Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:48:12
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 15:37:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41

Auteur Topic: Baan van Harald & Alex.  (gelezen 90439 keer)

Harald en Alex

• Offline Offline
Re:Baan van Harald & Alex.Vragen aansluiten seinen.
« Reactie #60 Gepost op: 17 February 2013, 16:36:57 »
Het lijkt wel werk in plaats van hobby. ;D Stug doorbijten en je hebt eer van je werk. (y)

Gr, Ben.

Hoi Ben.

Het is werk  ;D En smerig ook.Op de een of andere manier zit er net zoveel op ons als op de berg. Straks maar eens douchen  ;)

Lijkt me dat er nu al eer is te vinden voor al t werk  ;)
Ben benieuwd naar de vorderingen die gaan volgen  (y)

Wat er nu volgt is een berg die zo hoog is als het plafond op die plaats.Zal ongeveer daar op 1.8 meter zijn en 1.2 meter breed.Dat wordt nog even doorbijten inderdaad.Hier hebben we gelukkig nog geen groen op zitten dus er kan zonder obstakels geverfd worden.Alleen wat lange armen nodig om bij de achterkant te komen  ;)

Harald & Alex

Harald en Alex

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 03 March 2013, 18:03:44 »
Vorige week waren we allemaal door de griep geveld.Dus toen konden we niks maar deze week ging het al wat beter dus verder gegaan met verven.Hier dan de resultaten.

Harald & Alex

Harald en Alex

• Offline Offline
Re:Baan van Harald & Alex.Groenvoorziening Bergen
« Reactie #62 Gepost op: 16 March 2013, 19:06:58 »
Vandaag een klein stukje groen gedaan.Door het verven toch aardig wat lelijke plekken gekregen.

Hier is dan het eerste stukje.We horen graag jullie mening.De bomen zijn er even los in gestoken.Daar willen we nog iets beters voor zien te vinden.

Harald & Alex
« Laatst bewerkt op: 17 March 2013, 09:10:36 door Harald en Alex »

Swiss-Bas

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 16 March 2013, 19:47:29 »
Hoi H en A

Ik denk gewoon dat je de stukken lekker moet gaan bestrooien natuurlijk wel stijle kale rots stukken vrij houden de bomen zou je onderin lekker kunnen snoeien dat ze kaal zijn en eventuweeel wat boonschors pasta voor de stam toe passen
Ik zou gelijk de rail ballast mee nemen dan oogt het gelijk ook mooier.
Je lawinne kunst werk het bruine dus niet de geobrugg netten ziet er mooi uit.
Ik zag laatst met de vakantie dat ze er ook oude railsen voor gebruiken dus misschien ook een idee.
De netten kloppen wel in het boek van de bls zagik ze ook op deze manier vroeger zo gebouwd werken nu bouwd geobrugg ze onderander met kabels en rollen om de kracht van het vallend gesteente op te vangen

Groetjes bas

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #64 Gepost op: 16 March 2013, 20:05:27 »
Hoi,

Ik vind het niet tegenvallen. Wat vind je er niet mooi aan? Mogelijk dat het iets minder "steriel" moet worden. Dat kan je mogelijk doen met wat los zand / ballast in wat lichtere kleur.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #65 Gepost op: 16 March 2013, 20:16:11 »
Hoi Harald & Alex,

We vinden die berg erg mooi, jullie gebruiken andere technieken dan wij daardoor ziet het er super uit  (y), zou de zelfde resultaten bij ons wel willen zien.

Verder kenden we jullie draadje nog niet,maar we blijven het zeker volgen.

mvgr Evert en Bas.

Harald en Alex

• Offline Offline
Re:Baan van Harald & Alex.
« Reactie #66 Gepost op: 17 March 2013, 09:30:45 »
Hoi H en A

Ik denk gewoon dat je de stukken lekker moet gaan bestrooien natuurlijk wel stijle kale rots stukken vrij houden de bomen zou je onderin lekker kunnen snoeien dat ze kaal zijn en eventuweeel wat boonschors pasta voor de stam toe passen
Ik zou gelijk de rail ballast mee nemen dan oogt het gelijk ook mooier.
Je lawinne kunst werk het bruine dus niet de geobrugg netten ziet er mooi uit.
Ik zag laatst met de vakantie dat ze er ook oude railsen voor gebruiken dus misschien ook een idee.
De netten kloppen wel in het boek van de bls zagik ze ook op deze manier vroeger zo gebouwd werken nu bouwd geobrugg ze onderander met kabels en rollen om de kracht van het vallend gesteente op te vangen

Groetjes bas

Hoi Bas.

De stukken die we nu opnieuw doen met groen waren dus in de onderlaag al voorzien van gras.Het ging ons wat te ver om de hele boel voor het verven kaal te steken.Dus de manier zoals jij het doet valt af.Misschien dat dit op sommige plaatsen waar nog niks zit wel kan.

De bomen komen nog aan de beurt.We zien hele mooie resultaten met zelfbouw in sommige draadjes.Wel is het zo dat we er wel heel veel nodig hebben wel het wat lijken en we denken dat we in het programma van Auhagen iets gevonden hebben wat we kunnen gebruiken.We zijn er alleen nog niet aan toe gekomen om het te bestellen.

De ballast komt ook nog aan de beurt.We zijn al wat aan het testen geweest.Alleen moeten we nu nog zien dat die kleur die we gebruikt ook in het geheel past met de nieuwe kleuren bergen.

De lawinebescherming is gemaakt van oude rails die gesneuveld zijn in het automatiseren van de baan.Er moesten toen zoveel melders gemaakt worden en met het verwijderen van de rails ging er nog wel eens eentje kapot  ;)

Hoi,

Ik vind het niet tegenvallen. Wat vind je er niet mooi aan? Mogelijk dat het iets minder "steriel" moet worden. Dat kan je mogelijk doen met wat los zand / ballast in wat lichtere kleur.

Groeten Ronald.

Hoi Ronald.

Bedankt voor je reactie.

We hopen uiteraard op opbouwende kritiek om verbeteringen te kunnen doen om het nog mooier te maken.Wat zand er in strooien is een goede tip.Alleen niet meer voorradig dus dat gaan we halen binnenkort  ;)

Hoi Harald & Alex,

We vinden die berg erg mooi, jullie gebruiken andere technieken dan wij daardoor ziet het er super uit  (y), zou de zelfde resultaten bij ons wel willen zien.

Verder kenden we jullie draadje nog niet,maar we blijven het zeker volgen.

mvgr Evert en Bas.

Hallo E&B

Jullie ook bedankt voor de reactie.  (y)

We zijn blij dat het jullie bevalt.We zijn hier ook nog aan het experimenteren maar de positieve berichten tonen aan dat we wel op de goede weg zijn.Vandaag zullen we het bovenste deel van deze berg af proberen te krijgen.

Harald & Alex
« Laatst bewerkt op: 17 March 2013, 09:54:22 door Ronald Koerts »

Swiss-Bas

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 17 March 2013, 10:30:24 »
Goedemorgen H & A

Hoe staat het met de sein brug eigenlijk is het nog gelukt om de seinen er in te krijgen.

Groetjes Bas

Harald en Alex

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 17 March 2013, 11:42:22 »
Bas

Volgende week zaterdag gaan we naar Robin.Als ze er dan inzitten dan moet de brug nog gespoten worden.Seinen moeten we dan maar even afplakken.We zijn er nog niet aan uit hoe we de seinen moeten bevestigen in de korf dus daar wilden we Robin even naar laten kijken.Als we eerst gaan spuiten en we beschadigen dan de boel dat zou ook zonde zijn.

Harald & Alex

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #69 Gepost op: 17 March 2013, 11:50:30 »
Ziet er netjes uit. De wat gemeleerde groenen doen het goed zo. Misschien een tweede laag om het een wat meer pollerige uitstraling te geven. Weet niet of jullie voor het gras een grasmaster oid gebruiken, maar met de druppeltechniek is dit eenvoudig te doen.
Persoonlijk vindt ik dat jullie rotsen wel wat meer kleur kunnen gebruiken. Vaak zitten er in gesteente diverse tinten. Probeer 's een stukkie met bv wat roestachtige tinten, napels geel roodachtig en dan met een drybrush. Zal voor een eerste overzichts blik niet zoveel uitmaken maar als je gaat fotograferen van dichtbij ziet het er gewoon beter uit..

Harald en Alex

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 17 March 2013, 11:56:15 »
Hoi Martin.

Bedankt voor je reactie  8)

We gebruiken de vliegemepper grassmaster  ;) Wat de kleuren van de rotsen aangaat dat hebben we al meer te horen gekregen dat er nog wel iets extra aan kleur in mag.We zullen eens op een proefstuk buiten de baan een poging wagen.Dan kan er ook niks fout gaan.

Harald & Alex

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #71 Gepost op: 17 March 2013, 12:03:32 »
Zeg, gewoon doen. Weet niet waar jullie nu de highlights mee doen. Als ik op de foto's kijk is het een titanium wit. Gebruik zelf bij schilderwerk eigenlijk nooit een echte wit maar meestal een titanium buff dark of light. Geeft een net iets natuurlijker uitstraling. Zal 's in m'n verf collectie kijken wat ik aan roesttinten zou gebruiken. Tenminste als jullie dat interesseerd.
Btw ik vind het af en toe wel lastig om wat te zeggen over duits / zwitserse banen, ooit 's gedaan over een grasveld als een biljartlaken, kreeg ik foto's te zien dat het er idd zo uitziet....

Harald en Alex

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 17 March 2013, 12:08:23 »
Martin.

Kijk maar even wat je er voor zou gebruiken.We zijn wel benieuwd.We gaan toch eerst even een teststukje doen.We zijn door schade en schande al wijs geworden.We hebben nog wel een stuk staan dus dat is geen probleem.

Het wit is dus gewoon wit en verder niks bijzonders.We hadden misschien iets zachtere kleur moeten gebruiken maar zal het wit naar verloop van tijd toch niet wat grauwer gaan uitzien?

Harald & Alex

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #73 Gepost op: 17 March 2013, 15:16:10 »
Het geheel ziet er mooi uit zo,miss hier en daar wat accenten aan brengen maar verder  (y)
Ben persoonlijk wel benieuwd naar die seinbrug,in t baanplan wat ik heb gemaakt een tijd terug zou er eigenlijk ook 1 moeten komen maar t is onvindbaar of onbetaalbaar in TP 3 duits.
*vandaar ook mijn bijzondere interesse in jullie zwitserse versie,als de basis goed is dan kan ik er miss t.z.t. wel zelf 1 in mekaar mikken als ik zie wat jullie hebben gemaakt met wat beschrijvingen dr bij  ;D *
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

MTV

• Offline Offline
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
« Reactie #74 Gepost op: 17 March 2013, 16:19:10 »
Floris en Harald & Alex,

op onze baan moet ook een seinbrug komen, een Slowaakse versie wel te verstaan. Dus ik sluit me aan bij Floris, ik zou graag een bouwbeschrijving hebben of zo iets  ;)

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO