Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

23 augustus modelspoorbeurs Houten door Jheronimus
Vandaag om 07:09:01
Her-(her-)beginnen door Frits C
Vandaag om 06:48:10
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Sven
Vandaag om 00:26:56
Wat was jullie allereerste loc? door Pommie
Vandaag om 00:20:26
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door hmmglaser
Vandaag om 00:01:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
07 August 2025, 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
07 August 2025, 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
07 August 2025, 17:23:54
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Aachenau West door wob
07 August 2025, 16:54:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
07 August 2025, 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
07 August 2025, 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
07 August 2025, 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
07 August 2025, 14:22:40
  

Auteur Topic: DDAR 1700  (gelezen 8096 keer)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:DDAR 1700
« Reactie #30 Gepost op: 28 May 2013, 19:35:57 »
Niet "ineens", dat is al zeker tien jaar gaande. Zijn bedrijfseconomische redenen.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4532
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:DDAR 1700
« Reactie #31 Gepost op: 28 May 2013, 19:52:15 »
ja waarom zou je nieuwe loks en nieuwe rijtuigen kopen als je ook een treinstel kan aanschaffen?
treinstellen zijn naar mijn idee handiger voor een bedrijf dat alleen passagiers vervoert en geen goederen.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re:DDAR 1700
« Reactie #32 Gepost op: 28 May 2013, 20:37:59 »
Het kan al helpen als ze de tractie een grote beurt geven, wellicht dat versleten onderdelen die nu weer vernieuwd worden het vermogen wat opkrikken. Geen idee hoe dat met electromotoren zit, maar een auto kan na een grote beurt zomaar weer een paar PK terugkrijgen, die in de loop van de tijd verdwenen waren.
Helaas werkt dat bij elektromotoren niet zo ;)
Elektromotoren die goed onderhouden worden gaan zo goed als een leven lang mee: dat zal bij treinen waarschijnlijk iets anders liggen omdat die wat meer op hun donder krijgen dan de elektromotoren tot enkele kW's waar ik nog wel eens mee te maken heb, maar slijtage is iets wat zo goed als niet bestaat bij een elektromotor.

Technisch kun je er eigenlijk niets meer aan verbeteren. De aanzet-elektronica in die dingen is weliswaar niet nieuw meer, maar meer koppel ga je er met een modernere chopper niet uit krijgen, die techniek is wat dat betreft wel uitontwikkeld (het enige wat steeds efficiënter kan is de rem-energie via een chopper/frequentiesturing teruggeven aan het net of opslaan in een accu)

@ martijn: misschien, maar een nadeel is dat een defecte motorwagen in dit geval een onbruikbaar treinstel oplevert. Bij een defect aan de lok zou je de lok nog uit kunnen wisselen, waarna je weer een bruikbare stam hebt.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:DDAR 1700
« Reactie #33 Gepost op: 28 May 2013, 21:47:37 »
Je kan de motorwagen toch ook uitwisselen?

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:DDAR 1700
« Reactie #34 Gepost op: 28 May 2013, 22:18:23 »
Als je ze nog op "voorraad" hebt wel,en laat dat nou miss wel een probleem opgaan leveren  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re:DDAR 1700
« Reactie #35 Gepost op: 28 May 2013, 22:36:39 »
Laten we nu niet gaan doen alsof er stapels 1700 over waren om uit te wisselen... :s

Verder is het vaak meer moeite de wagen of lok te wisselen dan daadwerkelijk het defect te repareren.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:DDAR 1700
« Reactie #36 Gepost op: 29 May 2013, 12:30:42 »
In wezen is de uitwisseling van loc of motorwagen even "ingewikkeld". De motorwagen heeft maar één cabine en de loc heeft maar aan één kant de automatische koppeling staan en in de andere cabine mist in elk geval de GSMR. Staat de vervangende loc of motorwagen verkeerd om, zul je moeten driehoeken. Of eventueel bij de loc de koppeling en enkele cabine-apparatuur naar de andere zijde omzetten.
Groetjes,
Emiel

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:DDAR 1700
« Reactie #37 Gepost op: 29 May 2013, 13:26:29 »
ja waarom zou je nieuwe loks en nieuwe rijtuigen kopen als je ook een treinstel kan aanschaffen?
treinstellen zijn naar mijn idee handiger voor een bedrijf dat alleen passagiers vervoert en geen goederen.

NS Internationaal oeps :-X, NS Slowspeed :P heeft er vast een paar nodig voor het trekken van een aantal treinen die aan de grens gedumpt worden omdat hun loc niet met onze spanning / beveiliging overweg kan.

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:DDAR 1700
« Reactie #38 Gepost op: 29 May 2013, 13:29:10 »
Dat betekent dat je dus altijd reservelocs moet hebben staan die direct ingezet kunnen worden. Dat is voor een bedrijf dat gewoon winst moet maken niet erg rendabel. Iedere trein die stilstaat kost geld, ook een losse loc. Het is voor NS goedkoper om een geheel treinstel aan de dienst te onttrekken ( je stuurt dan bij, betekent dat er ergens in het land een trein korter dan gepland zal worden, dat betekent drukte maar niet meer dan dat. ) dan een park direct inzetbaar reservematerieel achter de hand te houden.

Of het praktisch snel te regelen is is niet de issue, het gaat om de kosten. Wen er maar aan, vroeger toen NS nog echt een staatsbedrijf was werd het tekort aangevuld door het rijk. Nu is NS gewoon zelf verantwoordelijk voor zijn financiële positie en maken ze dit soort keuzes.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:DDAR 1700
« Reactie #39 Gepost op: 29 May 2013, 21:51:22 »
Helaas zijn dat soms dure of verkeerde of "rare" keuze's  :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:DDAR 1700
« Reactie #40 Gepost op: 30 May 2013, 10:24:14 »
Het is maar goed dat jij er wel verstand van hebt.  :-X

Misschien moet je eens soliciteren bij NS om daar te zorgen dat ze "juiste" keuzes maken. :-\

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
Re:DDAR 1700
« Reactie #41 Gepost op: 30 May 2013, 10:34:14 »
Is ergens terug te vinden wanneer de 1711 met stam 7455 buiten dienst is gegaan? Niet toevallig is dit de stam uit de Märklin-set.


Groeten van Arjen

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:DDAR 1700
« Reactie #42 Gepost op: 30 May 2013, 11:33:25 »
Het blijft wel "De Emmen"  (y)

Allie
« Laatst bewerkt op: 30 May 2013, 11:35:04 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re:DDAR 1700
« Reactie #43 Gepost op: 30 May 2013, 11:49:03 »
Hedenochtend de 1720 om ongeveer 6.50 Sld ri Asd.

groet Bram.

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:DDAR 1700
« Reactie #44 Gepost op: 30 May 2013, 15:30:04 »
Er rijdt dus als het goed is alleen nog een DDAR met 1700 op het traject Zandvoort - Amsterdam?