Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Update: baan in de tropen
door
Arjen52
Vandaag
om 18:42:45
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:38:50
Met welke tang knip je verenstaal?
door
bellejt
Vandaag
om 18:32:08
Grootspoor in Frankrijk
door
Karben
Vandaag
om 18:23:17
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
AP3737
Vandaag
om 18:00:35
De fabriek - Spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:56:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:05:24
't Boemeltje
door
bask185
Vandaag
om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
Terugverende koppeling
door
Trein033
Vandaag
om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
Göhrener Viaduct
door
aad52
Vandaag
om 15:19:20
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:34:05
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:46
Her-(her-)beginnen
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:29:49
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:52:39
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 08:20:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Aandrijving Lima trams verbeteren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: Aandrijving Lima trams verbeteren (gelezen 27485 keer)
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #30 Gepost op:
03 June 2013, 20:06:17 »
Citaat van: martijn v m op 03 June 2013, 18:36:42
wat is er met die foto gebeurt pap?
Geen idee zoon, ik zie het ook pas nu jij erop wijst... Ik ga proberen een beter exemplaar neer te zetten...
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Remystoom
Offline
Berichten: 1193
Bestuur MSG-Drechtsteden
Re:Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #31 Gepost op:
03 June 2013, 20:16:43 »
Viel mij inderdaad op, lijkt net een schilderij!
Grtjes Remy
Gelogd
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #32 Gepost op:
03 June 2013, 20:19:07 »
Sorry heren, vrienden, nazaat:
Kennelijk heeft Milka iets tegen mijn USB-stick
Maar er staat nu een betere...
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
MMTB
Offline
Berichten: 971
Re:Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #33 Gepost op:
03 June 2013, 20:28:19 »
Om alvast een indruk te geven, zie je hier het oermodel van de GT6 wat voor het gieten gebruikt zal worden. Hij is pas net in de grondverf gezet om de eerste oneffenheden te gaan bijschuren en plamuren. Het is een Lima voorzijde met een Halling E1 wagenbodem die op de Lima buitenmaten is aangepast. De originele printplaat voor de verlichting (uit de B bak) past er in terug. De middenbak voor de GT8 is makkelijker, want daar is alleen een nieuwe ophanging voor het draaistel gemaakt. Deze wordt overigens nog aangepast voor de stevigheid.
Groeten, Mark
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
martijn v m
Offline
Berichten: 4532
Heerwijk in H0
Re:Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #34 Gepost op:
03 June 2013, 21:43:16 »
ziet er goed uit
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Waelsteder
In the groove.....
Offline
Berichten: 523
Re:Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #35 Gepost op:
03 June 2013, 23:34:56 »
Chapeau, Mark !!!
Groeten, Rob.
PS: Ik heb er vóór 12 - 13 oktober eigenlijk minstens 2 nodig.....
Gelogd
Rob Boeser is oktober 2019 overleden
Bommeldam
Offline
Berichten: 217
Re:Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #36 Gepost op:
05 June 2013, 13:19:12 »
Kijk, hier worden we nu vrolijk van!
Ik heb ook diverse Lima modellen, welke vanwege de 'geweldige' rij-eigenschappen, maar ook het plaatsgebrek in mijn vitrines, geen ereplek hebben in mijn vitrine. Baan gaat er binnenkort wel komen, al ware het voorlopig simpel.
Maar als ze dan straks eindelijk rijvaardig gemaakt kunnen worden, spring ik een gat in het dak! (uhm bij nader inzien liever geen gat in het dak.. dat lekt zo erg, als het weer eens regent in Nederland...)
Ik zeg: Massaproductie!!
Weet zo uit mijn hoofd niet hoeveel modellen ik heb en welke uitvoerigen (staan niet allemaal op T&M) maar zal dat eens inventariseren..
Groet!
Gelogd
Bommeldam -
http://www.bommeldamschetram.nl
MMTB
Offline
Berichten: 971
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #37 Gepost op:
07 August 2013, 12:02:00 »
Goedemiddag,
De ontwikkelingsfase voor een universele aandrijving voor de LIMA GT6 en GT8 modellen is inmiddels afgerond.
De universele aandrijving zal exclusief door Halling worden geproduceerd.
Informatie over volgende stappen in dit project zal regelmatig worden gepubliceerd op de volgende websites:
-
http://www.marks-modeltrambaan.nl/Lima%20aandrijving.htm
-
http://www.skiptram.nl/?MODELBOUW:Aandrijvingen:LIMA_trams
Het draadje over dit onderwerp wordt hiermee in dit forum afgesloten.
Tot slot heb een afbeelding van prototype voor Halling:
Groeten, Mark
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
Sven
Offline
Berichten: 8332
Eton Wick, UK
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #38 Gepost op:
07 August 2013, 13:29:39 »
Afgesloten? Nog wel even de complimenten voor het uitwerken van dit geheel en mooi dat Halling de productie en verkoop op zich gaat nemen. Wel wat beter dan die onbetrouwbare kleinseriefabrikanten met onduidelijke levertijden.
Blijft dat ding SkipMark heten?
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
skiptram
Offline
Berichten: 477
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #39 Gepost op:
07 August 2013, 18:26:13 »
Ja
L
oopt
I
n
M
odel
A
llebelabberst
maar
s
amen
k
nutselen
i
n
p
rodukten
M
aken
A
andrijvingen
R
egelrecht
K
loppend.
Gelogd
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook:
https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #40 Gepost op:
07 August 2013, 22:02:42 »
Wat zullen bezoekers zich binnenkort verbazen over al die fantastisch rijdende LIMA-trams op shows... (maar wat zullen al de eigenaren van zulke trams, die ze niet durfden laten rijden, BLIJ zijn met deze ontwikkeling)
Mag ik de hoop uitspreken, dat deze 'niche' voor Halling rendabel blijkt en deze truc/service dus ook voor andere hopeloos gemotoriseerde trams komt?
HEEL MOOI!
(En Paul: zelfs zónder 'alternatieve toepassing' van WedJets
?)
Oh nee, dit is geen ouwe Fairfield...
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Sven
Offline
Berichten: 8332
Eton Wick, UK
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #41 Gepost op:
08 August 2013, 13:31:21 »
Weer een mooie aandrijving erbij voor evt eigen projecten (niets in de planning, hoor!)!
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Bommeldam
Offline
Berichten: 217
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #42 Gepost op:
08 August 2013, 18:53:39 »
Toch uit nieuwsgierigheid even een vraag aan de heren Paul en Mark:
Mark, op jouw website schreef je het zelf ooit al eens: Lima heeft nimmer de moeite genomen om een werkende koppeling te plaatsen.
Met deze tot nu toe prachtige aandrijving op komst vraag ik mij af: Maken jullie het zo dat er straks (werkende) koppelingen onder kunnen?
Daar heb ik tot nu toe namelijk niets over gelezen.. of ik moet het gemist hebben..
Gelogd
Bommeldam -
http://www.bommeldamschetram.nl
MMTB
Offline
Berichten: 971
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #43 Gepost op:
08 August 2013, 20:10:39 »
Hallo Peter,
Op de plek waar normaal gesproken de koppelinghouder zit bij Halling modellen, heeft Lima de printplaat voor de verlichting zitten. Het idee is dat de kleine printplaat in de nieuwe aandrijving over te zetten is en daardoor vervalt de koppelinghouder. Maar in plaats van een printplaat kan je ook een stukje styreen in lijmen en daar de koppeling op vastschroeven.
Groeten, Mark
Gelogd
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e
Bommeldam
Offline
Berichten: 217
Re: Aandrijving Lima trams verbeteren
«
Reactie #44 Gepost op:
09 August 2013, 12:58:40 »
Betreft het dan de print welke onder het gemotoriseerde deel zit, of de print welke onder het motor loze deel zit?
Aangezien je namelijk een compleet andere aandrijving in je model zet, heb ik er geen probleem mee als ik geen originele print meer gebruik, maar een exemplaar waar een LED op zit (en dus geen gloeilampje meer) en waar dan wel mogelijkheid bij is voor een functionele koppeling.
Zou denk ik de waarde van deze nieuwe aandrijving aanzienlijk versterken.
Daarbij komt nog: Je gaat een andere aandrijving gebruiken en bent het halve model dus al aan het verbouwen.
Je zult er ook nieuwe bedrading in moeten solderen, dus of er dan een originele print (evt. met decoder aansluiting) in zit, of dat er een alternatieve print in zit en een decoder gesoldeerd moet worden..
Eventueel (en bij voldoende belangstelling) wil ik best eens een print uitwerken..
Niet verkeerd bedoeld, want ik ben juist blij dat er nu eindelijk een seriematige productie komt van een aandrijving die beter loopt als de Lima aandrijvingen, maar dit vind ik dan wel een detail wat - voor mij in elk geval - een meerwaarde zou hebben.
Gelogd
Bommeldam -
http://www.bommeldamschetram.nl
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Aandrijving Lima trams verbeteren