Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Prestige Models : ervaringen door EddyK
Vandaag om 13:08:53
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
  

Auteur Topic: Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater  (gelezen 4568 keer)

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5795
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #30 Gepost op: 16 March 2013, 09:05:20 »
@Alexander,

Je artikel in de Telegraaf betreft een vrachtwagen, dit forum in bedoelt voor alles wat te maken heeft met spoor gerelateerde dingen.
(Okee die vrachtwagen laten een spoor achter, maar dat is het dan wel. (Ik zal jullie en de discussie voor zijn!)).
Ik denk dat je op het verkeerde forum zit.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5795
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #31 Gepost op: 16 March 2013, 09:09:00 »
Of sla ik nu zelf de plank mis?

Nu weer on topic.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #32 Gepost op: 16 March 2013, 14:14:15 »
Er werd eerder gesproken over dat we in Nederland alles per weg willen vervoeren, dit artikel laat zien dat dat misschien nog veel onveiliger is dan per spoor.
***** ****

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #33 Gepost op: 16 March 2013, 14:22:42 »
Daar had ik zo'n artikel voor nodig. Het weggedrag van sommige "bestuurders" op de weg was al genoeg reden om dat te beseffen  ::)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #34 Gepost op: 16 March 2013, 14:47:11 »
Dat "blik op de weg" ook hè.  8)
Jeroen

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #35 Gepost op: 16 March 2013, 18:58:36 »
Dat een ketelwand 20mm dik is, zegt ook niet zoveel, het zijn juist de afsluiters en andere appendages waar het risico is.
Afsluiters zijn bij chloorwagens geen enkel probleem. Die zitten namelijk aan de binnenkant: een onder zeer zware veerdruk werkende ketelklep die als ventiel werkt. Wat aan de buitenkant zit is niet meer dan een hydraulische of mechanische kleplichter plus leidingwerk voor vullen of lossen. Bovendien is dit alles zodanig aangebracht, dat het, als het nodig is, makkelijk kan afbreken. Dat is juist zo uitgedokterd om te voorkomen dat als een ketel op wat voor manier dan ook een schuiver maakt, de kleplichter of wat dan ook, geen schade aan de ketelwand kan maken.
Groetjes,
Emiel