Voor ondergrond werk is Amsterdam acryl meer dan toereikend..echte zwarten kom je eigenlijk in de natuur (ook vervuiling) niet tegen, meng daarom meestal een toefje gebrande omber door dit soort dingen.
neem een foto van wat je wilt, meng je kleurtjes (dit is vaak try en error maar door veelvuldig proberen leer je ook wat het mengen van bepaalde kleuren doen) en gebruik een titanium buff dark of light voor het lichter maken van je kleuren. Oefening baart kunst. En ik ben van mening dat ieder het kan leren..
Verder zit er iets in als je t hebt over prijs kwaliteit verhoudingen,maar dat is denk ik vaak iets wat een issue wordt naarmate de persoon kritischer wordt zodra je meer gevorderd raakt in bepaalde dingen.Lijkt me dat een startend persoon miss beter is kan kijken/knoeien met goedkoper spul voordat die een tube verf verknalt van zeg een 10euro het stuk
Hi Floris,Wat betreft verdunning, klinkt wat afgezaagd, maar gewoon uitproberen. Beter iets te veel verdund dan te weinig. Een 2e keer een laagje aanbrengen is altijd nog makkelijker dan 1 laag er af halen.Nog een tip, gewoon beginnen paar kwastjes/penselen, beetje verf op een schoteltje, bekertje water en kliederen .Lijkt me dat je een hekje of zo gaat maken?Hoe bevalt trouwens je nieuwe hobby ruimte?Gr.Jeroen
Mooie thread Floris, ik ga je ontwikkelingen eens volgen:-)Ik verkeer nog lang niet in deze fase maar toch vast leuk wat te lezen over jouw probeersels.Ik denk dat je een rail overgang aan het maken bent?