Mocht ik ooit eens wat dichter bij de spoorbaan gaan staan (bv ter hoogte van een overweg tot de hekkens en niet dichterbij), trek ik zobijzo een geel hesje aan voor de zichtbaarheid naar de machinist toe.
strikt gezien denk ik dat je nergens op een station mag fotograferen.
Hallo,Vorig jaar ben ik op vakantie geweest in York (GB) en ben toen naar het station geweest. Eerst gevraagd of ik mocht fotograveren, moest toch eerst langs de perrondienst en na het ondertekenen van een document met daarop de regels mocht ik op het perron foto's maken. Na beëindigen van de sessie moest ik nogmaals langs de perrondienst om mij af te melden, waarop direct werd gevraagd of de missie ook gelukt was. Deze ervaring is mij ook overkomen in Italië en na goedkeuring mocht ik ook daar foto's op het perron maken. Het lijkt lastig en afstotend, maar het werkt wel op deze manier.
@RemunjWaarschijnlijk tijd genoeg, komt toch vaak voor dat, wanneer ik bij een overweg sta, de mc zijn hand/duim omhoog doet als hij de overweg passeert. (lijkt mij dus een waardering van hun uit).
Fotograferen mag vanaf voor publiek toegankelijke plaatsen, dus ook vanaf perrons. Alleen geldt dan formeel dat je een geldig vervoerbewijs moet hebben.