Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Marc tramt
Vandaag om 08:08:29
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
  

Auteur Topic: Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater  (gelezen 4545 keer)

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5795
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #30 Gepost op: 16 March 2013, 09:05:20 »
@Alexander,

Je artikel in de Telegraaf betreft een vrachtwagen, dit forum in bedoelt voor alles wat te maken heeft met spoor gerelateerde dingen.
(Okee die vrachtwagen laten een spoor achter, maar dat is het dan wel. (Ik zal jullie en de discussie voor zijn!)).
Ik denk dat je op het verkeerde forum zit.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5795
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #31 Gepost op: 16 March 2013, 09:09:00 »
Of sla ik nu zelf de plank mis?

Nu weer on topic.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #32 Gepost op: 16 March 2013, 14:14:15 »
Er werd eerder gesproken over dat we in Nederland alles per weg willen vervoeren, dit artikel laat zien dat dat misschien nog veel onveiliger is dan per spoor.
***** ****

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #33 Gepost op: 16 March 2013, 14:22:42 »
Daar had ik zo'n artikel voor nodig. Het weggedrag van sommige "bestuurders" op de weg was al genoeg reden om dat te beseffen  ::)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #34 Gepost op: 16 March 2013, 14:47:11 »
Dat "blik op de weg" ook hè.  8)
Jeroen

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Tijdelijk chloortransport over het spoor door Oudewater
« Reactie #35 Gepost op: 16 March 2013, 18:58:36 »
Dat een ketelwand 20mm dik is, zegt ook niet zoveel, het zijn juist de afsluiters en andere appendages waar het risico is.
Afsluiters zijn bij chloorwagens geen enkel probleem. Die zitten namelijk aan de binnenkant: een onder zeer zware veerdruk werkende ketelklep die als ventiel werkt. Wat aan de buitenkant zit is niet meer dan een hydraulische of mechanische kleplichter plus leidingwerk voor vullen of lossen. Bovendien is dit alles zodanig aangebracht, dat het, als het nodig is, makkelijk kan afbreken. Dat is juist zo uitgedokterd om te voorkomen dat als een ketel op wat voor manier dan ook een schuiver maakt, de kleplichter of wat dan ook, geen schade aan de ketelwand kan maken.
Groetjes,
Emiel