Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Eric B
Vandaag om 09:36:48
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
Vandaag om 09:32:40
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Modellbahnwagen
Vandaag om 09:30:48
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
365 "Het is weekend foto's" door puntenglijder
Vandaag om 09:16:43
Raadplaatje door RikM
Vandaag om 09:11:32
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 08:56:40
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door Bert55
Vandaag om 08:54:40
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Loki
Vandaag om 08:49:34
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 08:35:30
Nachttreinen Oost Europa door laurent
Vandaag om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 08:06:17
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door ArjanB
Vandaag om 00:20:54
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
14 July 2025, 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
14 July 2025, 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
14 July 2025, 19:12:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
14 July 2025, 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
14 July 2025, 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:57:27
  

Auteur Topic: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79  (gelezen 21919 keer)

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #30 Gepost op: 17 September 2022, 14:41:13 »
De Lima Avmz en Apmz en Roco ARmz zijn inmiddels verwisseld voor Piko modellen.

De Piko ARmz is net iets fijner gedetailleerd dan de Roco ARmz.
Alleen de opstaptreden vond ik niet zo mooi: ze zijn wat verkort, waarschijnlijk zodat het rijtuig door krappe boogstralen kan rijden.
De Roco ARmz heeft dit ook.






Een simpele oplossing: opstaptreden van de Avmz (Piko 53000-222) onder de Armz monteren.






Dan ziet het er zo uit:




cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #31 Gepost op: 17 September 2022, 16:14:00 »
Dat ziet er veel beter uit

Cor

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • DB Tijdperk III
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #32 Gepost op: 17 September 2022, 16:17:37 »
Nice (y)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #33 Gepost op: 17 September 2022, 16:26:48 »
Dankjulliewel.
En nog heel simpel te doen ook.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4974
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re:"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #34 Gepost op: 09 June 2025, 11:56:19 »
Oud draadje, maar ik lees wel vaker dat mensen daken wisselen; mijn vraag, kun je bij Roco losse daken bestellen...? Volgens mij niet, maar just checking.... (En mocht iemand nog een Steildach over hebben  :))

De Roco Avmz (uit Roco set 45924) heb ik voorzien van een "Steildach"

De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1205
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #35 Gepost op: 09 June 2025, 17:28:24 »
Heel vroeger (begin jaren 80) is het mij wel eens gelukt om een los dak van een plan D en een Umbauwagen te bestellen.
Maar dat was nog in het 4-cijferige artikelnummer-tijdperk.

De laatste jaren (decennia) kun je alleen onderdelen met een bestelnummer bestellen.
Losse daken horen daar niet bij...

Btw zijn de Steildächer überhaupt wel los, of zijn deze één geheel met de zijwanden?

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #36 Gepost op: 09 June 2025, 18:09:52 »
Helaas zijn losse daken niet los te bestellen bij Roco
Antwoord uit 2024 van Roco op mijn vraag:



Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1374
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #37 Gepost op: 09 June 2025, 19:08:24 »
Is vooral de bekende verkoopsites in de gaten houden, komt af en toe wel wat langs
Of toch een complete donor kopen en dan met ander dak weer doorverkopen.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4974
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: "Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
« Reactie #38 Gepost op: 29 June 2025, 12:10:13 »
Deze vraag kan ik ook wel hier stellen, denk ik.. Is een WRmh 132.1 een WRmh 132 met schijfremmen? Net als dat een 132.2 een 132 met andere draaistellen is?
Enig idee hoeveel er voorzien zijn schijfremmen en zijn die standaard ingezet in NL, bijv EC Erasmus? Gezien de lagere snelheid hier lijkt mij dat onrendabel, maar weegt vermoedelijk op tegen wisselen aan de grens.

Zijn die 132.1's trouwens vernummerd? Ik kom 132.1's tegen met nummers die niet overeenkomen met de originele WR(ü)mh's... ???

PS1 Aha, hier al iets gevonden... De Erasmus had inderdaad blijkbaar een 132.1 en de Frans Hals een 'originele' 132:
https://railwiki.nl/index.php?title=Dienstregeling_1987/1988
PS2 mijn aanname dat een WRmh 132.1 een WRmh 132 met schijfremmen klopt vermoedelijk niet..? Want de schijfremmen komen overeen met 200km/u en dus slingerdempers..? En die hebben ze niet..? Of heeft een 132.1 magneetremmen...? Ik kom er niet uit....
PS3 weer iets verder: 132.1 is blijkbaar uitgerust met MD 364 draaistellen "mit vertikalen und horizontalen Wiegendämpfern", maar dat zijn dus niet de bekende parallele slingerdempers..?   

PS4 Onderstaande vraag was ik ook benieuwd naar.. Detailfoto's van beide sets in links
Weet iemand of de WRmh uit set 74163 gelijk is aan de WRmh uit set 74096?
74096: https://www.youtube.com/watch?v=2oEdwsLoJgw
74163: https://modellbahninfo.org/modelle-20190406-01/

Resp. 61 80 88-90 115-1, WRmh 132.1 (133), rev '89 en 61 80 88-90 117-7, WRmh 132.1, Rev 23.12.88

« Laatst bewerkt op: 29 June 2025, 16:43:45 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn