Met uitzondering van professionele opnamens, dan moet je nog altijd een vergunning hebben. Hetzelfde geld meen ik voor een statief. Is feitelijk verboden.
Niet om kolen op het vuur te gooien, maar afgelopen weekend kreeg ik als Treindienstleider Lage Zwaluwe de melding dat er iemand met een blauwe jas foto's stond te maken tussen de Mdkbrug en Zwaluwe. Na uitzoeken van de km bleek het te gaan om de plek ter hoogte van wissel231... Gevolg was dat er een alarmoproep uitging en een stuk of 10 treinen met een aanwijzing max 40 km/u gereden moest worden met alle vertraging ten gevolge totdat er 2 nihil meldingen geweest waren. Ookde politie is nog ter plaatste geweest, maar de vogel was al gevlogen.Ik zal geen vingertjes wijzen of insinuaties doen, slechts achtergrond verstrekken wat voor gevolgeneen waarschijnlijk - onschuldig , goedbedoeld - foto'tje toch kan hebben..Gr Rik
Ik heb gewoon zo een oranje werkjas standaard in de auto, en wil ik ergens een (spoor)foto maken trek ik die jas aan. Ziet een ander mij hopelijk ook als ik misschien even niet helemaal oplet.
Waarom zijn ze nu zo pissig op mensen met een oranje veiligheids/werkjas.Zo een jas maakt dat derden je hopelijk zien als je iets doet wat niet even gebruikelijk is . Fotograferen op een fietspad of andere weg is een risico wat je met zo een kleurige jas probeert te verminderen.Alleen hier menen spoorhazen dat vooral voor eigen glorie te gebruiken.
Maar het staat zo lekker interessant, zo'n hesje. Begrijpelijk toch dat sommige fotografen het reuze interessant vinden staan...
Maar het staat zo lekker interessant, zo'n hesje.