Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De fabriek - Spoor 0 door EricZmS
Vandaag om 21:36:03
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 21:34:31
Projekt 083-338 door Freek Jonkers
Vandaag om 21:32:29
wielen spoor N door Rinuswaardenburg
Vandaag om 21:30:37
Het oude station Blaak in H0 1970 - 1993 door Marc tramt
Vandaag om 21:22:29
Ergensnergens in H0e door Luit
Vandaag om 21:14:39
Line-up foto's van modellen door sncf231e
Vandaag om 21:12:25
RTM in 0m door JanHdH
Vandaag om 21:12:11
Wie kent het boek: die Laura, Nebenbahnen im Weimarer und Sömmerdaer Land? door Freek Jonkers
Vandaag om 21:10:30
PIKO Fabriek #61149 door NS1220
Vandaag om 21:02:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
Vandaag om 20:52:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 20:52:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:46:57
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 20:35:22
EifelBurgenBahn door Wim Hesselink
Vandaag om 20:22:50
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
Vandaag om 20:22:18
Modelbouwwedstrijd op TV. door MOVisser
Vandaag om 20:16:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Wim Hesselink
Vandaag om 20:14:35
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:06:52
Onze 3d printer door MOVisser
Vandaag om 19:55:04
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Arnold van Heyst
Vandaag om 19:45:49
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door EricZmS
Vandaag om 19:35:38
Nahmertaler Kleinbahn door Lucien
Vandaag om 19:32:47
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door EricZmS
Vandaag om 19:27:46
Model rijdt niet op analoge baan. door Rick
Vandaag om 19:10:10
Ingekleurde film NS 1924 door zuylen
Vandaag om 18:50:01
20 toen door RdJ
Vandaag om 18:49:59
Foam cutter zelf maken, welke materialen nodig? door ramdani
Vandaag om 18:41:57
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 18:24:27
Uhlenbrock USB-LocoNet-Interface 63130 door Martin Domburg
Vandaag om 18:05:38
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 303166 keer)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #750 Gepost op: 17 mei 2009, 13:03:47 »


Steeds meer tractie's te zien! Waarom??? (y)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #751 Gepost op: 17 mei 2009, 13:32:12 »
Meer assen om tractie te leveren?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #752 Gepost op: 17 mei 2009, 14:04:49 »
Betere aanzetkracht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6717
  • Spoor N
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #753 Gepost op: 17 mei 2009, 14:05:08 »
Omdat het kan? Als je toch twee locs naar de andere kant moet nemen, waarom dan ook niet?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #754 Gepost op: 17 mei 2009, 14:34:43 »
Leuk dat er al meer vraagtekens komen... :)

Omdat het kan? Als je toch twee locs naar de andere kant moet nemen, waarom dan ook niet?

En waarom? Omdat er meer uit nederland vertrekt dan er aankomt?
En waarom maken ze dan wel beide gebruik van de bovenleiding? Beetje overpowerd niet ???
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #755 Gepost op: 17 mei 2009, 15:13:03 »
En waarom maken ze dan wel beide gebruik van de bovenleiding? Beetje overpowerd niet ???
Weet je dan wat er achter hangt, hoe zwaar het is, welk traject het gereden heeft?
Daarna kun je dat pas stellen ;)

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1118
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #756 Gepost op: 17 mei 2009, 15:36:00 »
maar de meeste van deze loks worden pas in oberhausen, Neuss of emmerich ervoor gehangen. De meeste container treinen zijn niet super zwaar zodat er 2 loks voor moeten
zelfs HGK rijd veel container treinen met 1 mak diesellok ervoor en soms 2.
De BR 189 heeft ietsje meer vermogen dan zo'n diesel lijkt me. 6400 kw t.o.v. 1200 KW van de mak 1206.

groeten wesley
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2009, 15:44:35 door br 186 »
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #757 Gepost op: 17 mei 2009, 16:00:59 »
Dennis merkte al op dat aanzetkracht het waarschijnlijke antwoord is. Je kunt nog zoveel vermogen hebben, als je dat niet kwijt kunt op het contactoppervlak tussen rails en wielen, schiet je er nog niets mee op. Daarom hebben sportwagens ook zulke brede banden, om het vermogen op het asfalt over te kunnen brengen. Met twee locs heb je een tweemaal zo groot contactoppervlak en dus tweemaal zoveel aanzetkracht.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #758 Gepost op: 17 mei 2009, 16:02:06 »
Weet je dan wat er achter hangt, hoe zwaar het is, welk traject het gereden heeft?
Daarna kun je dat pas stellen ;)

Het traject is op dit moment een vlakke betuweroute... Zakke met die panto zou ik dan zeggen maar dan kom je bij de volgende stelling:
Ik vraag me af wat beter/slechter is:
Overpowerd = 2e lok wordt ook gebruikt..
Of 1 lok later trekken zodat deze een zwaardere last heeft...

Alle twee een soort "slijtage" zeg maar
(ik heb t niet helemaal lekker verwoord maar wist t ff niet anders)
Maar to the point: 2 meenemen omdat het kan... ik zie nog geen minuut later een losse 189 de andere kant opgaan...
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #759 Gepost op: 17 mei 2009, 16:03:28 »
Ja met die aanzetkracht ben ik het wel eens. Dus dan zou deze containersleep weldegelijk "te zwaar" zijn voor één 189..
Prima antwoord (y)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5157
    • grootspoorfoto's
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #760 Gepost op: 17 mei 2009, 16:07:28 »
Dat laatste is misschien wel een onterechte conclusie. Kijk maar naar de CNL die rijdt vrijdag heen en zondag terug met meestal dubbeltractie 189. De rest van het weekend kan de 189 het in zijn eentje dus te zwaar is het niet. Maar als je de loc toch meeneemt trekt het wel sneller op dus waarom niet.
Voor grootspoorfoto's zie site

manuelspot

  • Gast
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #761 Gepost op: 17 mei 2009, 16:10:44 »
Mensen de locomotieven van tegenwoordig trekken treinen met gemak. De meeste gevallen als er twee locs mee rijden is het vaak zo dat één van de twee locs ergens anders nodig is en op deze manier wordt overgebracht.
Bijvoorbeeld de CNL is hetzelfde als een Vrachtwagen voor een klein aanhangetje zetten. Dat is echt helemaal niets voor zo'n 189.

Manuel

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #762 Gepost op: 17 mei 2009, 16:29:50 »
Ja met die aanzetkracht ben ik het wel eens. Dus dan zou deze containersleep weldegelijk "te zwaar" zijn voor één 189..
Prima antwoord (y)

Dat laatste ben ik het inderdaad ook niet helemaal mee eens. Ik weet niet hoe het bij dit type loc geregeld is bij multiple-tractie. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de ns 1700, die kunnen ook multiple rijden. Echter rijden ze dan allebei met half vermogen. Dus ze hebben net zoveel kracht als een enkele 1700 maar wel extra aanzet kracht door het contactoppervlak en kan zo dus net even wat makkelijker weg komen. Dus zoals hier al eerder gezegd is komt zeker een goederentrein simpelweg gewoon makkelijker op gang bijmultipletractie  ;)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #763 Gepost op: 17 mei 2009, 16:31:14 »
OKOK. Duidelijk. Dan snap ik ook waarom ze beide met de panto up rijden. 8)

En wat betreft die CNL dat komt door een extra weekend dienst. Vrijdag een extra heen en Zondag een extra terug. toch?
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2009, 16:34:45 door remarkable »
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re:betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #764 Gepost op: 17 mei 2009, 16:33:34 »
Het traject is op dit moment een vlakke betuweroute... Zakke met die panto zou ik dan zeggen maar dan kom je bij de
precies op dit moment, momentopname dus. Zou heel goed mogelijkgeweest zijn, dat de trein in een keer Emmerich doorgekacheld is zonder een stop.
Kan ook met de duitse regelgeving te maken hebben, die voorschrijft dat onder bepaalde omstandigheden op bepaalde trajecten met dubbeltractie gereden moet worden. De brescia van R4C heeft dat soms ook, trein word vanuit NL aangebracht met enkele diesel en soms overgenomen door 2 elocs ipv 1 (normaal) Heeft met voorschriften trajecten e.d. te maken ;)
Maar goed is allemaal speculaas, er is er maar een die het echt weet waarom en dat is de MCN van deze trein ;)