Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoeken in het Utrechts archief door Sikko
Vandaag om 19:19:34
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Peter Spruit
Vandaag om 19:13:08
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 18:57:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:50:41
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:36:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:45:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:43:18
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 12:32:14
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:11:48
  

Auteur Topic: Het zit de NS niet mee  (gelezen 10194 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #15 Gepost op: 03 January 2013, 22:23:23 »
Ik heb een onbedoeld onhandig bericht verwijderd (over ontslag), evenals de reacties op dat bericht. Dan is dit draadje een beetje vriendelijker... (y)

Bij vragen, stuur maar een Pb..

Gr, Bert

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12263
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #16 Gepost op: 03 January 2013, 22:34:13 »
Of het correct is dat zo'n bericht hier verschijnt laat ik in t midden.
Een tip voor ns,zet spiegels op je locs,dan kan men tenminste "op zicht" achteruit rijden zonder iets te raken  ;D  ;)
Anders wordt t tijd voor brillen van P**rl  ;)
*sorry kon m niet laten*
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #17 Gepost op: 04 January 2013, 21:23:00 »
Pfff lekker collegiaal, zoiets hier neerplempen :( Verder 100% eens met Johnny-VIRM.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9898
    • belse roestkraam
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #18 Gepost op: 04 January 2013, 22:06:12 »
k heb toen ik nog bij railz werkte af en toe tegen heug en meug die pokketreinen moeten bedienen. Liep de boel ergens klem, dan maar een trein ergens ondergronds onzichtbaar op een verkeerd spoor stond wegens een kapotte wissel ofzo wat naar achter sturen, paste dan blijkbaar niet, hoppa, zaak op zn kant. En dan zat ik nog binnen. Die kerel moest 100 meter lopen buiten, ik vond 15 meter binnen al erg ver. En daarna dan ook zelf nog zo'n hele klotecontainertrein bij elkaar schrapen en zelf de koppelingen fixen. Moraal van het verhaal: ga liever vissen, treinen zijn stom.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #19 Gepost op: 04 January 2013, 22:44:45 »
Of het correct is dat zo'n bericht hier verschijnt laat ik in t midden.
Een tip voor ns,zet spiegels op je locs,dan kan men tenminste "op zicht" achteruit rijden zonder iets te raken  ;D  ;)
Anders wordt t tijd voor brillen van P**rl  ;)
*sorry kon m niet laten*

Tip: met een losse loc mag je gewoon achteruit rijden. Zit niet voor niets een hulpstuurstand links zodat je op alle vier de hoeken van de loc uit het raampje kan hangen tijdens rangeeracties. Spiegels op treinen voor het achteruitrijden is zinloos. Als ze niet smerig zijn, dan sta je wel een een boog zodat je nog steeds de achterkant van de trein niet kan zien.
Grooetjes,
Emiel

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #20 Gepost op: 04 January 2013, 22:50:06 »
k heb toen ik nog bij railz werkte af en toe tegen heug en meug die pokketreinen moeten bedienen. Liep de boel ergens klem, dan maar een trein ergens ondergronds onzichtbaar op een verkeerd spoor stond wegens een kapotte wissel ofzo wat naar achter sturen, paste dan blijkbaar niet, hoppa, zaak op zn kant. En dan zat ik nog binnen. Die kerel moest 100 meter lopen buiten, ik vond 15 meter binnen al erg ver. En daarna dan ook zelf nog zo'n hele klotecontainertrein bij elkaar schrapen en zelf de koppelingen fixen. Moraal van het verhaal: ga liever vissen, treinen zijn stom.
Vandaar dat het meeste materieel bij Railz er zo beroerd bij rijdt!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9898
    • belse roestkraam
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #21 Gepost op: 04 January 2013, 22:58:32 »
jep, en dankzij wie reed het uberhaupt nog? juist.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8630
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #22 Gepost op: 04 January 2013, 23:13:55 »
Tip: met een losse loc mag je gewoon achteruit rijden. Zit niet voor niets een hulpstuurstand links zodat je op alle vier de hoeken van de loc uit het raampje kan hangen tijdens rangeeracties.

Ja op een 6400, ik geef je het te doen op een 1600 of een 189.
Jeroen

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #23 Gepost op: 05 January 2013, 03:03:13 »
Ja op een 6400, ik geef je het te doen op een 1600 of een 189.
Ach ja, met een 1800 achteruit rangeren te Lunetten in het donker en met regen... Met die lichtmasten kun je aan de schaduw van je loc zien of je al tegen de trein staat. Met loccen-omrij-dienst regelmatig gedaan in elk geval.
Groetjes,
Emiel

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4878
    • Filmpjes op YouTube
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #24 Gepost op: 05 January 2013, 09:10:31 »
Bij de titel van dit draadje had ik al het idee dat het topic een weinig serieuze inhoud zou hebben en ja hoor:

Deze machinist had daar blijkbaar geen zin in en bleef in zijn cabine en reed met de trein achteruit.

Dit is een hele gevaarlijke uitspraak en je bevindt je op het gladste ijs wat je je maar kunt bedenken. Vraag jezelf eens af of je bovenstaande kunt herhalen waar de betreffende persoon bij is. Is je antwoord nee? Dan ook niet hier op het forum zetten.

hij heeft het zeker niet met opzet gedaan.
Maar het gaat zoooo vaak goed dat het nu ook wel kon, maar dit keer dus niet.

Nog steeds glad ijs. Je beweert dat de persoon ergens geen zin in had maar het niet met opzet deed, dus nonchalant was omdat het volgens jou zo vaak goed ging.

Besef je wel dat je iemand aan het beschuldigen bent naar aanleiding van een verhaal wat je via via hebt gehoord?

Als je je puur beperkt tot de feiten (er is een ongelukje geweest met schade) heeft dit draadje dan wel bestaansrecht?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8401
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #25 Gepost op: 05 January 2013, 09:34:24 »
Er kan toch gewoon een camera in de cabine? Dat kost tegenwoordig niets meer. Al wordt het met een monitor, dat aan beide kanten en dat in elke trein uiteraard wel een kostbare zaak. Maar hier in London hebben veel bussen 9 bewakingscamera's en twee monitoren (!), dus het kan dus wel.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1169
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #26 Gepost op: 05 January 2013, 10:11:16 »
Onze BLS/DB Schenker 185/485 hebben camera's zodat we naar achteren kunnen kijken. Het geeft persoonlijk geen duidelijk beeld naar achteren en in het donker kun je het zowieso vergeten...raampje open en zelf kijken....

Groeten uit Zwitserland

Bas

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #27 Gepost op: 05 January 2013, 14:48:02 »
Er kan toch gewoon een camera in de cabine? Dat kost tegenwoordig niets meer. Al wordt het met een monitor, dat aan beide kanten en dat in elke trein uiteraard wel een kostbare zaak. Maar hier in London hebben veel bussen 9 bewakingscamera's en twee monitoren (!), dus het kan dus wel.
Een bewakingscamera heeft een hele andere functie. Dat is niet echt vergelijkbaar. De kijk- en luisterinformatie die een machinist te verwerken heeft, zijn niet met een eenvoudige camera+microfoon te ondervangen. Zeker in onbeveiligde gebieden met pompwissels. Je moet toch echt waar kunnen nemen dat de wissels in de goede stand staan liggen en de wisseltongen aanliggen. Verder heb je ook nog wel eens te maken met slecht zicht als mist en regen (ruitenwisserbediening...). En zo vaak komen dit soort rangeeracties nou ook weer niet voor dat het de kosten voor zo'n camerasysteem zou rechtvaardigen.
Groetjes,
Emiel

DieHollander

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #28 Gepost op: 06 January 2013, 10:45:23 »
Het is lullig als er persoonlijk gegaan word.  Maar om nou net te doen of alle spoormedewerkers brave JanHendriks zijn, tsss.  Bij dit verhaal komt plotseling herinnering aan een oud collega boven, die kwam van lijnwerkplaats Leidschendam.  Die man kon prachtige verhalen vertellen, proefritjes op de Hofpleinlijn, waarbij de machinist even een praatje ging maken met passagiers, een meerijdende storingsmonteur nam dan even de cabine waar.  Het mooiste verhaal was toch wel het omrijden van een stel mat46, je stapte in de voorste cabine in, reed tot aan het wissel, stapte uit de langzaam rijdende trein, wachtte tot het einde van de trein de wissel gepasseerd was, wissel om, dan een sprintje naar de nog steeds langzaam rijdende trein, om dan nadat je de deur probeerde te openen, erachter kwam dat je de sleutel had vergeten.
Het was een beetje te fantastisch klinkend verhaal, tot ik het jaren later kon checken.  Oh ja, dat soort dingen gebeurt, zei mijn zegsman. En blijkbaar nog steeds.  Op Kijfhoek zijn ook regelmatig ontsporingen en botsingen.  Zolang het schade is aan één vervoerder z'n spullen, blijft het allemaal onder de pet.
  

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4878
    • Filmpjes op YouTube
Re:Het zit de NS niet mee
« Reactie #29 Gepost op: 06 January 2013, 11:10:31 »
Volgens mij doen de posters hier helemaal niet of alle spoormedewerkers brave JanHendriks zijn, tsss.

`En blijkbaar nog steeds.  Op Kijfhoek zijn ook regelmatig ontsporingen en botsingen.  Zolang het schade is aan één vervoerder z'n spullen, blijft het allemaal onder de pet.`

En daar gaat het weer heen...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT