Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:42:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 09:32:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:12:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 09:10:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:43:37
verlichting inbouwen voor beginners door bask185
Vandaag om 08:38:07
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 08:36:16
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 07:48:51
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:20:02
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
23 October 2025, 22:17:34
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
23 October 2025, 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
23 October 2025, 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
23 October 2025, 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
23 October 2025, 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
23 October 2025, 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
23 October 2025, 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
23 October 2025, 13:06:55
Loksound downloads door D_Loc
23 October 2025, 13:02:28
  

Auteur Topic: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...  (gelezen 23689 keer)

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9397
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #75 Gepost op: 30 April 2013, 20:22:18 »
Spitfires  ??? Met een actieradius van 635 km lijkt me dat die voor de tijd al ergens in een weiland lagen  ;) ;D

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11724
    • Mijn fotoarchief
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #76 Gepost op: 30 April 2013, 20:29:47 »
Ach, hangt een beetje van tijd en locatie af. In het laatste oorlogsjaar zouden Spitfires boven Berchtesgaden nog wel kunnen volgens mij. Boven Königsberg zou ik eerder USSR vliegtuigen verwachten.

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #77 Gepost op: 30 April 2013, 20:43:55 »
Met zoveel fantasie, hoop ik dat de eenzame Messerschmidt het wint.

Jopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 364
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #78 Gepost op: 30 April 2013, 22:17:45 »


Tegen een langzame en niet goed beweegbare bommerwerper was de me262 met haar 4 30mm kanonnen wel opgewassen, maar tegen een jachtvliegtuig met groot bereik zoals een mustang P51 had de me262 weinig kans, maar de P51 ook niet omdat de ME 262 door haar veel hogere snelheid gemakkelijk kon wegvliegen, maar die hoge snelheid ging weer ten kostte van de beweeglijkheid.  Terwijl de P51 veel beweeglijker was dan de ME262. Ook werden veel ME 262 tijdens het landen op hun vliegvelden neergeschoten door geallieerde jagers. Tijdens het laatste half jaar van de oorlog was de luftwaffe ondanks moderne vliegtuigen niet in staat de bommerwerpervloten van soms 1500 Amerikaanse zware bommenwerpers uit Engeland en 1000 uit Italië tegen te houden en de Engelsen deden het toen in de nachten met 1000 Lancasters. Al deze bommerwerpervloten werden begeleid door duizenden jagers en als de Luftwaffe niet kwam opdagen, dan mochten ze vliegvelden en iedere mof die zich bloot stelde afknallen. De komst van geallieerde jagers in 1944 met een groot bereik brak de ruggengraat van de luftwaffe en een paar maanden later werd ook de ruggengraat van de nachtjager vloot gebroken en begon het probleem van steeds minder benzine voor de luftwaffe ook steeds erger te worden.
« Laatst bewerkt op: 30 April 2013, 22:26:59 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd. Druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT »

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9397
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #79 Gepost op: 30 April 2013, 23:04:05 »
Pff yeah massa van het groot kapitaal  ;) Maakt verder niet uit maar bij mijn weten kan een spitfire ook vanuit Italie niet heen en weer naar Beieren komen...

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #80 Gepost op: 30 April 2013, 23:15:26 »
Beste,

Mogen de verhalen over de luchtvaart naar een ander draadje a.u.b.
Ik stel voor dat de berichten afgesplitst worden en het in ditjes-en-datjes voortgezet wordt..

Groeten van een luchtvaartkenner...

Bert
(team moderators)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #81 Gepost op: 02 May 2013, 01:07:45 »
Beste allen,

Er is vanavond door mij ingegrepen door een bericht te verwijderen. Dat was een gevolg van een aantal meldingen dat dit bericht niet 'gepast' was. Bij het nalezen bleek dat dit ook het geval was. Blijf elkaar netjes benaderen, of meld het ons.

Door tijdsgebrek, en het lezen op een mobieltje, bleek dat deze verwijdering eigenlijk niet voldoende was. Dit verwijderde bericht was het gevolg van een ander bericht wat hier eigenlijk ook niet thuis hoorde.

En dan citeer ik een andere lezer die schrijft: "Ik vind niet dat er sprake is van verheerlijking in dit draadje. Er is wel sprake van het uitbeelden van een gevoelige periode, maar ik vind het netjes gedaan. En het is nou eenmaal een feit dat binnen diverse modelbouwgenres (maar ook in het 1:1 genre van re-enacting) de periode 1933-1945 erg populair is."

Dat de periode van WO-I of WO-II gevoelig is, is zeer zeker te begrijpen. Maar om deze periode te negeren, dat is niet nodig. Maar zodra deze periode 'verheerlijkt' wordt, dan is het direct klaar: een slot er op, en in de digitale prullenbak.

Maar zoals ik in de alinea ook schrijf: "ongepast taalgebruik, of verwensingen, of andere dingen die in strijd zijn met de netiquette", staan we ook niet toe.

Verder wordt dit binnen het overlegforum nog uitgebreid besproken, indien nodig zullen we nog een bericht plaatsen.

Dan hoop ik nog dat de bouwers hun bouwverslagen voortzetten, zodat we hier nog van kunnen genieten.

Daarmee wil ik deze discussie dan ook beëindigen. Hieronder geplaatste berichten die niet met de bouwverslagen te maken hebben, zullen rigoureus geveegd worden.

Met vriendelijke groet,

Bert van Gelder
Team Forummoderators

PS: over 2 dagen is het 4 mei, en over 3 dagen is het 5 mei. Meer woorden zijn niet nodig, lijkt me...

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #82 Gepost op: 20 September 2015, 17:37:33 »
Even een vraagje, In welke Railmagazine stond dit machtig mooie werk ook alweer?  :)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5935
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #83 Gepost op: 20 September 2015, 18:00:40 »
Hoop dat dit draadje weer verder gaat lopen

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #84 Gepost op: 21 September 2015, 21:00:45 »
Volgens mij 278  ;D
Op Internet www.reichsbahn.nl




André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5935
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #85 Gepost op: 21 September 2015, 22:29:45 »
 ;D die was ik kwijt
begreep dat de website uit de lucht is

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #86 Gepost op: 21 September 2015, 23:38:34 »
Nee joh! :P
We hadden andere bezigheden waardoor de site wat rustig was.
Maar nu hebben we weer alle tijd om er tegen aan te gaan.
Voor wat betreft dit draadje blijft het stil.


André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5935
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #87 Gepost op: 22 September 2015, 00:19:44 »
en t forum

AndréDev

  • Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Berichten: 1437
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
Re: Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...
« Reactie #88 Gepost op: 22 September 2015, 20:17:42 »
Nee,Jerry  :-[
Het forum werd iets teveel werk helaas dus ook dat is ter ziele.




André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.