is niet klein en heeft geen Intercity's meer!Belachelijk! Dus niet elke grote plaats heeft een IC.Grtjes Remy