Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Show je werkplek door hmmglaser
Vandaag om 00:02:12
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
30 July 2025, 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19
  

Auteur Topic: Intercity's voortaan 200 km/u?  (gelezen 4643 keer)

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Intercity's voortaan 200 km/u?
« Gepost op: 25 June 2013, 17:56:24 »
http://www.nu.nl/politiek/3510128/kamer-wil-snellere-intercitys.html

Niet gehinderd door enige kennis van kennis willen deze mensen nog meer geld verknoeien... Misschien dat ze eerst eens moeten gaan bedenken hoe je dat voor elkaar krijgt, welke ( enorme ) kosten het met zich meebrengt en of de tijdswinst gaat opwegen tegen de investering.

Leuk als je als bedrijf gedwongen gaat worden om een kansloze investering te gaan doen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #1 Gepost op: 25 June 2013, 18:01:49 »
En dit geeft precies aan waar het wringt. NS moet een zelfstandig en marktconform opererend bedrijf zijn van de politiek maar ondertussen wil diezelfde politiek wel meebeslissen over de aanschaf van materieel.   :'(
No dress rehearsel, this is our life.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #2 Gepost op: 25 June 2013, 18:08:14 »
Het spoor wordt gefinancierd door de overheid. Via jou en mijn belasting centjes dus. Lijkt me dat het parlement dan eisen mag stellen toch?

Gr, Ben.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #3 Gepost op: 25 June 2013, 18:15:31 »
NS wordt niet gefinancierd door de overheid, alleen de infra (=prorail). Als de overheid overal infra voor 200 km/h legt, dan wil NS ook wel treinen voor 200 km/h bestellen. Maar niet op voorhand, ze zijn wel gek...
Op stukjes als Asd-Ut heeft het trouwens ook geen enkele zin.

Jigsaw

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #4 Gepost op: 25 June 2013, 18:15:48 »
ik stem alvast tegen deze kansloze miljardenverspilling

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #5 Gepost op: 25 June 2013, 18:19:17 »
Precies, zorg eerst maar dat je de infrastructuur hebt. Verder zul je een compleet andere dienstregeling moeten hebben, en rij je met je turbo-intercity nog steeds achter een vertraagde stoptrein aan.

Buiten dat, harder rijden betekent hogere energiekosten, betekent een hogere kaartprijs...

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #6 Gepost op: 25 June 2013, 18:28:07 »
Men is alweer vergeten dat volgens aankomende nieuwe Europese wetten het gebruik van de spoorlijnen Europees moeten worden aanbesteedt. Brussel noemt nadrukkelijk het UK en Zweden als ideaal voorbeelden.
Dus afspraken maken met NS hierover heeft weinig zin.

Hebben de zelfde wijze mensen al besloten om sneeuw extra streng te gaan straffen wegens spoorhinder ??  ::)
Als ze nu eens zouden eisen dat treinen beter winterbestendig worden gemaakt. Maar blijkbaar zijn er zelfs mensen die een slechter geheugen hebben dan ik / of de geachte pro-trein kamerleden zitten/staan zelf nooit in een trein.

Groeten, Alexander
« Laatst bewerkt op: 25 June 2013, 18:37:02 door Alexander. Reden: foutje »

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #7 Gepost op: 25 June 2013, 18:43:43 »
Ik heb er geen verstand van, zo te lezen jullie wel. ;) En ik sprak over "het spoor", niet over de NS. Weliswaar monopolist maar dat zou zo maar eens kunnen veranderen als men zo blijft tobben. :-*

Ik lees iets in het bericht over "geleidelijkheid", da's niet morgen. Ik vind dat niet zo'n bijzondere eis.

Ik begrijp dat de Hanzelijn geschikt is om 200 km/hr te rijden maar we hebben de treintjes niet die dat kunnen?

Gr, Ben.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #8 Gepost op: 25 June 2013, 18:45:57 »
Het spoor wordt gefinancierd door de overheid. Via jou en mijn belasting centjes dus. Lijkt me dat het parlement dan eisen mag stellen toch?
Los van waar het geld vandaan komt, het blijft op twee gedachten hinken. Als je een bedrijf zelfstandig wil laten draaien dan moet je niet aan het stuur gaan trekken maar vanaf een afstand, als aandeelhouder dus, beoordelen.
No dress rehearsel, this is our life.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #9 Gepost op: 25 June 2013, 18:48:56 »
En mogen ze alle Koplopers vervangen.... deze zijn net opgeknapt voor komende 20/25 jaar.

Zonde!
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #10 Gepost op: 25 June 2013, 18:58:15 »

Als je een bedrijf zelfstandig wil laten draaien dan moet je niet aan het stuur gaan trekken maar vanaf een afstand, als aandeelhouder dus, beoordelen.


Mee eens. Maar heeft in dit geval de NS belang bij snelheidsverhoging op het spoor? Denk het niet, ze gaan lekker afwachten en voorts gebeurt er niets of het gebeurt te laat. Het is wat gemakkelijk naar het Fyra drama te verwijzen maar het is wel de realiteit.

Iemand zal dus eisen moeten stellen dunkt me. Uiteindelijk is reizigersvervoer zoiets als een collectieve voorziening waar je eisen aan mag stellen als overheid.

Gr, Ben.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #11 Gepost op: 25 June 2013, 19:03:05 »
Ik heb er geen verstand van, zo te lezen jullie wel. ;) En ik sprak over "het spoor", niet over de NS. Weliswaar monopolist maar dat zou zo maar eens kunnen veranderen als men zo blijft tobben. :-*

Ik lees iets in het bericht over "geleidelijkheid", da's niet morgen. Ik vind dat niet zo'n bijzondere eis.

Ik begrijp dat de Hanzelijn geschikt is om 200 km/hr te rijden maar we hebben de treintjes niet die dat kunnen?

Gr, Ben.

Geleidelijk is een ruim begrip, maar voor dat men ook maar iets van eisen stelt dien je alle infrastructuur waar je zelf verantwoordelijk voor bent ( spoor/beveiligingssysteem ) op orde te hebben. Dat is nu niet, dus is het volkomen voorbarig om dat al als eis te stellen. Als er geen zicht is op een verbetering van de infra is het voor een bedrijf onzin om "er alvast"  in te investeren als volkomen onduidelijk is of die investering zich ooit terug verdient.

De Hanzelijn is in zoverre geschikt dat er Ertms ligt en dat de infra qua bochtenwerk 200 km/u toestaat. Probleem is dat we nog geen treinen hebben met Ects, daar is wel mee begonnen maar dat moet eerst goed getest worden. Buiten dat zijn er al een aantal problemen tevoorschijn gekomen met het rijden met 2 verschillende beveiligingssystemen op hetzelfde stuk. Dat is niet wenselijk voor een machinist. De tijdswinst die gegenereerd zou worden met 200 km/u op de Hanzelijn is om en nabij de 2 minuten... En dan is er nog niet verder gekeken wat voor gevolgen dat heeft in de dienstregeling.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #12 Gepost op: 25 June 2013, 19:12:44 »
Zet in op sneller in-/uitrijden van stations, ProRail haalt toch al alle wissels weg dus dat kan zat...

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #13 Gepost op: 25 June 2013, 19:14:36 »
Sjees je met 200 km/h van Lelystad naar Zwolle, kan je daar lekker twee minuten langer op je aansluitende trein gaan staan wachten...
Meer NS in spoor 1!

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Intercity's voortaan 200 km/u?
« Reactie #14 Gepost op: 25 June 2013, 19:39:37 »
Zijn de afstanden daar ook niet te kort voor ?
Als ze meer willen investeren in snel aankomen zou ik veel (kleine) stations schappen.
Het traject Zwolle - Roosendaal 1x per uur die alleen op de grotere IC stations stoppen.
Verbaas me wat een Intercity/Sneltrein tegenwoordig is (stoppen op piepkleine stations)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?