Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
Vreemd probleem door jerrytrein
Vandaag om 12:47:12
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Her-(her-)beginnen door BartvD
Vandaag om 12:02:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
booster vraag door Dirk
Vandaag om 10:28:12
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
  

Auteur Topic: Het zit de NS niet mee  (gelezen 9761 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #30 Gepost op: 06 January 2013, 11:17:55 »
dus eigenlijk gewoon weer terug naar vroeger en net doen of ivw niet bestaat.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #31 Gepost op: 06 January 2013, 12:15:38 »
Probleem is alleen dat IL&T helaas wel bestaat en vooral bestaat uit mensen die ieder incident met een boekwerk nieuwe regels willen afdekken...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

- D.ennis.

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #32 Gepost op: 09 January 2013, 18:38:19 »
Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit..

Deze toon bevalt mij zelf niet helemaal, de machinisten die daar lopen moeten echt hollen om het werk klaar te krijgen.
Soms is het zelf zo druk dat ze met 2 man nog moeten hollen.. heb hier zelf ook meegelopen en ook rangeerdiensten gereden.
Wissels daar is een ellende.. achteruit rijden is geen probleem zolang maar stukkie is, zoals wij deden wij in achterste cab en mcn voor in. vind dat hier beetje minderwaardig wordt gedaan over mijn collega's.. deze mannen werken veel harden en verdienen minder dan nsr machinsten..

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #33 Gepost op: 10 January 2013, 09:35:45 »
Het opzoeken van de grenzen zal echt niet alleen bij het spoor gebeuren. En met leeg materieel vind ik het dan nog een ander verhaal. En ja het gaat dan 99x wel goed. Vind wel dat zodra er reizigers of gevaarlijke goederen bij betrokken zijn veiligheid altijd het hoogste goed moet zijn en dat ook zeker is.
Wordt het toch nog gezellig!

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #34 Gepost op: 10 January 2013, 10:48:26 »
KNIPKNIPKNIP deze mannen werken veel harden en verdienen minder dan nsr machinsten..

Dus NS had geen probleem zoals topictitel eigenlijk aangeeft  :P

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #35 Gepost op: 10 January 2013, 15:24:09 »
deze mannen werken veel harden en verdienen minder dan nsr machinsten..
Ik neem aan dat het dan machinisten zijn van Nedtrain. Zij werken dan onder dezelfde CAO van NS en hebben dus dezelfde loonschalen en tredes als NSR-machinisten. En als ze dan ook nog gemiddeld meer nachtdiensten doen dan NSR-machinisten, komen ze zelfs boven NSR-machinisten uit...
Groetjes,
Emiel

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #36 Gepost op: 10 January 2013, 16:19:09 »
Een en ander gebeurde in de nachtdienst, wij kwamen in de ochtenddienst.
ik heb nergens vermeld of beweerd dat de machinisten niet hard werken.
Wat ik heb gezegd over de machinist komt uit de mond van de machinist zelf en de monteurs die erbij waren.
Deze dingen worden besproken tijdens dienstoverdracht
Dus niets via via. en nergens op glad ijs.
Wat het te maken heeft met colegialiteit snap ik niet, zoals de titel van het topic al aangeeft ging het me alleen om het feit dat nadat de NS een VIRM kwijt raakte na een brand bij Abcoude, ze nu nog eens drie treinstellen met schade hadden, en hoe dat is gekomen.Meer niet.
We melden wel vaker dat er iets op het spoor gebeurd, soms door mensenlijk handelen, en dat melden we dan.Heeft niets te maken met iemand een duw nageven.
En waarom mogen we dan niets iets melden wat dan toevallig bij Nedtrain, Voith of weet ik waar gebeurt.
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #37 Gepost op: 10 January 2013, 16:42:11 »
Met uitspraken als "Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit." geef je iemand wel degelijk een duw... als je dat nog niet snapt kun je misschien maar beter stoppen met dit soort zaken posten  ::)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

jarag

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #38 Gepost op: 10 January 2013, 16:56:23 »
regels zijn er niet voor niets

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #39 Gepost op: 10 January 2013, 16:57:18 »
Feit: hij had er geen zin in ( uitspraak van hem zelf)
Feit: hij reed achteruit, met niemand in de voorste cabine. en ook geen klein stukje, maar enkele kilometers.
dus geen duw.
Maar laten we het hierbij maar laten, We hebben toch hopenlijk geen zin om een lange discussie te voeren die in ruzie ontaard, het is net weer rustig op het forum, laten we dat zo houden Jij hebt jou mening, ik de mijne.
Draadje mag van mij wel dicht
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

- D.ennis.

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #40 Gepost op: 10 January 2013, 19:45:23 »
Ik neem aan dat het dan machinisten zijn van Nedtrain. Zij werken dan onder dezelfde CAO van NS en hebben dus dezelfde loonschalen en tredes als NSR-machinisten. En als ze dan ook nog gemiddeld meer nachtdiensten doen dan NSR-machinisten, komen ze zelfs boven NSR-machinisten uit...
Groetjes,
Emiel

Fout... een Mentor Machinist bij Nedtrain verdient even veel als nsr mcn.
Gewoon mcn bij Nedtrain zit een groep onder dat salaris.
NSR zitten in 54 dacht ik en nedtrain 53.
Maarja als jij zogenaamd beter weet ben ik benieuwd wat jou rol is in het spoorwereldje?

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #41 Gepost op: 10 January 2013, 19:50:09 »
Emiel is machinist...

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #42 Gepost op: 10 January 2013, 20:29:19 »
Bij NSR....
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #43 Gepost op: 10 January 2013, 20:30:46 »
Feit: hij had er geen zin in ( uitspraak van hem zelf)
Feit: hij reed achteruit, met niemand in de voorste cabine. en ook geen klein stukje, maar enkele kilometers.
dus geen duw.
Maar laten we het hierbij maar laten, We hebben toch hopenlijk geen zin om een lange discussie te voeren die in ruzie ontaard, het is net weer rustig op het forum, laten we dat zo houden Jij hebt jou mening, ik de mijne.
Draadje mag van mij wel dicht

je word echt niet wakker he, het verhaaltje had ook genuanceerder kunnen zijn, door een foutje reed een trein op een ander en die botste weer op een ander, klaar, als je uitspraken doet of neerzet van personen dan ben jij hardstikke fout, niemand anders als de wachtdienst moet dit naar buiten brengen en dan nog in overleg met eventueel een justitueel iemand, jij beseft schijnbaar niet dat als de betreffende persoon dit leest jou nog voor smaad kan aanklagen, het is niet om je zwart te maken of zo, maar net zoals JAB een waarschuwing, pas nou toch eens op, je kan iemand zijn carriere zo naar de vernieling helpen.............

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2307
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #44 Gepost op: 10 January 2013, 20:31:28 »
Lekker sfeertje hier! Wat de salarisgroepen betreft: De schaal heeft te maken met de bevoegdheid. Mcn beginnen over het algemeen in sg 54 en gaan binnen een periode van ongeveer 9 jaar naar hun eindschaal 57. Dat geldt voor een Nsr mcn Volledig bevoegd. Bij Nedtrain werken over het algemeen Mcn-ten Beperkt Bevoegd. En die zitten één of twee schalen lager.
Een Nsr mcn VB die bijvoorbeeld 5 jaar rijd verdient net zo veel als een Nedtrain mcn BB, omdat de schalen gelijk opgaan. Alleen zit een Nedtrain mcn BB eerder aan zijn eindschaal. Strikt genomen zit er dus geen verschil in de beloning zoals
D.ennis dat stelt.
En voordat je me vraagt wat ik in het spoorwereldje doe: ik ben Nsr mcn.
Met groet,

Ger.